//
کدخبر: ۲۱۰۱۷۰ //
شهرداری تهران ۱۱۰۰ نیرو در مرزها برای خدمات رسانی به زائران اربعین مستقر می کند

دبیرستاد اربعین شهرداری تهران: بازگشایی مرز رسمی خسروی یکی از خواسته های به حق مردم استان کرمانشاه است

دبیر ستاد اربعین شهرداری تهران گفت: یک هزار و ۱۰۰ نیروی انسانی در مرزهای خسروی، شلمچه، چذابه و مهران برای خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی (ع) از سوی شهرداری تهران مستقر و بسیج می شوند.

دبیرستاد اربعین شهرداری تهران: بازگشایی مرز رسمی خسروی یکی از خواسته های به حق مردم استان کرمانشاه است
به گزارش فرتاک نیوز،

 کامران زنگیشه ای روز یکشنبه در حاشیه بازدید از مرز خسروی و در جلسه هماهنگی زیرساخت های مرز خسروی با حضور فرماندار قصرشیرین، شهردار منطقه ۱۳ تهران و مدیران خدمات شهری و مدیرکل دفتر فنی استانداری کرمانشاه افزود: این نیروها برای خدمت رسانی به موکب داران، زائران و در بخش تنظیف، جمع آوری زباله و بهداشت عمومی به کارگیری می شوند ضمن اینکه شهرداری نیروهای خود را برای خدمت رسانی به زائران در شهرهای کوفه، نجف و کربلا نیز بسیج می کند.

وی با بیان اینکه کار خدمات رسانی به زائران اربعین یک کار کاملا اعتقادی است، اظهار داشت: شهرداری منطقه ۱۳ در خسروی، شهرداری منطقه پنج در مهران، شهرداری منطقه ۶ در شلمچه و شهرداری منطقه چهار تهران در چذابه به عنوان معین در امر خدمات رسانی به زائران شهرداری های این مناطق را یاری می دهند.

دبیر ستاد اربعین شهرداری تهران گفت: همچنین شهرداری تهران سرویس های بهداشتی و حمام سیار در محل مرزها و بخصوص مرز رسمی خسروی و محل پارکینگ ها و محوطه پایانه بین المللی این مرز با توجه به برآورد انجام شده برای تردد حجم انبوه زائران  برای رفاه حال زائران اربعین حسینی نصب خواهد کرد.

کامران زنگیشه ای

وی بازگشایی مرز رسمی خسروی را یکی از خواسته های به حق مردم استان کرمانشاه بیان کرد که امید است با تحقق این امر شاهد بازگشایی این مسیر قدیمی برای تردد زوار اربعین باشیم و ما تمام توان خود را برای ایجاد امکانات در قصرشیرین با توجه به دینی که این مردم بر گردن ما دارند بسیج می کنیم.

فرماندار قصرشیرین نیز گفت: با توجه به اینکه امسال قرار است یک میلیون و ۲۰۰ هزار زائر اربعین از مرز رسمی خسروی عازم کربلای معلا شود، نیاز است که در امر ایجاد زیرساخت ها و خدمت رسانی به زائران شهرداری  منطقه ۱۳ تهران با عنوان معین تمام توان خود را برای کمک به شهرداری قصرشیرین و شهرداری های استان کرمانشاه در این همایش بزرگ به کار بگیرد.

مرادعلی تاتار افزود: با توجه به ایجاد راه دسترسی مناسب، امکانات و زیرساخت های مطلوب و طبق گفته های مسئولان و همچنین بازدیدهای صورت گرفته مقامات کشورمان، مرز خسروی بیشترین حجم زائران را پذیرش خواهد کرد و به طور یقین زائران این مسیر را برای عزیمت به کربلای معلا انتخاب می کنند.

وی ادامه داد: تمامی دستگاه ها برای ایجاد زیرساخت ها و امکانات مناسب و مطلوب برای خدمات رسانی به زائران اربعین حسنیی در مرز خسروی و شهرستان قصرشیرین بسیج شده است و در این رابطه از ظرفیت ارتش و سپاه نیز بهره خواهیم گرفت.

شهردار منطقه ۱۳ تهران نیز گفت: مجموعه مدیریت شهری در منطقه ۱۳ تمام توان خود را برای ایجاد زیرساخت ها و امکانات لازم با همکاری شهرداری قصرشیرین و استان کرمانشاه برای خدمات رسانی مطلوب و مناسب به زائران اربعین به کار خواهد گرفت و در این رابطه از تجربه دیگر مرزها در رابطه نیز استفاده می کند.

مرتضی رحمان زاده افزود: شهرداری تهران در ایام زلزله نیز به کمک مناطق زلزله زده آمده و هم اکنون نیز کاملا آماده است و از فردا ماشین آلات و امکانات و نیروهای خود را برای امر آماده سازی فضای پایانه، پارکینگ ها و شهر مستقر می کند.

وی اظهار داشت: شهرداری تهران در سه مرز دیگر به صورت تمام قد حضور یافت و امسال نیز در قصرشیرین با تمام عنوان تا آنجا که امکانات اجازه دهد حضور خواهیم یافت و در فضاسازی داخل پایانه، بهسازی مسیر و همچنین مشارکت در آماده سازی پارکینگ ها کمک می کنیم.

مدیرکل دفتر فنی امور عمرانی استانداری کرمانشاه نیز در این جلسه از حضور ۶ استان معین آذربایجان های شرقی، غربی، اردبیل، زنجان، همدان و کردستان در شهرستان قصرشیرین برای ایجاد زیرساخت های اربعین حسینی برای تردد زائران خبرداد.

شهرام کهریزی افزود: امروز نیز شهرداری منطقه ۱۳ تهران به عنوان شهرداری معین در کنار شهرداری قصرشیرین و شهرداری های استان کرمانشاه استقرار یافته تا ضمن ایجاد امکانات لازم در امر خدمات رستانی به زائران کمیته زیرساخت اربعین این استان را یاری کند.

وی اظهار داشت: کار خدمت به زائران اربعین یک کار اعتقادی است و سهل الوصول بودن این مسیر و امکانات و زیرساخت های مناسب آن دلیلی برای این شده که بیشترین حجم تردد زائران را از مرز رسمی خسروی به کربلای معلا داشته باشیم.

هم اکنون به طور میانگین روزانه سه هزار مسافر و زائر عراقی از طریق مرز خسروی به ایران و عراق تردد می کنند.

شهرستان قصرشیرین دارای ۱۴ واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا سه با ۳۲۲ اتاق و یک هزار و ۲۰۰ تخت است که بیشتر این اماکن در اوایل دهه ۸۰ ساخته شده است تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشد.

مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد، کربلا، کاظمین و سامرا است که این مرز تا بغداد پایتخت کشور عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و تا سامرا نیز ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد.

عملیات ساخت پایانه بین المللی مرز خسروی از سال ۷۷ در نقطه صفر مرزی آغاز شد و این مجموعه در سال ۸۱ با ۷۵ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.

لازم به ذکر می باشد ریاست کمیته ستاد اربعین شهرداری تهران بر عهده مهندس مجتبی یزدانی می باشد که پیش از این با سفر به عراق و دیدار با مقامات سیاسی و مذهبی، زمینه های لازم را برای خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی فراهم نموده بود.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۰۱۷۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان