//
کدخبر: ۱۷۰۷۱۲ //
رئیس پلیس پایتخت خبر داد

قطع آب، برق و گاز خانه‌های پلاک قرمز و احتمال تخریب برخی از آنها

رئیس پلیس پایتخت از بی‌توجهی برخی از دستگاه‌ها و نهادها به مسأله‌ی جمع آوری و بازپروری معتادان متجاهر انتقاد کرد.

قطع آب، برق و گاز خانه‌های پلاک قرمز و احتمال تخریب برخی از آنها
به گزارش فرتاک نیوز،

 سردار حسین رحیمی در حاشیه اجرای هفتمین مرحله از طرح برخورد با سارقان و مجرمان پایتخت با حضور در جمع خبرنگاران درباره طرح‌های پلیس برای شب عید، اظهار کرد: طرح‌های ویژه پلیس در حوزه انتظامی و ترافیکی برای شب عید از ۲۳ بهمن ماه آغاز شده و مشخصاً پلیس در ۲۱۱ مرکز عمده خرید طرح‌های خود را اجرا کرده و این مراکز تحت پوشش قرار گرفته است. ضمن این که طرح‌های ترافیکی نیز آغاز شده و همکاران من برای این ایام در آماده باش کامل هستند.

رحیمی در پاسخ به پرسشی ، درباره‌ی برخورد با خرده فروشان و جمع آوری معتادان متجاهر در محدوده شوش و مولوی و هرندی اظهار کرد: باید بگویم که از برخی دستگاه‌ها در زمینه‌ی اجرای این طرح گله داریم و لازم است آنها با جدیت بیشتری به مساله ورود کنند.

خوشبختانه دادستانی هماهنگی خوبی با پلیس دارد اما لازم است برخی دیگر از دستگاه‌های مسئول نیز وارد شده و به وظایف خود عمل کنند. به عنوان مثال پلیس یک معتاد متجاهر را پس از جمع آوری به حمام برده یا افراد دارای بیماری‌های خاص را غربال می‌کند در حالی که اینها جزء وظایف ذاتی و قانونی پلیس نیست اما ما این کار را انجام می‌دهیم.

جمع آوری ۵۰۰۰ معتاد متجاهر در شوش و مولوی و هرندی

رحیمی درباره‌ی تعداد معتادان متجاهر جمع آوری شده در محله‌های شوش و مولوی و هرندی نیز گفت: بیش از ۵۰۰۰ معتاد متجاهر در این مناطق جمع آوری شده است. همچنین بالغ بر ۶۰۰ خرده فروش مواد مخدر نیز دستگیر شده‌اند و ۷۸ منزل پلاک قرمز که به پاتوق و محل فعالیت این معتادان تبدیل شده بود هم پلمب شد.

رحیمی ادامه داد: در حال حاضر با اقدامات انجام شده به زودی برق و گاز منازل پلاک قرمز نیز قطع خواهد شد و خدمات شهری به آنان ارائه نمی‌شود. ضمن این که در حال طی تشریفات هستیم تا با شناسایی مالکان این خانه‌ها، برخی از خانه‌های بلاصاحب طی مراحل قانونی تخریب شوند.

به گفتة‌ی فرمانده انتظامی تهران بزرگ در مجموع بیش از ۸۰۰ غرفه در این ۷۸ خانه پلاک قرمز وجود داشت که این اتاق‌ها و غرفه‌ها نیز شناسایی و پلمب شدند.

رحیمی اضافه کرد: متأسفانه حضور چنین خانه‌هایی علاوه بر این که امنیت و آرامش محل را مختل کرده بود سبب بروز پسماندها و مشکلات مختلفی نیز شده بود.

رحیمی با بیان این که مسأله‌ی معتادان دارای بیماری‌های خاص و عفونی نیز یکی دیگر از مشکلات جدی پلیس در جمع آوری معتادان متجاهر است گفت: از میان ۵۰۰۰ معتاد متجاهری که در محله‌های شوش و مولوی و هرندی جمع آوری شده و به مراکز بازپروری و درمان منتقل شده است حدود ۴۰۰ نفر دارای زخم باز و بیماری‌های عفونی نظیر اچ‌ای‌وی مثبت بودند که برای آنان باید فکری جدی شود.

همچنین تعدادی کودک زیر ۱۸ سال نیز در میان معتادان جمع آوری شده به چشم می‌خورد که برای آنها نیز باید فکری شود.

ساماندهی دستفروش و بساط گستران

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در مورد فعالیت‌های دست فروشان و بساط گستران در سطح معابر نیز گفت: از اوایل این هفته عملیاتی طرح ساماندهی دستفروشان اجرا شده و محدوده‌هایی در خیابان ولیعصر حد فاصل چهار راه جمهوری و چهار ولیعصر پاک سازی شده و با هماهنگی شهرداری، دستفروشان به محل‌هایی منتقل شدند تا در آنجا به فعالیت خود ادامه دهند.

رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه بساط‌گستری نباید سبب ایجاد مزاحمت برای شهروندان، اخلال در ترافیک و نارضایتی کسبه شوند گفت: در همین راستا نیز این دستفروشان ساماندهی شده و به محل‌های مشخصی هدایت شده‌اند.

وی در پاسخ به سوال دیگر درباره‌ی ورود کالاهای قاچاق به پایتخت گفت: علی رغم آنکه کشفیات ما نیز در مبارزه با کالای قاچاق افزایش داشته، اما ورود کالای قاچاق نیز به پایتخت افزایش داشته که البته طرح‌های ویژه‌ای برای مقابله با آن در دستور کار داریم.

رحیمی در مورد فعالیت شرکت‌های هرمی نیز هشدار داد و گفت: مردم بدانند که این نوع شرکت‌ها به جز یکی دو نفر حلقه نزدیکشان، سود نمی‌رسانند و ۱۷ عضو یک شرکت هرمی که اقدام به اغفال شهروندان و کلاهبرداری از آنان کرده بودند شناسایی و دستگیر شدند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۰۷۱۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان