//
کدخبر: ۱۸۹۸۴ //

سلیمی: به پنج هزار تن از زلزله زدگان خراسان رضوی امداد رسانی شد

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به وقوع زمین‌ لرزه 6 ریشتری در خراسان رضوی گفت: به همین منظور به پنج هزار و 488 تن از زلزله زدگان امدادرسانی شد.

 سلیمی: به پنج هزار تن از زلزله زدگان خراسان رضوی امداد رسانی شد
به گزارش فرتاک نیوز،

ازجمعیت هلال ‌احمر، «مرتضی سلیمی» همچنین از مصدومیت 40 تن تاکنون و اسکان اضطراری پنج هزار و 488 تن در 58 روستای آسیب دیده خبر داد.

وی اظهارداشت: بر اثر وقوع زمین لرزه سرخس، تربت جام، فریمان و مشهد 58 روستا دچار آسیب شد و تا این لحظه پنج هزار و 488 تن در مناطق آسیب دیده با برپایی یک هزار و 198 دستگاه چادرتوسط امدادگران به صورت اضطراری اسکان داده شده اند.

سلیمی با بیان اینکه 120 تیم عملیاتی متشکل از305 امدادگر و نجاتگر هلال احمر با بکارگیری سه فروند بالگرد و 51 دستگاه خودروی عملیاتی و پشتیبانی به هموطنان زلزله زده خدمات رسانی کردند، گفت: سه بالگرد امدادی با انجام 37 سورتی پرواز اقدام به انتقال هشت هزار و 500 کیلوگرم محموله امدادی و 70 نیروی عملیاتی کرد.

به گفته رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، ارسال اقلام امدادی (زیستی و غذایی ) از پنج استان خراسان شمالی و جنوبی، قم، اصفهان، خوزستان و سازمان امداد و نجات به مناطق زلزله زده خراسان رضوی انجام شد.

وی به توزیع اقلام زیستی میان زلزله زدگان اشاره و خاطرنشان کرد: 31 هزار و 500 کیلوگرم برنج، یک هزار و 980 کیلوگرم حبوبات، 58 هزار و 404 قوطی کنسروجات، سه هزار و 500 بسته چای، چهار هزار و 800 ست شست و شو، 420 دستگاه چادر امدادی و پنج هزار و 40 روغن مایع میان زلزله زدگان توزیع شد.

ساعت 10 و 39 دقیقه چهارشنبه گذشته زلزله ای به بزرگی 6 ریشتر سنگ سفید در استان خراسان رضوی را لرزاند.

 

منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۹۸۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان