//
کدخبر: ۱۸۲۱۹۷ //
استاندار کرمانشاه :

سیل کرمانشاه را مردم مدیریت کردند

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه در جریان بارشهای سیل آسای فروردین ماه استان مردم هوشمندانه عمل کردند تاکید داشت: در واقع این مردم بودند که سیل را در کرمانشاه مدیریت کردند و کمترین آسیب به افراد حقیقی وارد آمد.

سیل کرمانشاه را مردم مدیریت کردند
به گزارش فرتاک نیوز،

هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در نشست بامحسن هاشمی رییس و جمعی از اعضای شورای شهر تهران، مرتضی الویری رییس شورای عالی استانها، محمود صادقی نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی، مجتبی یزدانی معاون خدمات شهری شهرداری کرمانشاه با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در سیل فروردین ماه افزود: علیرغم بارشهایی به میزان یک فصل در کرمانشاه پیشگیری های خوبی در استان صورت گرفت.

بازوند گفت: هوشیاری مردم و توجه به اطلاعیه ها و اقداماتی که انجام شد بسیار اثرگذار بود. مردم خود دست به ابتکار زدند و با ایزوگام کردن دیوار مغازه ها و استفاده از گونی شنی خود را در مقابل سیل ایمن کردند.

استاندار کرمانشاه افزود: حدود ۴۶۸روستا در معرض سیل قرار داشتند که از قبل شناسایی شده و مسئولیت ستاد بحران به عهده دهیاران گذاشته شد. حدود ۳۱شهر و ۱۷۲کیلومتر رودخانه عبوری در استان وجود داشت که ۵۷۰۰واحد مسکونی در حاشیه ان قرار داشت که به همه آنها اخطار داده شد.

مهندس بازوند تصریح کرد: شهرداری و شورای شهر کرمانشاه به نحو مطلوبی پای کار در سیل فروردین بودند و با جدیت دولتیها، مردم نیز احساس کردند که باید همکاری جدی داشته باشند.

وی اظهار کرد: در کرناچی ۱۵۰واحد مسکونی با آب گرفتگی مواجه بودند که البته از قبل تخلیه شدند و در هرسین و بیستون با طغیان رودخانه گاماسیاب ۵۲روستا زیر آب رفت که البته تخلیه شدند. در این اقدامات ارتش و سپاه خیلی کمک کردند و علاوه بر اسباب و اثاثیه، دامهای روستاها را نیز جابجا کردند که کار طاقت فرسایی بود.

بازوندکار برجسته دیگری که مردم در سیل انجام دادند را  به میدان آمدن و آماده باش هیات های ورزشی استان اعلام کرد و افزود: معاون اول رییس جمهور  از آنها بازدید کردند و این نشان از آمادگی همه جانبه مردم در این بحران بود.

وی گفت: برای کنترل و تنظیم سدهای استان از قبل کمیته ای تشکیل دادیم و برخی روستاهای پایین دست را تخلیه کردیم که کار بسیار مهمی بود. در مجموع ۱۵تا ۱۶هزار هکتار از اراضی چمچمال، کوزران، سرپل ذهاب و قصرشیرین زیر آب رفت و خسارت سنگینی وارد شد.۶۰۰تا ۷۰۰پل از بین رفت.

بازونددر مجموع خسارت های وارده به زیرساخت ها  را بالغ بر ۱۵۶۰میلیارد تومان به استان اعلام کرد و گفت: یک نفر خسارت جانی داشتیم،ضمن آنکه ۳۹۰مسجد برای اسکان سیل زدگان اماده شد و ۸۵۶ مدرسه و ۹۰سالن ورزشی نیز تجهیز شدند و ۳۶۷۵ چادر نصب شد.

این مسئول گفت: در سیل نزدیک به ۵۷۰راس دام تلف شد و نزدیک به سه هزار واحد تخریبی و تعمیری به بار آورد. با أین وجود استان کرمانشاه به استان لرستان و شهرستانهای کوهدشت، نورآباد و پلدختر کمک رسانی کرد.

بازوند افزود:در زلزله غرب استان کرمانشاه، کار ساخت ۲۸هزار و ۴۲۰واحد احداثی به اتمام رسیده و ۶۵هزار واحد تعمیراتی نیز تکمیل شده است. کار ساخت و ساز در روستاها بالای ۹۷درصد به اتمام رسیده است. بازسازی در شهر نیز با روندی که وجود دارد تا پایان سال ۹۸به پایان میرسد.

وی از حمایت های شورای اسلامی شهر تهران در رابطه با کمک به شهرداری های استان کرمانشاه تقدیر  کرد و افزود: شهرداری تهران در زلزله سال۹۶دو شهر سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی را پوشش داد و در ایام اربعین نیز در قصرشیرین یاریگر استان بود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۲۱۹۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان