//
کدخبر: ۱۸۰۹۳۵ //
در نشست استاندار کرمانشاه با هیئت امنای دانشگاه رازی و صنعتی عنوان شد:

برای کاهش آسیبهای حوادث طبیعی، نیازمند دانشگاه هستیم/ دانشگاه می تواند تسهیل‌گر توسعه باشد

برای کاهش آسیبهای حوادث طبیعی، نیازمند دانشگاه هستیم/ دانشگاه می تواند تسهیل‌گر توسعه باشد
به گزارش فرتاک نیوز،

هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در نشست با اعضای هیئت امنای دانشگاه های رازی و صنعتی گفت:

اقدامات پیشگیرانه خوبی در خصوص مهار سیلاب انجام شد. همکاری و مشارکت مردم استان کرمانشاه در مدیریت بحران سیل بینظیر بود. در واقع می توان گفت این مردم بودند که اجازه ندادند سیل در استان به بحران تبدیل شود.

مهندس بازوندافزود:۴۶۸ روستای در معرض سیل و ۵۷۰۰ واحد مسکونی در بستر رودخانه، کاملا شناسایی شدند و تدابیر لازم برای کاهش آسیبها در نظر گرفته شد. در مجموع حدود ۱۷۲ کیلومتر رودخانه در بیش از سی شهر استان جاری است که مدیریت آن در فصول پربارش کار پیچیده ای است.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد:در حوزه کشاورزی، آب و امور زیربنایی خسارات عمده ای بر استان وارد شد که این خسارات تجمیع و به مقامات مسوول کشوری انعکاس یافته است.

وی اظهار داشت:در بارشهای اخیر‌ ۵۰ روستا در محاصره سیل قرار گرفتند که این‌معضل عمدتا ناشی از بی توجهی نسبت به ضوابط حاکم بر طبیعت و تجاوز به حریم رودخانه‌ها بود.

بازوند گفت:برای کاهش آسیبهای حوادث طبیعی، نیازمند دانشگاه هستیم. علاوه بر آن معتقدیم که اگر دانشگاه به کمک توسعه استان بیاید اصطکاک مسیر توسعه کم میشود و دانشگاه میتواند تسهیل‌گر توسعه باشد.

وی افزود:پژوهش زمانی مورد توجه قرار می گیرد که در برنامه‌ریزی، اقتصاد، توسعه و رفاه عمومی نقش‌آفرین باشد و تاثیر آن بر سفره مردم احساس شود.

استاندار کرمانشاه افزود:تجربه نشان می دهد که هروقت مردم پای کار بیایند موفقیت رقم خواهم خورد. رونق تولید تنها در سایه حضور و اهتمام مردم محقق میشود.

وی همچنین به هزینه اعتبار پنج هزار میلیارد تومان برای سامانه گرمسیری  اشاره کرد وافزود:این سامانه می تواند در بخشهای عمده ای از استان تحول آفرین باشد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۰۹۳۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان