//
کدخبر: ۲۰۹۸۵۷ //

برای مدیران شهرداری تهران سقف سنی تعیین شد

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در مورد جزئیات لایحه انتصاب جوانان در پست‌های مدیریتی شهرداری تهران توضیحاتی را ارائه کرد.

برای مدیران شهرداری تهران سقف سنی تعیین شد
به گزارش فرتاک نیوز،

حجت نظری در گفت‌وگو با خبرنگار، در مورد آخرین وضعیت طرح انتصاب جوانان در پست‌های مدیریتی شهرداری تهران با بیان اینکه اردیبهشت ماه سال گذشته به مناسبت روز جوان، طرحی با عنوان «الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه انتصاب جوانان در مدیریت شهری» در شورای شهر مطرح شد گفت: بنا بود که ظرف مدت یک ماه این لایحه برای بررسی بیشتر به  صحن شورا آورده شود اما متاسفانه ۵ماه اعلام وصول نشد که نهایتا در شهریورماه فوریت آن در شورا به رای گذاشته شد.

وی با بیان اینکه بعد از تصویب فوریت، این طرح برای بررسی بیشتر به کمیسیون تخصصی ارجاع داده شد، افزود: از آنجایی که یک فوریت این طرح به تصویب رسیده بود، براساس آئین نامه باید ظرف مدت یکماه مجددا در صحن شورا بررسی می شد اما این اتفاق رخ نداد و بعد از بررسی در کمیسیون برنامه و بودجه این طرح  نهایتا بعد از ۳ ماه در آذر ماه سال گذشته مجددا در صحن مورد بررسی قرار گرفت و به تصویب رسید و شهردار ملزم شد ظرف مدت یکماه لایحه‌ای را ارائه کند که این یکماه به ۹ ماه رسید.

نظری با بیان اینکه متاسفانه بعد از نه ماه تعلل، شهرداری هیچ حرف و برنامه جدیدی ارائه نکرد اظهار کرد: اما نکاتی لازم است در این لایحه گنجانده شود از جمله اینکه، تعیین  الزام برای شهرداری باید ضمانت اجرا داشته باشد وگرنه این در عمل هیچ اتفاقی رخ نمی دهد.

وی با بیان اینکه در طرح ابتدایی سقف سنی مدیران را ۴۰سال در نظرگرفتیم اما بعد در فرایند بررسی سقف به ۴۵ سال افزایش یافت، ادامه داد: برای هر لایه‌ مختلف مدیریتی در شهرداری، سقف سنی تعیین شد.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت: لذا پیشنهاد کردیم مدیران پایه یعنی روسای ادارات و شهرداران نواحی تا سقف سنی ۳۰ سال، مدیران میانی به معنای معاونین مدیرکل و معاونین مناطق تا سقف ۳۵سال و مدیران راهبردی همچون مدیران کل و روسای سازمان ها تا  سقف سنی ۴۰سال داشته باشند و البته پیشنهاد دادیم که سن مدیران عالی و شهرداران مناطق نیز تا سقف ۴۵ در نظر گرفته شود که هنوز به جمع‌بندی نهایی نرسیدیم.

وی با بیان اینکه از زمانی که خانه شهریاران جوان کار خود را به پایان رساند دیگر هیچ تشکیلات جوانی در شهرداری وجود ندارد با اشاره به برخی مقاومت‌ها در انتصاب جوانان در کشور، گفت: معتقدم در مجموع جوان گرایی شعاری بیش نیست و افراد به دنبال جوان فریبی و نه جوان گرایی هستند و نمی‌توان با انتخاب چند عضو جوان در شورا و مجلس و انتصاب چند معاون وزیر مدعی جوان گرایی در کشوری که چندین میلیون جوان دارد، باشیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۹۸۵۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان