//
کدخبر: ۱۶۴۶۸۷ //
استاندار کرمانشاه:

رسانه هم باید دستاوردهای انقلاب بیشتر از این اطلاع‌رسانی کنند

141پروژه اقتصادی و 1149 پروژه عمرانی در مجموع اعتباری بر بالغ بر 3550 میلیارد تومان به مناسبت چهلمین سال انقلاب دهه فجر در کرمانشاه به افتتاح خواهد رسید.

 رسانه هم باید دستاوردهای انقلاب بیشتر از این اطلاع‌رسانی کنند
به گزارش فرتاک نیوز،

مهندس هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در نشست مطبوعاتی به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ایام دهه مبارک فجر گفت: چهل سال از انقلاب گذشته و می‌گذرد که در طول چهل سال فشارها بر علیه این کشور از طریق جنگ‌های فرهنگی و اقتصادی شاهد بوده‌ایم و همیشه با همه این تهدیدها می‌کنند ما هم  به گذشته انقلابمان افتخار می‌کنیم.

DSC_0267

او افزود: مردم کرمانشاه مثل سایر استان‌ها مردم این شهر نقش آفرین بوده‌اند و 100شهید تقدیم انقلاب کرده‌اند و در طول هشت سال دفاع مقدس بازهم وفاداری خودشان را ثابت کردند و رسانه هم باید دستاوردهای انقلاب بیشتر از این اطلاع‌رسانی کنند تا برای آیندگان به عنوان میراث باشد.

 استاندار کرمانشاه گفت: در دهه فجر انقلاب اسلامی هزار و 149 طرح با اعتبار سه هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار در استان به بهره‌برداری می‌رسد که 933 طرح آن با اعتبار دو هزار و 120 میلیارد تومان در بخش عمرانی است.

 هوشنگ بازوند ادامه داد: سایر طرح‌ها هم در بخش اقتصادی است که هزار و 389 میلیارد تومان برای تکمیل آنها هزینه شده است.

به گفته او همچنین تعدادی طرح با اعتبار حدود 40 میلیارد تومان در دهه فجر کلنگ‌زنی می‌شود.

او در عین حال با بیان اینکه برخی طرح‌ها از جمله آزادراه کرمانشاه-حمیل در لیست طرح‌های افتتاحی محاسبه نشده، افزود: عملیات اجرایی این طرح به احتمال زیاد روز سه‌شنبه هفته‌جاری با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز می‌شود که پلیس‌راه بیستون را به حمیل متصل می‌کند.

بازوند اعتبار این آزادراه را یک‌هزار و 250 میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: قرار است 70 درصد از این اعتبار توسط بخش خصوصی و مابقی از سوی دولت تامین شود.

او افزود: آزادراه همدان- کرمانشاه طرح دیگری بود که هزینه این طرح 2 هزار و 800 میلیارد تومان برآورد شده که قرار است نیمی از آن توسط بخش خصوصی تامین شود اما مذاکره درباره اجرای آن همچنان ادامه دارد و در نهایت هر تصمیمی درباره آن باید در هیات دولت تصویب شود.

استاندار کرمانشاه به خدمات انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: با وجود تهدیدها و فشارهای مستمر دشمنان علیه ملت ایران و تبلیغات پردامنه برای ایجاد یاس و القای ناکارآمدی در جامعه، بحمدالله خدمات انقلاب و دستاوردهای آن افتخارآمیز است.

بازوند با بیان اینکه متاسفانه تلاش های مناسبی برای تبیین این دستاوردهای بزرگ نشده است، گفت: انتظار است که اصحاب رسانه این واقعیات و خدمات گسترده را به نحو احسن به مردم و نسل های مختلف معرفی کنند.

او در ادامه به پیشرفت‌های کشور تنها در حوزه تولید برق اشاره و اظهار کرد: ظرفیت نصب شده نیروگاه‌های برق تولیدی کشور از هفت‌هزار مگاوات در سال 57 به 80 هزار مگاوات در سال‌جاری رسیده است که با در نظر گرفتن نسبت جمعیت رشد 12 برابری را نشان می دهد. همچنین تولید برق اتمی هم از صفر به هزار مگاوات رسیده است.

 

به گفته بازوند، تعداد مشترکان برق هم از 3.4 میلیون نفر در سال 57 به 35 میلیون نفر در سال 97 رسیده است.

 

او تاکید کرد که تولید برق کشور از رتبه 38 دنیا در سال 57 به رتبه 14 دنیا رسیده‌ایم.

 

استاندار کرمانشاه گفت: جمعیت کشور ما امروز دو برابر شده نسبت به گذشته و در طول انقلاب دوبرابر رشد جمعیت داشته‌ایم و فقط در بحث انرژی در نظر بگیرم مصرف ما دوبرابر شده است که امروز 80 هزار مکابات برق مصرف می‌شود و تعداد مشترک در گذشته است تقریباً 11برابر مشترک برق نسبت به گذشته داریم امسال هزار مکابات برق از طریق نیروگاهای اتمی و 670 مکابات برق تولید داشتیم و قبلاً در دنیا رتبه 38 بودیم ولی حال در طول چهل سال از انقلاب از لحاظ رشد برق داشته‌ایم و اکنون از لحاظ تولیدبرق ایران چهاردهمین کشور دنیاست.

بازوند ادامه داد: ما در بحث سدسازی مرزی  43 مورد داریم در حالی که در گذشته یک سد بوده است که حق و حقوق و حق آبه مردم است که از این آب‌ها استفاده کنند که در طول چهل سال انقلاب اقدام شده است.

او افزود: کشور در مسایل اجتماعی که مردم همیشه در صحنه بودند و هر سال حضور پرشورتر بوده و این یعنی حکومت به رای مردم و حضور آنان احترام می‌گذارد در بحث محرومیت‌زدایی هم هیچ‌وقت به عمق محرومیت‌هایشان نگاه نکردند ولی در سیاست‌های کلی در نظام و به ویژه تاکید بر محرومیت‌زایی دارند که یک دستاوردهای بزرگ انقلاب است و در جایی که دشمن بر طبل ناکارآمد همیشه می‌کوبد ولی در روستاهای ما بیشتر از سایر روستاهای کشورهای شرق‌آباد هستند.

استاندار کرمانشاه گفت: در رژیم گذشته کمتر به توسعه روستاها توجه می‌شد ولی حال توجه ویژه شده است 933 پروژه عمرانی اعتباری بالغ 230 میلیارد و پروزه 108-08 پروزه داشته‌ایم که 40 پروژه افتتاح داریم.

بازوند ادامه داد: 141پروژه اقتصادی و  پروژه عمرانی 1149 که در مجموع اعتباری بر بالغ بر 3550 میلیارد تومان به افتتاح خواهد رسید.

خبرنگار: سمانه امیری

عکاس: محمد حقیقی‌راد

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۴۶۸۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان