//
کدخبر: ۱۷۳۶۱۳ //

پیشنهاد برگزاری امتحانات نهایی از اواسط اردیبهشت/ سابقه تحصیلی منحصر به پایه دوازدهم شد

سرپرست معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه برای امسال اتفاق خاصی در خصوص برنامه امتحان نهایی نخواهد افتاد و برنامه امتحان نهایی نیز مانند سال‌های گذشته تهیه و ارسال شده است، گفت: امتحان نهایی امسال از ۳۱ اردیبهشت ماه آغاز می‌شود البته سعی شده است برنامه جمع و جورتر در نظر گرفته شود.

پیشنهاد برگزاری امتحانات نهایی از اواسط اردیبهشت/ سابقه تحصیلی منحصر به پایه دوازدهم شد
به گزارش فرتاک نیوز،

 عبدالرسول عمادی در حاشیه گردهمایی مشترک معاونان و مشاوران و مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها که در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد درباره گلایه‌های دانش‌آموزان پایه دوازدهم برای کنکور اظهار کرد: برای آزمون سراسری در حال حاضر سابقه تحصیلی صرفاً منحصر به پایه دوازدهم شده است و دیگر در پایه‌های یازدهم و دهم سابقه تحصیلی تولید نمی‌کنیم.

وی افزود: در نظام آموزشی قبلی عمده سابقه تحصیلی متمرکز در پایه سوم متوسطه بود و چهار درس پیش‌دانشگاهی تأثیر پنج درصدی داشت. به عبارت دیگر ۲۵ درصد سوابق تحصیلی در پایه سوم متوسطه و پنج درصد در پیش دانشگاهی بود.

عمادی ادامه داد: در نظام قبلی فرصت یک ساله‌ای داشتیم تا سابقه تحصیلی را تولید کنیم یعنی یک سال قبل از شرکت داوطلبان در کنکور سابقه تحصیلی پایه سوم متوسطه آماده می‌شد و این را به سازمان سنجش آموزش کشور ارسال می‌کردیم اما در نظام جدید این فرصت از ما گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر دانش‌آموزان پایه دوازدهم از اول تا آخر خرداد ماه امتحان نهایی دارند و بلافاصله باید سابقه تحصیلی آن‌ها به سازمان سنجش ارسال شود، گفت: به عبارت دیگر فرصت ما برای ارسال سوابق تحصیلی به سازمان سنجش آموزش کشور کفایت نمی‌کند. نکته دوم این است که فاصله میان آزمون سراسری و روز پایانی امتحان نهایی کوتاه است و این باعث می‌شود استرس به دانش‌آموزان وارد شود.

سرپرست معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش افزود: پیشنهاد می‌کنیم که زمان امتحان نهایی را قدری عقب‌تر بیاوریم یعنی به جای اینکه امتحانات از اول خردادماه شروع شود، به میانه اردیبهشت‌ماه منتقل شود البته این مورد نیاز به مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش دارد بنابراین این پیشنهاد را به محمد بطحایی - وزیر آموزش و پرورش - ارائه کردیم و او هم طبیعتاً در دستور کار شورای عالی آموزش و پرورش قرار می‌دهد.

عمادی درباره گلایه دانش‌آموزان درباره درس‌های پایه دوازدهم و سنگینی آن گفت: امسال ۳۵ ساعت زمان مصوب پایه دوازدهم است و شورای عالی آموزش می‌شود مصوبه جدیدی ندارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۳۶۱۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان