//
کدخبر: ۲۰۱۲۸۶ //

بزرگ‌ترین قرارداد توسعه حمل‌ونقل عمومی تهران/تسهیلات ۱۲۵۰ میلیاردی در اختیار شهرداری

تفاهمنامه ارائه تسهیلات ۱۲۵۰ میلیارد تومانی میان صندوق کارآفرینی امید و شهرداری تهران برای توسعه حمل و نقل عمومی منعقد شد.

 بزرگ‌ترین قرارداد توسعه حمل‌ونقل عمومی تهران/تسهیلات ۱۲۵۰ میلیاردی در اختیار شهرداری
به گزارش فرتاک نیوز،

 تفاهمنامه همکاری توسعه حمل و نقل عمومی و کاهش آلودگی هوا بین معاونت حمل و نقل ترافیک و صندوق کارآفرین امید امضا شد.

محسن پورسیدآقایی معاون حمل و نقل ترافیک شهردار تهران در جریان امضای این تفاهمنامه، اظهار کرد: با این اقدام گام موثری برمی‌داریم که از چند جهت برای ما و مردم مهم است؛ همواره برای توسعه حمل و نقل عمومی شهر و خرید اتوبوس، مینی‌بوس و همچنین پاک کردن شهر از آلودگی‌ها با کمبود منابع مواجه بودیم ولی امروز 1250 میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه به بخش خصوصی می‌دهیم که در زمینه‌های مذکور سرمایه‌گذاری خواهند کرد. پیش‌بینی می‌شود با احتساب آورده سرمایه‌گذاران بخش خصوصی سرمایه‌گذاران در سال جاری 2500 میلیارد تومان در توسعه حمل و نقل عمومی شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه قول داده بودیم منابع حاصل از اجرای طرح ترافیک را برای همین حوزه قرار دهیم، گفت: طبق این قرارداد متعهد شدیم 265 میلیارد تومان در این صندوق سپرده‌گذاری کنیم که به مرور زمان با افزایش درآمدهای حاصل از این بخش، به سپرده مذکور افزوده خواهد شد تا بتوانیم آن را در قالب وام به بخش خصوصی بپردازیم.

معاون حمل و نقل ترافیک شهردار تهران خاطرنشان کرد: منابعی  از محل تبصره‌های بودجه دولت پیش‌بینی شده که براساس آن 240 میلیارد تومان دیگر به این صندوق می‌افزاید و جمعا 505 میلیارد از سوی شهرداری و منابعی که دولت از شهرداری اخذ می‌کند به صندوق ارائه خواهد شد.

وی افزود: از اهدافی که در این پروژه دیده شده سرمایه‌َگذاری در حوزه اتوبوس، مینی‌بوس، موتورسیکلت‌های برقی و نصب فیلترهای دوده روی ناوگان دیزلی تهران که در این طرح پیش‌بینی شده است.

پورسیدآقایی افزود: در سه ماه نخست امسال 24 میلیارد تومان درآمد مربوط به منابع طرح ترافیک نیز به این صندوق واریز خواهد شد و به تبع آن منابع جدیدتر نیز تزریق خواهد شد. این بزرگترین قراردادی است که در حوزه حمل و نقل عمومی منعقد می‌شود و اگر با همین عزم و اراده  که در سال گذشته در دولت، شهرداری و شوراها ایجاد شده پیش برویم حتی در شرایط سخت مالی برای دولت گام‌های موثری برداشته خواهد شد و می‌توانیم طی دو تا سه سال آینده هیولای آلودگی را از سر مردم دور کنیم و شهر نسبتا پاکی داشته باشیم که موجب مریضی و بروز مشکلات برای کودکان و نسل بعدی نباشد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۱۲۸۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان