//
کدخبر: ۱۹۸۹۷۹ //

آزادسازی سواحل مازندران در گیر و دار موانع

استاندار مازندران گفت: بحث آزادسازی سواحل در دستور کار قرار دارد اما برخی تاسیسات قابلیت عمومی شدن ندارند به ویژه اماکن نظامی که باید محصور شوند.

آزادسازی سواحل مازندران در گیر و دار موانع
به گزارش فرتاک نیوز،

 احمد حسین زادگان در شورای اداری مازندران با اشاره به بحث آزادسازی سواحل اظهارکرد: هرچند بحث آزادسازی سواحل در دستور کار قرار دارد اما برخی تاسیسات قابلیت عمومی شدن ندارند به ویژه اماکن نظامی که باید محصور شوند.

وی افزود: مازندران به عنوان استان کشاورزی نقش مهمی در حوزه اقتصاد دارد اما از این ظرفیت به خوبی بهره گیری نشده است.

استاندار مازندران با بیان اینکه مدیرانی که نتوانند با ما همراه باشند از دستگاه اجرایی خداحافظی کنند، تصریح کرد: اجرای طرح مازندران پاک همکاری جدی همه دستگاه های اجرایی و فرماندران  را می طلبد،در صورت عدم همکاری نهادها با آن ها برخورد اداری می شود.

حسین زادگان در ادامه با تاکید به صرفه جویی در مصرف برق گفت: به تمامی دستگاه ها ابلاغ شد که در مدیریت مصرف برق همکاری کنند تا با خاموشی مواجه نشویم.

وی افزود: برای تحقق اقتصاد مقاومتی نیاز است از سرمایه گذاران داخلی حمایت کنیم تا کشور از شرایط تحریمی خارج شود.

استاندار مازندران به موضوع پسماند در استان اشاره کرد و افزود: در این بخش به نتایج خوبی دست یافتیم و دستورات لازم را از رئیس جمهور اخذ کردیم؛ امیدواریم  50 درصد اعتبار هزار میلیاردی برای پسماند به استان اختصاص یابد.

وی ادامه داد: همچنین به دستور رئیس جمهور از نیروگاه های زباله سوز در خرید برق حمایت می شود.

استاندار مازندران با اشاره به منطقه آزاد در مازندران خاطرنشان کرد: اقدامات مناسب انجام و نقشه نهایی طرح منطقه آزاد با مشاوری که گرفته شد با همکاری نمایندگان مجلس به طور جدی پیگیری می شود.

وی با تاکید بر کاهش غریق و تصادفات، فرمانداران و بخشداران را ملزم توجه ویژه به این بخش کرد و گفت: فرمانداران و دستگاه های اجرایی با جدیت به این موضوع ورود پیدا کنند.

حسین زادگان با یادآوری اینکه هلال احمر در طرح دریا با تمام توانش وارد نشد، تاکید کرد که این نهاد در کاهش غریق ویژه ورود پیدا کرده و نقاط خطرناک را به معرفی کند.

استاندار مازندران تصریح کرد: بحث اوقات فراغت مهم است در شرایط سخت فرهنگی باید از تمام ظرفیت دستگاه ها استفاده شود.

وی افزود: در بحث رونق اقتصادی فرمانداران مشکلات شهرکهای صنعتی را حل کنند و نمایندگان دولت در شهرستانها به صورت ماهیانه گزارش دهند تا مشکلات از طریق تعامل بین دستگاهی حل شود.

پسماند مهم ترین مشکل مازندران

رییس مجمع نمایندگان مازندران گفت: پسماند و راه های دسترسی به مازندران از موضوعات و مشکلات مهم استان است.

ولی الله نانواکناری در جلسه شورای اداری این استان که در سالن جلسات شماره یک استانداری برگزار شد، اظهار کرد: مازندران پرآب ترین استان کشور است اما عموما شهرهای ساحلی ما مشکل آب دارند.

وی تصریح کرد: در مدیریت آب کشاورزی اقدامات خوبی انجام شده اما هنوز کمبودهایی وجود دارد که باید چاره اندیشی شود.

دولت الکترونیک سبب کاهش ترافیک و ارایه خدمات بهتر است

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای اداری مازندران با بیان اینکه دولت الکترونیک سبب کاهش ترافیک و ارایه خدمات بهتر به مردم می شود و تحقق آن الزامی است، اظهار کرد: دفاتر پیشخوان هم به منظور سهولت در خدمت رسانی به مردم ایجاد شده است.

وی گفت: همه دستگاه ها مکلف به دسترسی ساده مردم به اطلاعات و خدمات عمومی هستند.

یوسف نژاد در مورد تغییر ساعات اداری استان به سبب کاهش در میزان استفاده از منابع انرژی، بیان کرد: پیامدهای این عملکرد مورد بررسی قرار می گیرد اگر رضایت بخش بود، ادامه پیدا خواهد کرد.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اقتصاد مازندران وابسته به کشاورزی است، خاطرنشان کرد: اکنون واردات برنج به کشور بیش از نیاز کشور است و این لطمه بزرگی به کشاورزی مازندران خواهد زد.

وی افزود: باید از توزیع برنج خارجی در زمان برداشت جلوگیری شود.

فاز اول ساخت منازل مسکونی در سیمرغ افتتاح شد

نماینده مردم سوادکوه، قائمشهر و جویبار در مجلس شورای اسلامی در ادامه این جلسه در مورد عملکرد زیرساخت های مناطق سیلزده، گفت: ساخت و تعمیر فاز اول مسکونی مناطق سیلزده دیروز در شهرستان سیمرغ افتتاح شد.

وی افزود: در بحث زیرساخت ها سهمی که مربوط به مازندران است به ویژه در مناطق صعب العبور مانند سوادکوه باید مورد توجه جدی قرار گرفته شود.

رضیان با بیان اینکه سرنوشت تیم نساجی به عنوان برند مازندران برای مردم استان مهم است، تصریح کرد: با توجه به التهاباتی که در مورد این تیم به وجود آمده باید چاره اندیشی کرد و خواستار ورود استاندار به این موضوع هستیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۸۹۷۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان