//
کدخبر: ۱۹۴۴۴۹ //

جزئیات تردد در محدوده زوج یا فرد + قیمت‌ها

مدیر واحد ساماندهی محدوده‌ها و طرح‌های ترافیک شهرداری تهران در مورد نرخ تردد در محدوده طرح کاهش آلودگی هوا یا همان زوج یا فرد سابق که از اول تیرماه اجرایی می‌شود، توضیحاتی ارائه کرد.

جزئیات تردد در محدوده زوج یا فرد + قیمت‌ها
به گزارش فرتاک نیوز،

عمار سعیدیان‌فر در مورد بهای عوارض ورود به محدوده طرح کاهش آلودگی هوا یا همان زوج و فرد سابق در سال ۱۳۹۸ با بیان این‌که در طرح جدید داشتن معاینه فنی برتر و نداشتن آن در تعیین نرخ نهایی موثر است، اظهار کرد: اگر وسیله نقلیه چند بار در یک روز توسط دوربین‌ها مشاهده شود، اولین ورود و آخرین خروج ملاک محاسبه خواهد بود و براساس داشتن نوع معاینه فنی برتر یا عادی میزان پرداخت به ازای هر روز تردد در محدوده کنترل آلودگی هوا یا همان زوج و فرد سابق اعلام می‌شود.

به گفته وی براین اساس اگر وسیله نقلیه چند بار در یک روز توسط دوربین‌ها مشاهده شود، در صورتی که ورودش بعد از ساعت ۱۰ و خروج قبل از ساعت ۱۶ باشد،چنانچه دارای معاینه فنی باشد مبلغ ۷۲۴۵ تومان برای وی محاسبه می‌شود و در صورتی که همین فرد با همین شرایط فاقد معاینه فنی برتر باشد مبلغ ۹۶۶۰  تومان برای وی محاسبه می‌شود.

مدیر واحد ساماندهی محدوده ها و طرح‌های ترافیک با بیان این‌که اگر وسیله نقلیه چندبار توسط دوربین‌ها در یک روز مشاهده شود در صورتی که ورودش قبل از ساعت ۱۰ و خروج‌اش قبل از ساعت ۱۶ باشد در صورتی که دارای معاینه فنی برتر باشد، مبلغ ۱۰ هزار و ۳۵۰ تومان و در صورتی که فاقد معاینه فنی برتر باشد مبلغ ۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان برای وی محاسبه می‌شود، اظهار کرد: اگر خودرویی چندبار توسط دوربین‌ها دیده شود در صورتی که ورودش قبل از ساعت ۱۰ و خروج‌اش بعد از ساعت ۱۶ باشد در صورت داشتن معاینه فنی برتر مبلغ ۱۵ هزار و ۵۲۵ تومان برای وی محاسبه می‌شود و در صورتی که فاقد معاینه فنی برتر باشد مبلغ ۲۰ هزار و ۷۰۰ تومان برای وی محاسبه خواهد شد.

سعیدیان‌فر با بیان این‌که اگر وسیله نقلیه‌ای چندبار توسط دوربین‌ها در یک روز مشاهده شود با آنکه اولین ورود و آخرین خروج ملاک محاسبه خواهد بود، ادامه داد: اگر خودرویی ورود بعد از ساعت ۱۰ و خروج بعد از ساعت ۱۶ باشد اگر دارای معاینه فنی برتر باشد مبلغ ۱۰ هزار و ۳۵۰ تومان برای وی محاسبه خواهد شد و اگر فاقد معاینه فنی برتر باشد مبلغ ۱۳هزار و ۸۰۰ تومان  برای وی محاسبه خواهد شد.

وی با بیان این‌که اگر وسیله نقلیه‌ای یکبار توسط دوربین‌ها در یک روز مشاهده شود، شرایط مالی متفاوت خواهد بود، گفت: ‌اگر این وسیله نقلیه قبل از ساعت ۱۰ ترددش توسط دوربین‌ها ثبت شود در صورتی که دارای معاینه فنی برتر باشد، مبلغ ۱۰هزار و ۳۰۵ تومان برای وی محاسبه خواهد شد و در صورتی که فاقد معاینه فنی برتر باشد ۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان بابت تردد در محدوده کنترل آلودگی هوا یا همان زوج و فرد سابق برای وی در نظر گرفته خواهد شد.

وی با بیان این‌که اگر وسیله نقلیه یکبار در روز تردد کند و اگر ترددش بعد از ساعت ۱۰ و قبل از ساعت ۱۶ باشد در صورت داشتن معاینه فنی برتر مبلغ ۷۲۴۵ تومان برای وی محاسبه می‌شود، تصریح کرد: اگر این خودرو فاقد معاینه فنی برتر باشد مبلغ ۹۶۶۰ تومان برای وی محاسبه خواهد شد.

مدیر واحد ساماندهی محدوده‌ها و طرح‌های ترافیک ادامه داد: اگر وسیله نقلیه یکبار در روز تردد کند و اگر ترددش بعد از ساعت ۱۶ باشد در صورت داشتن معاینه فنی برتر مبلغ ۱۰ هزار و ۳۵۰ تومان و در صورت نداشتن معاینه فنی برتر مبلغ ۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان برای وی محاسبه خواهد شد.

سعیدیان‌فر با بیان این‌که طرح کنترل آلودگی هوا یا همان زوج و فرد سابق از ساعت ۶:۳۰ الی ۱۹ اجرایی می‌شود، اظهار کرد: براساس بررسی‌های انجام شده هر خودرو برای تردد در محدوده زوج و فرد سابق ۲۰ روز رایگان در هر فصل دارد و برای تردد در روزهای دیگر می‌بایست هزینه پرداخت کند.

وی با بیان اینکه شهروندان می‌توانند با مراجعه به سایت "تهران من" در قسمت محاسبه عوارض تردد سال ۹۸، با پاسخگویی به چهار سوال چند گزینه‌ای از رقم دقیق عوارض تردد در محدوده ترافیک و کنترل آلودگی هوا آگاه شوند  ادامه داد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده از اول تیرماه طرح زوج و فرد لغو شده و به جای آن طرح محدوده کنترل آلودگی هوا اجرایی می‌شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۴۴۴۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان