//
کدخبر: ۱۶۴۶۹۷ //

سگ‌گردانی در مراکز عمومی لواسان ممنوع است

سخنگوی شهرداری لواسان گفت: در حال حاضر سگ گردانی در مراکز عمومی شهر ممنوع است.

سگ‌گردانی در مراکز عمومی لواسان ممنوع است
به گزارش فرتاک نیوز،

 عزت‌الله چراغی سخنگوی شهرداری لواسان در جمع خبرنگاران در تشریح برنامه‌های دهه فجر انقلاب اسلامی ضمن تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام شهدا و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: یکی از برنامه‌های ما معرفی دستاوردهای انقلاب به جوانان این شهر است و ما باید آنها را با روند انقلاب و شخصیت‌ها آشنا کنیم.

وی بیان داشت: به مناسبت دهه فجر آذین بندی شهر و نصب فرمایشات مقام معظم رهبری و امام راحل در بیلبوردهای شهر انجام شده است.

سخنگوی شهرداری لواسان گفت: نمایشگاه دستاوردهای چهل ساله انقلاب در شهر لواسان انجام شده است و مسابقه نگارش نامه به شهدا در بین دانش‌آموزان برگزار می‌شود و به 5 نامه برتر جوایزی اهدا خواهیم کرد.

چراغی گفت:‌در فرهنگسرای لواسان نمایش فیلم با موضوع انقلاب و جنگ تحمیلی انجام شده است و اجرای تئاتر با موضوع انقلاب در سطح شهر برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: به مناسبت دهه فجر نمایشگاه کتابی از امروز برگزار شده و تا دهه فجر 22 بهمن ادامه دارد. به مناسبت شهادت حضرت فاطمه (س) تشییع پیکر نمادین حضرت فاطمه در لواسان برگزار می‌شود.

سخنگوی شهرداری لواسان گفت:‌پیاده روی خانوادگی به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی و همزمان با ولادت حضرت فاطمه برگزار خواهد شد که در این پیاده روی برنامه‌های متنوعی برای شهروندان وجوانان شهر لواسان خواهیم داشت.

وی گفت:‌در دهه فجر تمام سرویس‌های حمل و نقل در لواسان رایگان است.

چراغی گفت:‌100 میلیارد تومان پروژه عمرانی در بودجه 97 برای شهرداری لواسان اختصاص داده‌ایم و اعتبارات آن برنامه‌ریزی شده و در حال قرارداد است و این پروژه‌ها در حوزه فرهنگی، ورزشی و خدماتی است.

وی گفت: در دهه فجر کلنگ‌زنی بوستان بانوان به مساحت یک و نیم هکتار و با بودجه 8 میلیاردی را در نظر گرفته‌ایم که امیدواریم تا پایان دهه فجر سال 98 به بهره‌برداری برسد.

سخنگوی شهرداری لواسان درباره سگ گردانی در این شهر گفت: نظر شخصی بنده این است که سگ گردانی و حیوان گردانی به هر شکل در فضای عمومی صد در صد اشتباه است و ما باید به حقوق حیوانات احترام بگذاریم.

وی افزود:‌خیلی از کسانی که دم از حقوق بشر می‌زنند حیوانی را محصور کرده‌اند و بنده با موضوع سگ گردانی و حیوان گردانی مخالفم و تائید نمی‌کنم و به جای اینکه به موضوع سگ گردانی و ممنوعیت آن بپردازیم باید به عدم نگهداری حیوانات پرداخته شود.

سخنگوی شهرداری لواسان افزود:‌در بخشی از شهر لواسان اتفاقی افتاد و یک کودک مورد حمله چند سگ قرار گرفت که رسانه‌ها به آن پرداختند ولی ما با قوانین خاص و بازدارنده‌ای که سگ گردانی را نقد کند و جرم قلمداد کند نداریم و در این خصوص ضعف قوانین موجود است.

چراغی گفت:‌ما در فضای عمومی تابلو زدیم و تلاش کردیم که سگ گردانی کمتر اتفاق بیفتد و درخواست‌مان از شهروندان این است که به احترام کسانی که نگهداری سگ را نمی‌پذیرند از سگ گردانی اجتناب کنند.  البته دادستانی به این موضوع ورود پیدا کرده است و در حال حاضر سگ گردانی در فضاهای عمومی شهر ممنوع است و بابت حادثه‌ای که اخیرا پیش آمده ابراز تاسف می‌کنیم و هر آنچه قانون بر عهده ما گذاشته باشد‌ عمل خواهیم کرد.

وی درباره ساخت و سازهای غیرمجاز در شهر لواسان گفت: ما در حوزه ساخت و سازها ضعف قوانین داریم و قوانین در این خصوص محکم و باثبات نیستند و سودجویان بعضا از خلاء های قانونی استفاده می‌کند و اقدام به ساخت و ساز غیرمجاز می‌کنند.

سخنگوی شهرداری لواسان گفت:‌شهر لواسان از لحاظ زیست‌محیطی ویژگی‌های بسیاری دارد و با ساخت و سازهای غیرمجاز محیط زیست این شهر به خطر می‌افتد و ما خواستار اصلاح قوانین در ساخت و ساز هستیم.

چراغی گفت: روند پرونده‌ها در کمیسیون ماده 5 نیز به کندی پیش می‌رود و بعضا بعضی پرونده‌ها بیش از 4 سال بررسی آنها به طول می‌انجامد.

وی  گفت:‌ مامورین کنترل سازمان به رابطین قضایی تبدیل شوند و برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز با فاصله کمتری اتفاق می‌افتد.

سخنگوی شهرداری لواسان درباره تصاویری که در باره ساخت و سازهای غیرمجاز در سطح شهر لواسان اتفاق افتاده و منتشر شده است گفت: این ساخت و سازها از 5 الی 15 سال پیش بوده است و تخلفات سازمانی به کمیسیون ماده 100 ارسال شده وئ منجر به رای نیز شده است و بعضا با متخلفین برخوردهای لازم صورت گرفته است.

چراغی گفت:‌در حال حاضر پروانه ساختمانی به غیر از طرح تفصیلی در شهر لواسان صادر نشده است.

وی درباره تراکم فروشی در شهر لواسان گفت: تراکم فروشی بیشتر در شهرهای بزرگ رخ می‌دهد و در شهرهای کوچک کمتر شاهد این هستیم و در شهر لواسان بر اساس طرح جامع سه طبقه بیشتر پروانه صادر نمی‌کنیم.

سخنگوی شهرداری لواسان درباره آلودگی هوا در شهر لواسان افزود:‌آماری که نشان بدهد آلودگی هوا در شهر لواسان وجود دارد چنین آماری موجود نیست ولی به دلیل کاسه‌ای بودن منطقه لواسان گاهی آلودگی هوای تهران به اینجا انتقال داده می‌شود و ما برای اینکه آلودگی هوا به شهر لواسان و دیگر شهرها وارد نشود باید ابتدا آلودگی هوای تهران را کاهش دهیم و مبارزه سختی در این خصوص داریم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۴۶۹۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان