//
کدخبر: ۱۷۴۴۰۸ //
به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه برگزار می شود؛

ایرانیان در جشنواره عکس نوروز، کرمانشاه را ثبت می کنند

اولین جشنواره ملی عکس آیین های نوروزی در کرمانشاه در ابتدای سال نو برگزار خواهد شد.

ایرانیان در جشنواره عکس نوروز، کرمانشاه را ثبت می کنند
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه؛اشاعه‌ی عکاسی شهری با رویکرد هویت نوروز کرمانشاه، ثبت و نمایش میراث مادی، معنوی، آداب و رسومِ نوروز کرمانشاه، ایجاد یک ذخیره ماندگار از تغییرات نوروز کرمانشاه در زمان‌های متفاوت از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است و محورهای جشنواره نیز عبارتند از نوروز و زیبایی هایش در کرمانشاه، نوروز و اماکن تاریخی و گردشگری، نوروز و آداب سنن کرمانشاه، نوروز و سفره کرمانشاهی ، مهمانان نوروزی کرمانشاه. نوروز در میان اقوام کرمانشاه، نوروز و مناسبت‌های نوروزی در میان کرمانشاهیان

لازم به ذکر است؛ این جشنواره در دو بخش موبایلی و حرفه‌ای برگزار می شود و علاقه مندان جهت شرکت در جشنواره می توانند با عضویت در کانال گهواره تمدن یا دانلود فرم ثبت نام و تکمیل آن یا از طریق بارگزاری عکس‌ها با فرم ثبت‌نام در ایمیل جشنواره اقدام نمایند که بایستی اطلاعات مورد نیاز شامل «نام و نام خانوادگی، سن، میزان تحصیلات، شهر محل اقامت، کد ملی، شماره همراه و ثابت» را وارد کنند که تایید ثبت‌نام با دریافت ایمیل (ثبت‌نام شما تایید شد) است.

گفتنی است، شرکت در این مسابقه برای همه‌ی عکاسان ایران و جهان و علاقمندان اعم از حرفه‌ی و آماتور آزاد است و آثار ارسالی می‌بایست در محدوده‌ی زمانی 25 اسفند 1397 الی 16 فروردین 1398 عکاسی شده باشند.

براساس این گزارش، عکس‌ها باید در محدوده‌ی جغرافیایی کرمانشاه عکس‌برداری شده باشند و عکس‌ها باید با بالاترین فرمت دوربین ارسال شوند.

شایان ذکر است، ویرایش عکس‌ها توسط نرم‌افزارهای مربوطه در محدوده اصلاح رنگ، کنتراست، کراپ، نور، قابل قبول می‌باشد و عکس‌ها می‌بایست با فرمت JPG ارسال شود و عکس‌ها می‌بایست بر اساس نام و نام خانوادگی صاحب اثر باشد. مثال: علی محمدی با حروف لاتین به این صورت نوشته می‌شود: Alimohamadi

تصمیم‌گیری در رابطه با موارد پیش‌بینی نشده بر عهده شورای سیاست‌گذاری و دبیرخانه جشنواره خواهد بود و به آثاری که پس از مهلت مقرر به دبیرخانه مسابقه ارسال شوند، ترتیب اثر داده نخواهد شد.

ارسال آثار به معنی مالکیت اثر می‌باشد و جشنواره هیچ مسولیتی را در این قبال ندارد و در صورت تخلف عواقب آن به عهده شرکت کننده می‌باشد.

لازم بذکر می باشد، مالکیت معنوی آثار ارسالی متعلق به عکاس بوده اما سازمان فرهنگی شهرداری کرمانشاه می‌تواند در جهت انجام فعالیت‌های فرهنگی از عکس‌ها استفاده نماید.

جشنواره از پذیرش عکس‌های ترکیب شده و همراه با لوگو و اسم برروی تصویر معذور است.

عکس‌ها فقط از طریق بارگذاری در ایمیل جشنواره به نشانی k.paitakhtenoroz@gmail.com قابل قبول می‌باشد و ارسال آثار فقط در زمان‌بندی مشخص شده قابل انجام است و به هیچ وجه تمدید نخواهد شد.

هر عکاس می‌تواند در هر دو بخش به رقابت بپردازد که شامل: حداکثر 5 عکس در هر بخش (رنگی یا سیاه و سفید) که جوایز جشنواره در بخش موبایلی شامل لوح تقدیر و مبلغ 700 هزار تومان به نفر اول، لوح تقدیر و مبلغ 600 هزار تومان به نفر دوم، لوح تقدیر و مبلغ 500 هزار تومان نفر سوم و در بخش حرفه‌ای، لوح تقدیر و مبلغ 1 میلیون تومان به نفر اول، لوح تقدیر و مبلغ 900 هزار تومان به نفر دوم و لوح تقدیر و مبلغ 800 هزار تومان به نفر سوم تقدیم می گردد.

عکاسی از 25 لغایت 16  فروردین و مهلت ارسال از 16  لغایت 25 فروردین است که انتخاب داوری 29 الی 30 فروردین صورت می گیرد و آثار برگزیده 7 الی 14 اردیبهشت در اختتامیه معرفی می شود

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۴۴۰۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان