//
کدخبر: ۱۸۵۳۸۳ //

هزینه صدور "کارت هوشمند" برای پزشکان چقدر است؟

معاون فنی و عملیاتی سازمان نظام پزشکی درباره هزینه صدور کارت هوشمند نظام پزشکی توضیحاتی را ارائه کرد.

هزینه صدور "کارت هوشمند" برای پزشکان چقدر است؟
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر محمد جهانگیری در نشست خبری سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه سازمان نظام پزشکی سه پایلوت در حوزه نسخه الکترونیک انجام داده است، گفت: یکی از این پایلوت ها در بابلسر، دیگری در چناران مشهد و پایلوت سوم هم در سه استان اردبیل، گلستان و اصفهان انجام شد.  

وی با بیان اینکه بعد از سه سال مذاکره با وزارت بهداشت و قوه قضاییه امضای الکترونیک به عنوان استناد نسخه الکترونیک پذیرفته شد، افزود: در عین حال پایلوت نسخه الکترونیک را با بیمه سلامت در تهران، کرمان و مازندران پیش می‌بریم. باید توجه کرد که اجرای نسخه الکترونیک بحثی جدی است و با اجرای آن در مراکز ملکی تامین اجتماعی ۴۰ میلیارد تومان صرفه جویی شد.

جهانگیری درباره هزینه صدور کارت هوشمند نظام پزشکی گفت: دریافت امضای الکترونیک در بیرون حدود ۱۰۰ هزار تومان هزینه دارد، اما ما در سال گذشته برای ارایه آن ۶۰ هزار تومان دریافت می‌کردیم. البته در مراکز ملکی تامین اجتماعی این اقدام به صورت رایگان بود و تامین اجتماعی هزینه‌اش را تقبل کرد.

وی در ادامه درباره مباحث مالیاتی پزشکان نیز گفت: باید توجه کرد که هر پنج سال یکبار مالیات‌های جامعه پزشکی بررسی می‌شود تا تخلف مالیاتی نداشته باشند. تمام مالیات و حقوقی که داده می‌شود در سال ۹۶ بالغ بر ۹ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بوده است که ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد هم مالیات تمام مشاغل آزاد بوده است، حال پزشکان کمتر از شش درصد مشاغل آزاد را شامل می‌شوند؛ چطور می شود فرار مالیاتی جامعه پزشکی ۶ هزار و 800 میلیارد باشد.

جهانگیری با بیان اینکه در بخش خصوصی بیش از ۱۰۰ هزار نفر اشتغال دارند، ادامه داد: ۴۲ درصد هزینه حقوقی بیمارستان های ما در پایه افزایش می یابد و بسیاری از همکاران نمی توانند حقوق پرسنل را بدهند و تعدیل نیرو کرده و اشتغال دچار مشکل می شود. در این برهه زمانی باید به اشتغال فکر کنیم. باید توجه کرد که ۶۰ درصد هزینه هتلینگ بیمارستان ها و ۳۰ درصد هزینه های مطب ها در حوزه نیروی انسانی غیر پزشک است. در سال ۹۷ تعرفه جامعه پزشکی یک ریال افزایش پیدا نکرد، اما حوزه سلامت به مردم آرامش داد و باید در این حوزه مراقبت کنیم.

در ادامه این نشست دکتر فتاحی- معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی، با بیان اینکه اولین و مهم‌ترین وظیفه قانونی نظام پزشکی حمایت از حقوق بیماران است، گفت: ما سعی می‌کنیم در  مراکز درمانی محیطی امن برای بیماران ایجاد کنیم. در عین حال باید برای کادر پزشکی هم محیطی امن ایجاد کنیم تا از اقدام درمانی نترسند.

وی با بیان اینکه شکایت از پزشک در ۸۰ درصد موارد او را دچار مشکلات روحی می کند، ادامه داد: البته عارضه با قصور و خطای پزشکی متفاوت است. در عین حال باید توجه کرد که سه درصد اقدامات درمانی در دنیا منجر به عارضه می‌شوند.

فتاحی افزود: در سال گذشته در بخش دولتی و خصوصی و در حوزه سرپایی و بستری ۹۳۰ میلیون بار مراجعه داشته‌ایم، اما کل شکایت‌مان در این حوزه بین ۱۷ تا ۱۸ هزار شکایت بوده است که نیمی از آن‌ها در دادسراهای نظام پزشکی انجام شده است. همچنین ۳۰ درصد مردم برای شکایات پزشکی به چند جا مراجعه می‌کنند.  

وی با بیان اینکه ۴۰ درصد از شکایات منجر به محکومیت شده‌اند و برای ۶۰ درصد هم حکم برائت صادر شده، گفت: سالانه در سازمان نظام پزشکی حدود ۵۶۰۰ مورد شکایت در این حوزه داریم.

شناسایی سالانه 1500 متخلف پزشکی

فتاحی با اشاره به برخی تبلیغات نادرست در حوزه پزشکی نیز گفت: عمدتا تبلیغاتی را می‌بینیم که در حوزه پزشکی از سوی افراد غیر پزشکی انجام می‌شود که دست به کار پزشکی می‌زنند. در این زمینه سالانه ۱۵۰۰ متخلف شناسایی می‌شوند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۵۳۸۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان