//
کدخبر: ۲۰۴۰۷ //

گزارش از سفر با نخستین کشتی اقیانوس‌پیمای کروز در قشم

کشتی اقیانوس‌پیمای کروز "سانی" صبح امروز پس از حرکت از جزیره کیش در بندرکاوه جزیره قشم پهلو گرفت.

گزارش از سفر با نخستین کشتی اقیانوس‌پیمای کروز در قشم
به گزارش فرتاک نیوز،

 این کشتی برای ارائه خدمات مناسب و فراهم کردن سفر دریایی ایمن برای گردشگران وارد آب‌های خلیج‌فارس شده است. سه هزار و 500 مترمربع فضای رستورانی، کافی‌شاپ، استخر و سونا، 2 سالن سینما، کتابخانه، اتاق مطالعه، سالن برگزاری همایش و اتاق بازی برای کودکان و آشپزخانه ایرانی برای پخت انواع غذاهای ایرانی از دیگر امکانات این کشتی است. کشتی کروز "سانی" می‌تواند 150 خودروی سواری به همراه 30 کامیون و یا  250  خودروی سواری را جابجا کند. کشتی کروز «سانی»  برای سفرهای کوتاه مدت چهار تا هفت روزه دریایی توسط کشور سوئد ساخته شده است.

مدیرکل دریایی سازمان بنادر و دریانوردی کشور گفت: ورود چنین شناورهایی سبب توسعه سفرهای دریایی با ارائه خدمات مطلوب شود.

نادر پسنده در گفت‌وگو با افزود: تعامل سازنده بین سازمان بنادر و دریانوردی، منطقه آزاد کیش و قشم و بخش خصوصی یک‌بار دیگر ثابت کرد که کشتی‌هایی در این اندازه که یکی از بزرگ‌ترین و استانداردترین کشتی‌های مسافری کروز است را برای خدمات‌رسانی به هم‌وطنانمان می‌توان وارد آب‌های کشور کرد.

وی بابیان اینکه باید به بعد گردشگری دریایی بیش‌ازپیش توجه کرد، تصریح کرد: با ورود این کشتی‌ها، مردم کشورمان می‌توانند سفرهای دریایی ایمن داشته باشند و سبب توسعه سفرهای دریایی با ارائه خدمات مطلوب شود.

این مقام مسئول اضافه کرد: این کشتی در حال حاضر مسافران را بین کیش و قشم جابه‌جا می‌کند اما در آینده‌ای نزدیک با حمایت‌هایی که از این خط می‌شود شاهد توسعه این خط در بین سایر بنادر کشور مانند بندر شهید باهنر، بوشهر و سایر نقاطی که مورد استقبال قرار بگیرد، خواهیم بود.

مدیرکل دریایی سازمان بنادر و دریانوردی کشور در پایان گفت: مردم ثابت کرده‌اند هزینه‌های کیفیت را می‌پردازند و در صورت استقبال مردم از این کشتی، شناورهایی دیگر با ابعادی متفاوت و خدماتی بیشتر نیز تأمین خواهد شد تا با خیال راحت دل را به دریا زده و از این نعمت الهی بهره لازم را ببرند.

جزییات فنی از نگاه یک کارشناس

مدیر فنی کشتی گردشگری کروز افزود: کشتی سانی برای نخستین بار و به‌عنوان بزرگ‌ترین کشتی اقیانوس‌پیما وارد آب کشورمان شده است.

محمد جاویدپور در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص مشخصات فنی این کشتی تصریح کرد: این کشتی طول 170 متر، عرض 23 متر، درفت 0.58 متر، چهار موتور هرکدام به قدرت 4400 کیلووات، سه ژنراتور اصلی با 5.8 مگابایت برق و دو شف ژنراتور دارد 4.4 مگابایت برق تولید و به‌هیچ‌وجه در هر شرایطی مشکل برق نداریم.

این کارشناس فنی با اشاره به اینکه 417 تخت  و 114 کابین دارد، خاطرنشان کرد:370 مترمکعب آب شیرین مخازنش گنجایش دارد و 100 مترمکعب سوخت را در خود برای 11 هزار مایل دریانوردی را در خود جای می‌دهد.

مدیر فنی کشتی گردشگری کروز با اشاره به ملیت پالائو این کشتی و ثبت آن در بندر مالاکال در پایان خدمه این کشتی را از کشورهای سوئد، اوکراین و یونان دانست.

از فرماندهی این شناور به خود افتخار می‌کنم

کاپیتان یونانی کشتی گردشگری کروز گفت: توسعه گردشگری دریایی به حضور گردشگران خارجی در ایران کمک می‌کند.

یونس گردانس در گفت‌وگو باافزود: از اینکه با این شناور به‌عنوان بزرگ‌ترین کشتی اقیانوس‌پیمای گردشگری به ایران سفرکرده‌ام، بسیار هیجان‌زده هستم.

وی ادامه داد: از فرماندهی این شناور به خود می‌بالم و افتخار می‌کنم و امیدوارم این سفر سبب افزایش سفرهای دریایی بزرگ‌ترین کشتی‌های جهان به کشور ایران شود.

این دریانورد باتجربه خاطرنشان کرد: ایران کشور زیبایی است و گردشگران زیادی برای ورود به آن ابراز علاقه کرده‌اند و امیدوارم راه‌اندازی خط‌های گردشگری دریایی بین ایران و سایر کشورهای جهان سبب افزایش حضور گردشگران خارجی به ایران شود.

باید زودتر از این‌ها شاهد راه‌اندازی چنین خط دریایی گردشگری بودیم

یکی از مسافرین این کشتی تفریحی با شگفت‌انگیز خواندن این سفر، گفت: شاید باید زودتر از این‌ها شاهد راه‌اندازی چنین خط دریایی گردشگری بودیم.

حسینی در گفت‌وگو با افزود: شب هیجان‌انگیزی را در این کشتی سپری کردیم و شاید یکی از بهترین تجارب زندگی‌ام را گذارندم.

وی بابیان اینکه صنعت گردشگری دریایی در کشور مغفول مانده است، تصریح کرد: امیدوارم با اقدامات اینچنینی سبب رشد و توسعه صنعت گردشگری دریایی باشیم.

این گردشگر با اشاره به هزینه 500 هزارتومانی برای این سفر دو روزه از کیش به قشم و بالعکس، در پایان ابراز امیدواری کرد با توسعه ناوگان دریایی در زمینه جابه‌جایی مسافرین شاهد سفرهای دریایی به‌تمامی بنادر کشور با استفاده از شناورهای ایمن و مفرح باشیم.

 

منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۴۰۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان