//
کدخبر: ۱۶۹۱۸۹ //

مهلت ثبت‌نام کنکور ۹۸ تمدید شد

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور از تمدید مهلت ثبت‌نام در کنکور ۹۸ تا دوشنبه، ششم اسفند خبر داد.

مهلت ثبت‌نام کنکور ۹۸ تمدید شد
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر حسین توکلی با بیان این مطلب اظهار کرد: ثبت نام برای شرکت در کنکور سراسری سال ۹۸ جهت پذیرش در رشته‌های با آزمون دوره‌های روزانه، شبانه، نیمه‌حضوری، مجازی، پردیس‌های خودگردان دانشگاه‌ها، دانشگاه پیام‌نور، دانشگاه‌های غیر دولتی و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و همچنین ظرفیت مازاد دانشگاه‌ها و رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی از روز چهارشنبه، ۲۴ بهمن از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور آغاز شده بود که تا روز دوشنبه ششم اسفند تمدید شد.

وی با تاکید بر اینکه پذیرش در هر یک از رشته‌ها بر اساس نمره کنکور و سوابق تحصیلی همانند کنکور سال گذشته انجام می‌گیرد، گفت: دفترچه راهنمای ثبت‌نام همزمان با آغاز نام‌نویسی، روی سایت سازمان سنجش منتشر شده و تمام داوطلبان علاقه‌مند به تحصیل می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش و مطالعه دقیق اطلاعیه ثبت‌نام و دفترچه راهنمای مربوطه در صورت واجد شرایط بودن، نسبت به ثبت‌نام در این آزمون اقدام کنند. همچنین تمام داوطلبان باید واجد شرایط عمومی و اختصاصی مطابق شرایط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور سراسری ۹۸ باشند.

توکلی گفت: تا ساعت ۸ صبح امروز بیش از ۸۳۲ هزار داوطلب در این آزمون ثبت‌نام کردند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور خاطر نشان کرد: داشتن یکی از مدارک تحصیلی شامل دیپلم نظام آموزشی جدید ۶-۳-۳، دیپلم دوره چهارساله نظام آموزشی قدیم، مدرک پیش دانشگاهی، مدرک کاردانی (فوق دیپلم) الزامی است و داوطلبان باید این مدارک را تا ۳۱ شهریور ۹۸ اخذ کنند.

به گفته وی، کسانی که با مدرک کاردانی (پزشکی یا غیر پزشکی) در این آزمون شرکت می‌کنند، باید تعهدات قانونی خود را گذرانده باشند. همچنین کسانی که دو مدرک دیپلم دارند، در صورت تمایل برای اعمال سوابق تحصیلی می‌توانند از دیپلمی که متناسب با گروه آزمایشی مورد علاقه است، استفاده کنند. هر داوطلب بدون در نظر گرفتن نوع مدرک تحصیلی نظام آموزشی (دیپلم نظام آموزشی جدید یا دیپلم نظام آموزشی قدیمی یا مدرک پیش دانشگاهی) می‌تواند در یکی از گروه‌های آزمایشی علوم تجربی، علوم انسانی، علوم ریاضی، زبان و هنر شرکت کند.

مشاور عالی سازمان سنجش گفت: هر داوطلب می‌تواند در صورت تمایل علاوه بر شرکت در گروه‌های آزمایشی اصلی در یکی از دو گروه‌های آزمایشی هنر یا زبان یا هر دو گروه آزمایشی هنر و زبان شرکت کند. همچنین هزینه ثبت نام در این آزمون به صورت اینترنتی و با کارت‌های عضو شبکه بانکی شتاب از داوطلب اخذ می‌شود. هزینه ثبت‌نام ۲۷۵ هزار ریال (۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان) است که پس از پرداخت شماره سریال اعتباری ۱۲ رقمی به داوطلب داده می‌شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۹۱۸۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان