//
کدخبر: ۱۹۴۴۳۶ //

لایحه خدمات کشوری مشمول پرسنل شهرداری هم می‌شود

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه خدمات کشوری در مجلس در حال بررسی است که براساس مصوبه کمیسیون تخصصی پرسنل شهرداری نیز مشمول این لایحه خواهند شد.

لایحه خدمات کشوری مشمول پرسنل شهرداری هم می‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

صدیف بدری در جلسه تکریم و معارفه معاون امور عمرانی استاندار اردبیل با قدردانی از مدیریت امور مالیاتی استان در کمک و همراهی شهرداری‌ها برای تأمین منابع مالی و رفع دغدغه‌های شهرداری‌ها اظهار کرد: اردبیل در گذر از دهه سوم استان شدن خود همچنان با مشکلات زیرساختی و عمرانی روبروست و از نبود این زیرساخت‌ها رنج می‌برد.

وی این استان را نیازمند نگاه ویژه با تبعیض مثبت در قیاس با سایر استان‌ها دانست و خاطرنشان کرد: باید در مسیر توسعه متوازن گام برداشت چرا که استان اردبیل همچنان از منظر برخورداری از بزرگراه در ردیف استان سی‌ام کشور قرار دارد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تلفات جاده‌ای در این استان را بالا و اسفناک خواند و گفت: با پیگیری استاندار اردبیل و تلاش نمایندگان استان در مجلس در دو سال گذشته ردیف‌های اعتباری ویژه برای احداث بزرگراه در نظر گرفته شده است که از جمله آن اتصال نیر به بزرگراه سراب – بستان‌آباد، اردبیل – سرچم، نمین – آستارا، سه راهی سربند به پارس‌آباد، لنگان به گرمی و اتصال به بیله‌سوار و.... است.

بدری از پیگیری برای اختصاص اعتبار ویژه برای اجرایی شدن پروژه فاضلاب اردبیل – نمین و تأمین آب شرب اردبیل از یامچی خبر داد و بیان کرد: برای راه آهن اردبیل از فاینانس داخلی سالانه ۲۵۰ میلیارد تومان منابع در نظر گرفته شده که این مبلغ علاوه بر منابع دولتی اختصاص یافته به این پروژه است.

وی ادامه داد: در سه سال گذشته اعتبارات عمرانی کشور ۶۲ هزار میلیارد تومان ثابت مانده اما به رغم این منابع ثابت مانده اعتبارات عمرانی استان اردبیل هر سال ۳۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس سفر رئیس جمهور به استان اردبیل را فرصتی مناسب در جذب منابع خاص توسعه‌ای این استان اعلام کرد و گفت: شهرداری‌ها و دهیاری‌ها انتظار دارند ماحصل این سفر پرداخت نقدی تا آخر خرداد به حساب شهرداری‌ها از محل عوارض ارزش افزوده سوخت و همچنین تأمین قیر رایگان برای شهرداری‌ها و دهیاری‌ها باشد تا در فرصت محدود فصل کاری بتوان به پروژه‌های تعریف شده جامه عمل پوشاند.

بدری افزود: ما از طرح درآمد پایدار شهرداری‌ها در مجلس حمایت کردیم تا سهم شهرداری‌ها از محل ارزش افزوده تا ۵۰ درصد افزایش یابد که امیدواریم هم از این محل و هم جرایم راهنمایی و رانندگی به حساب شهرداری‌ها منابع اعتباری واریز شود.

در این مراسم دیگر نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی نیز با قدردانی از تلاش و پیگیری معاونت امور عمرانی وزارت کشور در تلاش برای جذب منابع و اعتبارات بیشتر به این مجموعه در فصل بودجه‌ریزی اظهار کرد: سهم خوبی برای شهرداری‌ها از محل ارزش افزوده به ویژه فرآورده‌های نفتی و سیگار اختصاص می‌یابد.

محمد فیضی اظهار کرد: انتظار داریم برای تدارک زیرساخت‌های مرتبط با روستاهای هدف گردشگری منابع اعتباری کافی در نظر گرفته شود تا در این روستاها زمینه جذب گردشگران داخلی و خارجی فراهم آید.

وی خاطرنشان کرد: شهرهای کوچک و متوسط ما از امکانات محدود دولتی بهره‌مند شدند که امیدواریم معاونت عمرانی وزارت کشور به این شهرهای تازه تأسیس و کوچک در کمک تأمین منابع مالی کمک کرده و زمینه بهره‌مندی آنها را از این منابع فراهم کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۴۴۳۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان