//
کدخبر: ۱۸۸۴۵ //
رئیس جمعیت هلال احمر عنوان کرد؛

استقرار تیم های واکنش سریع در پایگاه های هلال احمر سراسر کشور

رئیس جمعیت هلال احمر، گفت: تیم های واکنش سریع جمعیت هلال احمر تا پایان سال جاری در تمامی شعب جمعیت هلال احمر مستقر خواهند شد.

استقرار تیم های واکنش سریع در پایگاه های هلال احمر سراسر کشور
به گزارش فرتاک نیوز،

 دکتر سید امیرمحسن ضیائی در مراسم افتتاح بیست و ششمین پایگاه امدادهوایی جمعیت هلال احمر در سمنان که امروز به صورت رسمی و با برقراری ارتباط ویدئو کنفرانس با رئیس جمهوری، افتتاح و فعالیت خود را آغاز کرد، افزود: کلنگ احداث پروژه سایت امداد هوایی جمعیت هلال احمر استان سمنان در سال ۹۳ زمین زده شد و امروز به صورت رسمی وارد مدار خدمت رسانی به هموطنان و آسیب دیدگان در حوادث قرار گرفت و در حال حاضر سراسر کشور تحت پوشش امدادهوایی قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه یکی از مهمترین ماموریت های جمعیت هلال احمر در سراسر کشور امداد و نجات است، افزود: خدمات امداد و نجات در زلزله روز گذشته خراسان رضوی به هموطنان ارائه شد.

به گفته رئیس جمعیت هلال احمر، ما در کشوری حادثه خیز زندگی می کنیم که هر لحظه باید منتظر حادثه باشیم بنابراین باید تامین نیروی انسانی و تجهیزات امداد و نجات به گونه ای باشد که در صورت بروز حادثه بتوان پاسخگوی حوادث و امدادرسانی به هموطنان باشیم.

حرکت در مسیر پیشگیری و کاهش خطرپذیری در کشور

ضیائی به اجرای طرح های پیشگیرانه و ارائه آموزش های همگانی به هموطنان اشاره و بیان کرد: جمعیت هلال احمر وظیفه دارد در مسیر پیشگیری و کاهش ریسک پذیری حرکت کند به همین منظور طرح خادم در کشور در حال اجرا است.

وی هلال احمر را با مردم و برای مردم دانست و تاکید کرد: آموزش همگانی برای مردم از اهمیت ویژه ای برخوردار است چرا که مردم باید بتوانند در زمان وقوع حوادث و سوانح تا رسیدن نیروهای امدادی و کمک رسان، عکس العمل مناسب از خود نشان دهند.

طرح خادم و آموزش همگانی به ۲۵ میلیون خانواده ایرانی

رئیس جمعیت هلال احمر، طرح «خادم» را طرحی مفید و تاثیرگذار در ارائه آموزش های همگانی به هموطنان عنوان کرد و یادآور شد: تا پایان سال یک هزار و چهارصد، ۲۵ میلیون خانوار ایرانی از آموزش های همگانی بهره مند می شوند.

افزایش تعداد اعضای تیم های واکنش سریع تا ۳ هزار و ۵۰۰ نفر

ضیائی با اشاره به آغاز فعالیت تیم های واکنش سریع جمعیت هلال احمر از فرودین امسال، تصریح کرد: نیروهای واکنش سریع جمعیت هلال احمر  پس از گذراندن دوره های آموزشی تخصصی و طاقت فرسا موفق به کسب درجه ایثار شده اند و امکان ارائه خدمات امدادی در سخت ترین شرایط را دارند.

وی عنوان کرد: تا پایان سال جاری تعداد نیروهای واکنش سریع به سه هزار و ۵۰۰ نیرو در سراسر کشور افزایش می یابد که از این طریق امکان استقرار تیم های واکنش سریع در تمامی شعب جمعیت هلال احمر فراهم می شود.

 

 

منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۸۴۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان