//
کدخبر: ۱۷۷۱۵۲ //

نماینده دورود و ازنا: مردم منازل خود را در نقاط حادثه خیز تخلیه کنند

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس با اشاره به این‌که «وضعیت اکنون در شهرستان بحرانی است» از مردم خواست تا به هشدارها و اعلامیه‌های ستاد مدیریت بحران استان توجه کرده و منازل خود را در نقاط حادثه خیز تخلیه کنند.

نماینده دورود و ازنا: مردم منازل خود را در نقاط حادثه خیز تخلیه کنند
به گزارش فرتاک نیوز،

مجید کیان‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار با اشاره به آخرین وضعیت شهرستان دورود و ازنا در سیل بیان کرد: هم اکنون اکثر شهرهای استان درگیر سیل هستند. شهرهای دورود، نورآباد، پلدختر، خرم آباد و کوهدشت درگیر سیل هستند و در درود و ازنا وضعیت بحرانی است و حتی شاید شرایط از وضعیت قرمز نیز عبور کرده است.

وی اظهار کرد: بیشتر از ۳۸ روستا در محاصره سیل است و سیل وارد ۲۰ روستا شده است و آسیب زیادی به آن‌ها وارد کرده است. راه ارتباطی بیش از ۱۳ روستا اکنون قطع است و در ۱۱ روستا برق قطع شده است. ترکیدگی لوله گاز را در درود داشته‌ایم و اکنون نیز سد مروک سرریز کرده و با دبی حدود ۱۵۰ مترمکعب سر ریز آن در حال وارد شدن به رودخانه تیره است.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس تصریح کرد: پیش‌بینی ما این است که حدود ۴۰۰ الی ۴۵۰ متر مکعب آب ا ز بخش سیلآخور به سمت درود بیاید و رودخانه اصلی درود اکنون با ظرفیت ۴۲۰ متر مکعب کامل پر شده و آب بر روی پل‌ها را گرفته است. اکنون وضعیت در شهر بحرانی است و مردم نیز در حال تخلیه کردن منازل خود در حاشیه رودخانه‌ها هستند. حدود یک سوم شهرستان به زیر آب رفته است. پیگیر هستیم تا خسارت جانی در شهرستان نداشته باشیم و تمرکز ما اکنون بر این موضوع است.

این عضو کمیسیون عمران مجلس در پایان گفت: راه اصلی استان از شرق به غرب کاملاً قطع است. بنده از مردم خواهش می‌کنم در این شرایط و به هشدارها و تذکرات ستاد مدیریت بحران استان توجه کنند. در این شرایط تنها اقدام مؤثر تخلیه منازل در نقاط حادثه خیز است. امروز وزیر راه و شهرسازی و رئیس بنیاد مسکن در درود حضور یافتند و از نزدیک در جریان روند خدمات رسانی به مردم قرار گرفتند و دستوراتی را صادر کردند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۷۱۵۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان