//
کدخبر: ۱۹۲۲۱۲ //

طراحی مسیریاب بلد و نشان برای زائران حرم مطهر

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از طراحی مسیریاب بلد و نشان برای زائران حرم مطهر خبر داد.

 طراحی مسیریاب بلد و نشان برای زائران حرم مطهر
به گزارش فرتاک نیوز،

سردار رحیمی ضمن عرض تسلیت برای سی‌امین سالگرد رحلت امام (ره) گفت: در ماه مبارک رمضان وظیفه ما برقراری نظم و امنیت هیئت‌ها و مساجد بود. جلسات متعددی در این زمان برگزار میشد که بسیاری از این جلسات در طول تا سحر برپا بود و پلیس تلاش می‌کرد تا امنیت تمام این مراسم را تامین کند.

 وی ادامه داد:متعاقباً امنیت امنیت راهپیمایی بزرگ روز قدس که به لطف خدا و با تلاش همکارانم در کمال آرامش و امنیت برگزار شد نیز بر عهده پلیس بود. امروز نیز در آستانه برگزاری سی‌امین سالگرد عروج امام رحمت الله قرارگاه نظامی ترافیکی و امنیتی روح الله از مدت‌ها قبل در حال فعالیت برای برنامه ریزی تامین امنیت این مراسم بوده است.

 فرمانده انتظامی پایتخت با بیان اینکه ما یک قرارگاه مرکزی داریم و یک قرارگاه نیز در تهران فعال کردیم و بالغ بر ۲۰ هزار نیرو را به کارگیری کردیم گفت: ۲۰ قرارگاه فرعی که مسئولیت تامین امنیت از شعاع ششصد متری دیوار حرم تا شعاع ۱۰ کیلومتری را بر عهده دارد تشکیل دادیم که از روز گذشته فعالیت خود را آغاز کردند و امنیت این مراسم را بر عهده دارد.

رحیمی  افزود: پیش بینی می‌کنیم که حدود ۶ تا ۷ هزار اتوبوس از تهران و استان‌های اطراف این پایگاه برای عزاداری منتقل خواهند شد و برآورد ما این است که حدود ۳۰۰ هزار زائر را از استان‌های اطراف و تهران داشته باشیم.

وی با بیان اینکه همکاری بسیار خوبی را با پلیس راه‌های شرق و غرب استان تهران پیش‌بینی کرده‌ایم گفت: مسیریاب داخلی به نام بلد و نشان را تعریف کردیم که تمام اتوبوس‌ها را هدایت کنند.

رحیمی افزود: ۱۳ پارکینگ همه تحویل پلیس راهنمایی و رانندگی شده که بحث چینش اتوبوس‌ها بعد از اتمام مراسم بتوانند در حداقل زمان ممکن مسافرین خود را تخلیه کنند.

رئیس پلیس پایتخت  با بیان اینکه تمام تمهیدات در حوزه انتظامی امنیتی و ترافیکی توسط فرماندهی انتظامی تهران پیش‌بینی شده و دو فروند هلی کوپتر در اختیار ماست که از طریق هوایی این مراسم را کنترل کنیم گفت: امیدواریم که در کمال آرامش و امنیت مراسم را برگزار کنیم.

وی افزود: حرم مطهر از ساعت ٢فردا آماده پذیرش مهمانان است و از ساعت ۵ و ٣٠ مراسم به طور رسمی آغاز خواهد شد

پس از آن نی بلافاصله خود را برای نماز عید فطر آماده میکنیم و از نیمه شب عید فطر پلیس به طور آماده باش ٣٠ تا ۵٠ درصد و از ۴ صبح آماده باش ١٠٠ درصد خواهد شد.

رحیمی ادامه داد: پیش بینی‌های لازم برای پارک خودرو در نظر گرفته شده و هماهنگی با دستگاه‌های ذیربط به طور کامل انجام شده است و برای برگزاری نماز عید فطر تمهیدات به طور کامل اندیشیده شده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: افکارنیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۲۲۱۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان