//
کدخبر: ۲۰۰۸۷۳ //

نصب ۱۰۹ سامانه پلاک‌خوان در محدوده‌ "کنترل آلودگی هوا"

مدیر واحد ساماندهی محدوده‌ها و طرح‌های ترافیکی به برخی ابهامات مطرح‌شده در طرح «کنترل آلودگی هوا» پاسخ داد و گفت: ۱۰۹ سامانه پلاک‌خوان در محدوده‌ «کنترل آلودگی هوا» نصب شده است.

 نصب ۱۰۹ سامانه پلاک‌خوان در محدوده‌ "کنترل آلودگی هوا"
به گزارش فرتاک نیوز،

 عمار سعیدیان‌فر در پاسخ به برخی مطالب عنوان‌شده مبنی بر اینکه از لحاظ زیرساخت، مجموعه شهرداری تهران آماده‌ی اجرای طرح کنترل آلودگی هوا نیست، اظهار کرد: همکاران بنده در معاونت حمل‌ونقل و ترافیک در جهت توسعه سیستم هوشمند، 500 متر کابل فیبر نوری، 1500 متر کابل شبکه همچنین 4000 متر کابل برق جهت راه‌اندازی دوربین‌ها در معابر کنترل آلودگی هوا اضافه کرده‌اند.

وی افزود: همچنین با توجه به نیاز به پوشش تمامی معابر ورودی و خروجی محدوده کنترل آلودگی هوا، 109 سامانه جدید پلاک‌خوان شامل دوربین تشخیص خودکار پلاک در محورهای محدوده کنترل آلودگی هوا نصب‌شده‌اند و زیرساخت‌ها به‌طور کامل برای اجرای طرح مذکور آماده شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون یک‌ میلیون و 700 هزار نفر از شهروندان در سامانه تهران من ثبت‌نام کرده‌اند، تصریح کرد: شرط استفاده از 20 روز تردد رایگان در محدوده کنترل آلودگی هوا، ثبت‌نام در سامانه «تهران من» است و افرادی که در تیرماه در محدوده کنترل آلودگی هوا تردد نکرده‌اند، تا پایان تیرماه فرصت دارند تا در سامانه «تهران من» ثبت‌نام کنند.

سعیدیان‌فر ادامه داد: در هفته گذشته به تمام مالکان خودروهای پلاک‌ تهران پیامکی مبنی بر اطلاع‌رسانی ثبت‌نام در سامانه «تهران من» ارسال‌شده است. افرادی که در گذشته در سامانه «تهران من» خودروی خود را ثبت‌نام کرده‌اند، نیازی به ثبت‌نام مجدد ندارند.

مدیر واحد ساماندهی محدوده‌ها و طرح‌های ترافیکی در ادامه اظهار داشت: در حساب شهروندی شهروندان در سامانه «تهران من» قسمتی ایجادشده است که تعداد تردد رایگان صورت گرفته افراد در هر فصل در محدوده کنترل آلودگی هوا به نمایش درآمده است که شهروندان با مشاهده آمار تعداد تردد رایگان خود، می‌توانند سفرهایشان را در هر فصل بهتر مدیریت کنند.

سعیدیان‌فر در پاسخ به برخی ابهامات به وجود آمده در خصوص افزایش جریمه فرسودگی خودروها، گفت: مبلغی به نام جریمه فرسودگی از شهروندان توسط شهرداری تهران دریافت نمی‌شود و مطالب عنوان‌شده توسط بعضی از افراد نادرست است. شاید مطالب نادرست عنوان‌شده مربوط به ماده 43 قانون مالیات بر ارزش‌افزوده باشد که عنوان کرده است که خودروهای بالای 10 سال عمر، افزایش 10 درصدی در عوارض سالیانه خود خواهند داشت که این ماده قانونی ارتباطی به عوارض دریافتی تردد در محدوده‌های کنترل آلودگی هوا و طرح ترافیک ندارد.

مدیر واحد ساماندهی محدوده‌ها و طرح‌های ترافیکی در پایان خاطرنشان کرد: آمار نشان می‌دهد پس از آغاز طرح کنترل آلودگی هوا، شاهد کاهش ترافیک در معابر خارج و داخل محدوده هستیم و این کاهش حجم ترافیک در ساعات اوج عصر اندکی بیشتر از ساعات اوج صبح است. همچنین در پنجشنبه‌ها که طرح کنترل آلودگی هوا از ساعت 6:30 تا 13 اجرا می‌شود شاهد نظم و ساماندهی ترافیکی بهتری در محدوده مرکزی و معابر اطراف و ورودی آن‌ها هستیم که فضای مطلوب‌تری برای استفاده شهروندان تهرانی از مناطق مرکزی ایجاد کرده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۰۸۷۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان