//
کدخبر: ۱۷۴۶۸۶ //

آخرین آمار داوطلبان کنکور اعلام شد/علوم تجربی‌ها بیشترین داوطلبان کنکور ۹۸

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور از ثبت‌نام بیش از یک میلیون و ۱۱۸ هزار داوطلب در کنکور ۹۸ خبر داد و گفت: این آزمون روزهای پنج‌شنبه ۱۳ و جمعه ۱۴ تیر ماه سال آینده برگزار خواهد شد.

آخرین آمار داوطلبان کنکور اعلام شد/علوم تجربی‌ها بیشترین داوطلبان کنکور ۹۸
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر حسین توکلی با اعلام این مطلب اظهار کرد: مهلت ثبت‌نام مجدد در کنکور سراسری سال ۹۸ رشته‌های با آزمون و دوره‌های روزانه، شبانه، نیمه‌حضوری، مجازی، پردیس‌های خودگردان دانشگاه‌ها، دانشگاه پیام نور، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی، ظرفیت مازاد دانشگاه‌ها و رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی، برای داوطلبانی که در مهلت تعیین شده از ۲۴ بهمن تا ۶ اسفند ۹۷ موفق به ثبت نام نشده‌اند، روز چهارشنبه ۲۲ اسفند ۹۷ به پایان رسید.

وی در ادامه گفت: بر اساس آمار اعلام شده تعداد ۴۰ هزار و ۳۳۹ داوطلب در مهلت مجدد موفق به ثبت نام در کنکور شدند که با در نظر گرفتن آمار ثبت نامی‌های سابق جمعاً تعداد یک میلیون و ۱۱۸ هزار و ۷۹۳ نفر در این آزمون ثبت نام کرده‌اند.

به گفته دکتر توکلی، از آمار ثبت‌نام کنندگان کنکور تعداد ۱۶۴ هزار و ۲۷۸ نفر در گروه آزمایشی ریاضی و فنی، تعداد ۶۳۷ هزار و ۹۴ نفر در گروه علوم تجربی، ۲۸۲ هزار و ۱۵۱ در گروه آزمایشی علوم انسانی، تعداد ۲۴ هزار و ۷۶۹ نفر در گروه آزمایشی هنر و تعداد ۱۰ هزار و ۵۰۱ نفر نیز در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی ثبت نام کردند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: برای داوطلبان آزمون سراسری سال ۱۳۹۸ با توجه به نوع نظام آموزشی دو نوع سوال متفاوت تهیه و در جلسه آزمون تحویل خواهد شد. به‌طوری‌که برای داوطلبان نظام آموزشی جدید ۶-۳-۳ (دانش آموزان فعلی نظام جدید پایه دوازدهم) یک نوع سوال و برای داوطلبان نظام آموزشی سالی واحدی (دارنده پیش‌دانشگاهی)، ترمی واحدی (دارنده پیش‌دانشگاهی) و نظام قدیم یک نوع سوال دیگر طراحی می‌شود، بر همین اساس داوطلبان باید در انتخاب نوع نظام آموزشی دقت داشته باشند.

وی تاکید کرد: از آمار کل ثبت نام کنندگان تعداد ۵۷۷ هزار و ۲۳۱ نفر در نظام آموزشی ۶.۳.۳ و مابقی در نظام آموزشی نظام قدیم ثبت نام کردند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور افزود: زمان اعطای کارت ورود به جلسه در کنکور سراسری ۹۸، ۱۰ تیر ماه آغاز می‌شود و تا ۱۲ تیر ادامه دارد و با توجه به اینکه ۲۳۳ هزار و ۹۲۸ نفر در دو گروه هنر و زبان‌های خارجی نیز ثبت‌نام کردند، در نتیجه تعداد یک میلیون و ۳۵۲ هزار و ۷۲۱ کارت ورود به جلسه صادر خواهد شد.

دکتر توکلی گفت: آزمون سراسری سال ۹۸ در روزهای پنج‌شنبه ۱۳ و جمعه ۱۴ تیر ماه سال آینده در حوزه‌های امتحانی برگزار خواهد شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۴۶۸۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان