//
کدخبر: ۱۷۵۶۵ //

هشدار انتخاباتی رئیس دادگستری و ﺳﺘﺎﺩ رسیدگی به تخلفات انتخاباتی شهرستان بهشهر

هشدار انتخاباتی رئیس دادگستری و ﺳﺘﺎﺩ رسیدگی به تخلفات انتخاباتی شهرستان بهشهر
به گزارش فرتاک نیوز،

رئیس دادگستری و ﺳﺘﺎﺩ رسیدگی به تخلفات انتخاباتی شهرستان بهشهر طی اطلاعیه به کاندیداهای شورای اسلامی شهرستان بهشهر هشدار داد که از تخلفات احتمالی پرهیز نمایند که متن کامل این اطلاعیه را با هم می خوانیم.

 

به نام خدا

داوطلبان محترم پنجمین دوره ی انتخابات شورای اسلامی شهر و روستای شهرستان بهشهر 

با سلام 

از ویژگی های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، اتکا به آراء عمومی و استفاده مردم از حق تعیین سرنوشت خود در     اداره ی امور می باشد که نشان دهنده ی اقتدار و ثبات نظام است و این امر میّسر نخواهد بود مگر با برگزاری انتخاباتی سالم ، آزاد و قانونمند. 

 

برای دستیابی به این هدف ، دستگاه قضایی در راستای یکی از وظایف ذاتی خویش که همان پیشگیری از وقوع جرم می باشد ضمن تأکید بر اصل حاکمیت قانون در فرایند انتخابات ، از تمامی مجریان و کاندیداهای محترم انتظار دارد تمامی اقدامات آنها بی طرفانه ، عادلانه و قانونمند در جهت حفظ حقوق مردم و تمامی نامزدها به صورت یکسان باشد. قوانین و مقررات به  همه ی موارد و نکاتی که لازمه ی انتخابات شایسته ی حکومت اسلامی می باشد اشاره داشته است. برای پیشگیری از  هر گونه رفتار که به برگزاری این انتخابات لطمه خواهد زد ضمن بیان مصادیق ، انتظار داشته تا با رعایت قانون ، شیرینی این جشن بزرگ ملی را به کام مردم تلخ ننماییم. 

از مصادیق بارز جرایم و تخلفات انتخاباتی می توان به موارد ذیل اشاره نمود که عبارتند از : 

 

1- درج محتوای تبلیغاتی خارج از مدت زمان مقرر شده برای فعالیت انتخاباتی. 

 

2- انتشار ادعاهای کذب و غیر واقعی در خصوص دارا بودن سابقه ی مشاغل دولتی و مدرک تحصیلی. 

 

3- انتشار اخبار کذب از نتایج بررسی صلاحیت ها و شمارش آرا و ادعاهای بی اساس پیرامون مخدوش بودن انتخابات بدون مدرک و دلیل قانونی.

 

4- انتشار هرگونه محتوا علیه سایر نامزدها توسط دیگر داوطلبان یا طرفداران و هتک حیثیت و حرمت آنها. 

5- انتشار نظر شخصیت ها در تأیید کاندیداها بدون مدرک کتبی امضا شده ی آنان.

 

6- انتشار هر گونه محتوای توهین آمیز و هجویه در فضای مجازی علیه نامزدهای انتخاباتی. 

 

 7- نوشتن یا ارائه مطالب خلاف واقع.

8- استفاده از هرگونه پلاکارد (‌جز در محل ستاد انتخاباتی) ، دیوارنویسی ، کاروانهای تبلیغاتی و استفاده‌ از بلندگوهای سیار در خارج از محیط سخنرانی و امثال اینها. 

 

9- استفاده از عکس با لباس فرم نیروهای نظامی و انتظامی.

 

 10- الصاق هرگونه عکس ، آگهی و آثار تبلیغاتی بر روی علایم راهنمایی و رانندگی ، تابلوی بیمارستانها ، ‌مکانها و مؤسسات آموزشی و تابلوهای نصب شده در معابر عمومی ‌توسط بخش دولتی و وابسته به دولت ، ‌تابلوها و املاک بخش خصوصی مگر با رضایت مالکین یا متصرفین ، صندوقهای پست ، باجه‌های تلفن ، ‌پستهای برق و تلفن و هرگونه تابلوی راهنما.

 

11- پاره یا معدوم نمودن عکس و آثار تبلیغاتی نامزدهای انتخاباتی در مدت و زمان قانونی تبلیغات ، که ‌در محلهای مجاز الصاق شده و یا قرار گرفته است.

 

 12- انجام هرگونه فعالیت تبلیغاتی له یا علیه نامزدها به هر وسیله ای که جنبه رسمی ‌یا دولتی دارد و فعالیت کارمندان در ساعات‌اداری و همچنین استفاده از وسایل و سایر امکانات وزارتخانه‌ها ، ادارات و شرکتهای دولتی و مؤسسات‌ وابسته.

 

13- فعالیت تبلیغاتی مجریان و ناظران انتخابات برای نامزدهای انتخاباتی در قلمرو مسئولیت خود.

 

متأسفانه بیشترین تخلف ، تبلیغات پیش از موعد مقرر قانونی می باشد ؛ این در حالیست که زمان تبلیغات 8 روز قبل از برگزاری انتخابات و تا 24 ساعت قبل از آن می باشد که متأسفانه علیرغم این ممنوعیت (غیر قانونی بودن) نامزدها در اشکال مختلف از جمله تأسیس و تشکیل گروه و کانال های تبلیغی در شبکه های اجتماعی تلگرام و اینستا گرام و ... تشکیل     کمپین های حمایتی در شبکه های اجتماعی ، توزیع کارت و ... فعالیت تبلیغی خود را آغاز نموده اند.

 

با توجه به ممنوعیت تبلیغات انتخاباتی تا قبل از زمان تعیینی ، این اقدامات توسط دستگاه ها و سازمانهای مربوطه رصد گردیده و به دستگاه قضایی اعلام تا با متخلفین با سرعت ، قاطعیت و قانونی برخورد گردد. 

 

انتظار می رود ملاک رفتار همه ، قانون بوده و همه ی دست اندرکاران انتخابات و کاندیداها بر اساس قانون عمل نمایند و از انجام هرگونه اعمال مجرمانه پرهیز نمایند تا در نهایت امر شاهد انتخابات پر شور و با حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای در شهرستان باشیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۵۶۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان