//
کدخبر: ۱۷۷۰۷۲ //

سد مروک دورود ۴۸ ساعت آینده سرریز خواهد کرد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‎ای لرستان گفت: سد مروک دورود سرریز خواهد کرد.

سد مروک دورود 48 ساعت آینده سرریز خواهد کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

رضا میرزایی در بازدید استاندار، نماینده ولی‎فقیه و مدیران دستگاه‎های اجرایی استان لرستان از سد مروک دورود، اظهار کرد: سد مروک دورود از نظر فنی و سازه‎ای یکی از بهترین سدهای لرستان است که در حین ساخت همه استانداردهای لازم در آن رعایت شده و هیچ‎گونه مشکلی ندارد.

وی تصریح کرد: حجم مخزن سد ۱۰۵ میلیون متر مکعب، حجم آب داخل مخزن ۹۷ میلیون متر مکعب، حجم آب ورودی به مخزن معادل ۷۲ متر مکعب در ثانیه و میزان تخلیه آب از دریچه تحتانی ۳۸ مترمکعب در ثانیه است و در حال حاضر حدود ۸ میلیون متر مکعب ظرفیت خالی دارد.

مدیرعامل شرکت آب  منطقه‎ای لرستان خاطرنشان کرد: این سد با توجه به ورود سامانه بارشی از بامداد یکشنبه به استان لرستان، ظرف ۴۸ ساعت آینده سریز خواهد کرد.

میرزایی با بیان اینکه زیرساخت سرریز سد مروک به طور کامل سنگی است و فرسایش و آب شکستگی در آن اتفاق نمی‎افتد، افزود: با توجه به ظرفیت ۸ میلیون مترمکعبی خالی سد، آمادگی لازم برای مدیریت سیل ورودی از سمت سد کمال صالح و تخلیه پیک سیلاب از طریق سرریز وجود دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‎ای لرستان ادامه داد: براساس پیش‎بینی و هواشناسی با ورود سامانه بارشی به استان از بامداد روز یکشنبه تا سه‎شنبه وقوع سیلاب در رودخانه تیره با دبی حدود ۶۰۰ مترمکعب در ثانیه در زمان پیک محتمل است، لذا از همه اهالی روستاهای مسیر رودخانه تیره و خیابان‌های ساحلی رودخانه می‎خواهیم که منازل خود را ترک کرده و تا پایان روز سه‌شنبه و رفع بحران به مناطق امن پناه ببرند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۷۰۷۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان