//
کدخبر: ۲۰۸۹۰۲ //

جلسه مدیریت شهری تهران با دولت در خصوص تولید واگن

رئیس سازمان برنامه و بودجه از جلسه این سازمان با مدیریت شهرداری تهران در خصوص تولید واگن مترو خبر داد.

جلسه مدیریت شهری تهران با دولت در خصوص تولید واگن
به گزارش فرتاک نیوز،

محمدباقر نوبخت در حاشیه افتتاحیه ۸.۵ کیلومتر از بخش شرقی خط ۷ مترو، با اشاره به حمایت‌های دولت از ناوگان حمل و نقل عمومی به ویژه ناوگان ریلی اظهار داشت: سال گذشته ۱۳۰۰ میلیارد تومان مجوز انتشار اوراق مشارکت به شهرداری تهران تخصیص داده شد که ۵۰ درصد این اوراق را دولت تضمین پرداخت خواهد کرد.

وی ادامه داد: امسال نیز شهرداری تهران ۱۲۰۰ میلیارد مجوز انتشار اوراق مشارکت گرفت که این رقم را به ۱۶۰۰ میلیارد افزایش داد و این موضوع را مورد بررسی قرار می‌دهیم. دولت امسال می‌تواند ۴۸۰۰ میلیارد اوراق مشارکت به توسعه مترو و قطار شهری اختصاص دهد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با تأکید بر اینکه توسعه شبکه ریلی درون و برون شهری، از اولویت‌های دولت است، گفت: در این میان تهران به طور خاص دارای اهمیت است زیرا همه ایرانیان چه کوتاه مدت و بلندمدت در این شهر حضور دارند و رفاه در حوزه حمل و نقل و کاهش آلودگی هوا و ترافیک در این شهر از اولویت‌های خاص دولت است.

نوبخت تأکید کرد: در کنار توسعه مترو، اتوبوسرانی نیز مورد توجه قرار خواهد گرفت.

به گفته وی، یک میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی برای کمک به تأمین ناوگان مترو پیش‌بینی شده که برای پیمانکاران ایرانی اشتغالزایی شود. همانطور که در بخش سیگنالینگ با خروج شرکت‌های خارجی، متخصصان ایرانی این کمبود را جبران کرده‌اند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه خاطرنشان کرد: در کنار بخش حفاری زیرزمینی، باید تأمین واگن نیز مورد توجه قرار گیرد و از مدیریت شهری تهران می‌خواهیم برنامه خود را این هفته به سازمان برنامه و بودجه ارائه کند تا تهران در این خصوص در اولویت خاص قرار گیرد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۸۹۰۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان