//
کدخبر: ۱۶۴۷۳۹ //

شناسایی افراد فاقد بیمه با کدملی و کدپستی

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی از شناسایی و استخراج جمعیت بیمه نشده کشور در خبر داد و گفت: به زودی کدملی و کدپستی دقیق تمام این افراد در اختیار صندوق و کارگزاران قرار می‌گیرد.

شناسایی افراد فاقد بیمه با کدملی و کدپستی
به گزارش فرتاک نیوز،

محمدرضا واعظ مهدوی نگرانی از آینده افراد بدون بیمه را دغدغه دولت و مدیران صندوق دانست و تأکید کرد: در همین راستا شناسایی و استخراج جمعیت بیمه نشده کشور در دستور کار قرار گرفته است و به زودیکدملی و کدپستی دقیق تمام افراد بدون بیمه در اختیار صندوق و کارگزاران قرار می‌گیرد تا نسبت به پوشش بیمه‌ای این قشر اقدام شود.

مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور در بخشی از سخنانش از ۴۰ سالگی انقلاب با عنوان پختگی انقلاب نام برد و گفت: مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی، قانون اساسی جمهوری اسلامی است که در آن بر ایجاد بسترهای لازم برای تعالی و کمال انسان‌ها تاکید شده است.

وی با بیان اینکه توجه به حوزه‌های مختلف اجتماعی، جایگاه ویژه‌ای در قانون اساسی کشورمان دارد، افزود: براساس اصل ۲۹ قانون اساسی، بیمه یک حق همگانی است و همه شهروندان باید از آن برخوردار شوند.

واعظ مهدوی، یکی از مشخصه‌های مهم بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر را حمایت همه جانبه دولت از آن دانست و خاطرنشان ساخت: با توجه به نبود کارفرمای مشخص در فعالیت‌های کشاورزی و روستایی، دولت در این صندوق نقش کارفرما را ایفا کرده و دو سوم حق بیمه اعضای صندوق را عهده دار شده است.

وی با بیان اینکه دولت و مدیران صندوق، نگران آینده افراد بدون بیمه هستند، گفت: در همین راستا شناسایی و استخراج جمعیت بیمه نشده کشور در دستور کار قرار گرفته است و به زودی کدملی و کدپستی دقیق تمام افراد بدون بیمه در اختیار صندوق و کارگزاران قرار می‌گیرد تا با رفع موانع موجود، نسبت به پوشش بیمه‌ای این قشر اقدام شود.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور با اشاره به تنظیم جداول حقوق صندوق تا سال ۱۴۲۰ تصریح کرد: در گام بعدی کارشناسان صندوق به دنبال تنظیم جداول حقوق تا سال ۱۴۷۰ هستند تا مشکلی در عمل به تعهدات صندوق در درازمدت به وجود نیاید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۴۷۳۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان