//
کدخبر: ۱۹۱۵۱۷ //

تاکید معاون استانداری کرمانشاه بر مرمت سریع کاروانسرای عباسی قصرشیرین توسط اوقاف

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه بر مرمت هرچه سریع‌تر کاروانسرای عباسی قصرشیرین توسط اداره اوقاف و امور خیریه تاکید کرد.

تاکید معاون استانداری کرمانشاه بر مرمت سریع کاروانسرای عباسی قصرشیرین توسط اوقاف
به گزارش فرتاک نیوز،

 مهرداد سالاری  در نشست با مدیران ادارات کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری  و اوقاف و امور خیریه استان به منظور رفع موانع اخذ اعتبار برای مرمت کاروانسرای عباسی شهرستان قصرشیرین، گفت: متاسفانه  بعد از گذشت یکسال و نیم از زلزله هنوز کاروانسرای عباسی مرمت نشده، به همین منظور لازم است مرمت اضطراری این اثر فرهنگی در دستور کار فوری اوقاف و امور خیریه با هماهنگی و نظارت میراث فرهنگی قرار بگیرد.

وی افزود: از این اثر فرهنگی در حال حاضر استفاده تجاری می‌شود که باید شهرداری و اوقاف برای تخلیه آن و اسکان غرفه داران در مکانی دیگر برنامه‌ریزی لازم را انجام دهند تا این بنای ارزشمند مورد بهره برداری فرهنگی قرار بگیرد.

سالاری اظهارداشت: کاروانسرای عباسی قصرشیرین در صورت مرمت می‌تواند مانند کاروانسرای بیستون یکی از بناهای ارزشمند استان باشد.

وی خاطرنشان کرد: دولت حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان به بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه اختصاص داد  و ما به همه دستگاه‌ها اعلام کردیم ساختمان‌ها و زیرساخت‌هایشان که در زلزله آسیب دیده را معرفی کنند که متاسفانه اوقاف وامور خیریه به عنوان متولی کاروانسرای عباسی دراین خصوص کوتاهی کرد.

کاروانسرای عباسی قصرشیرین در زلزله آبان 1396 آسیب دید و هنوز مرمت آن انجام نشده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۱۵۱۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان