//
کدخبر: ۱۵۶۶۰۱ //
نادردارستانی سردبیرمجموعه رسانه های فرتاک

آزمونی دشوارترازهمیشه پیش روی شورای شهر/ این تو بمیری آن تو بمیری نیست!

پروسه انتخاب شهردار کرمانشاه با امضای حکم دکتر سعید طلوعی توسط وزیر کشور به پایان رسید تا آرامش نسبی در حوزه مدیریت شهری حاکم شود.

آزمونی دشوارترازهمیشه پیش روی شورای شهر/ این تو بمیری آن تو بمیری نیست!

نادردارستانی؛ بالاخره بعد از فراز و نشیب های فراوان و سپری نمودن پروسه طولانی انتخاب شهردار کرمانشاه در شورای پنجم، در نهایت با امضای حکم دکتر سعید طلوعی توسط وزیر کشور به سرانجام رسید تا از این پس او وارث صندلی باشد که طی مدت 20 سال گذشته آبستن حوادث های مختلفی بوده است.

از شورای اول تا الان اگر نگاهی گذرا به پروسه انتخاب شهردار کرمانشاه داشته باشیم، متوجه خواهیم شد که انتخاب شهرداران منتخب، از فرآیند پیچیده ای برخوردار بوده است، به طوری که در خیلی از اوقات، حتی برخی از اعضای شورای شهر، ناخواسته و با سیاست های برخی از افراد درون و خارج از شورا، به مسیری رفته اند که سناریو آن توسط چند نفر نوشته شده و آنها تنها بازیگران آن بوده اند!

درهر حال و بر اساس تجربه تاریخی در بیست سال گذشته، به این نکته می رسیم که در این مدت هر کسی که بر روی آن صندلی نشسته است، سرانجام خوبی با افرادی که او را حمایت نموده  و به قدرت رسانده اند، نداشته است و نتوانسته با خیر و خوشی دوران مدیریت خود را به پایان برساند.

از «مهردادسالاری« گرفته تا «مجتبی یزدانی»، از «بهروز همتی» تا « سید عبدالعلی کیمیایی» و حتی آخرین نفر که «آرش رضایی» بود، اگر نگاهی گذرا به موافقان آنها در زمان انتخاب شهردارشدن بیاندازیم، به اسامی استیضاح کنندگان و مخالفان که می رسیم، متوجه می شویم که برای روی کار آمدن و در ادامه استیضاح و یا مجبور به استعفاء نام افراد مشابه ای به چشم می آید. یعنی موافقان به مخالفات کمر بسته تبدیل شده اند!

این که چرا «موافق به مخالف» و «مخالف به موافق» تبدیل می شود و حتی در گاهی اواقات شاهد تغییر رای برخی از اعضای شورای شهر به صورت یک شبه بوده ایم، خود حکایت مفصلی دارد که در این مبحث نمی گنجد ولی همین یک جمله کافیست تا بدانیم چه اتفاقی ممکن است در یک شب بیفتد تا یک موافق به مخالف ویا برعکس آن تبدیل شود؟!

در شورای پنجم نیز انتخاب کنندگان آرش رضایی که تا شاهرگ پای آن نشسته بودند و در نهایت نیز موفق به این امر شدند تا او هم چنان سکان شهرداری را بر عهده بگیرد، در ادامه به سرسخت ترین مخالفان او تبدیل شدند تا جایی که او را مجبور به استعفاء نمودند.

البته ناگفته پیداست از عملکرد آرش رضایی تحت هیچ شرایطی دفاع نخواهم کرد و تنها به پروسه بیست سال گذشته که مشابه بوده است بسنده می کنم تا به این نکته برسیم که می تواند این زمینه برای دکتر سعید طلوعی نیز فراهم گردد.

اما باید دید و به انتظار نشست که آیا این پروسه که در طی بیست سال گذشته در سر راه شهرداران منتخب شورا بوده، در مورد دکتر «سعید طلوعی» نیز به اجرا در خواهد آمد یا این که این چنین نخواهد بود و اگر این اتفاق نیفتد، چه دلایلی می تواند مانع از تداوم این پروژه نانوشته قرار داشته باشد.

اعضای شورای اسلامی شهر کرمانشاه که با 8 رای موافق( دکتر طلوعی) بعنوان شهردار انتخاب نموده اند، به خوبی به این امر آگاه هستند که طلوعی؛ مدیری به میز چسبیده نیست و  نمی توانند نگاهی از بالا به پایین نسبت به او داشته باشند.

 انتخاب دکتر طلوعی، می تواند دارای محاسن و معایبی باشد که بازیگر این خوب و بد بودن اعضای شورای اسلامی شهر کرمانشاه می باشند که یکی از مهم ترین حٌسن های این انتخاب، بالا بردن سقف نشستن گزینه های آینده شهرداری خواهد بود تا هر شخص دیگری سودای نشستن بر روی آن صندلی را در سر نداشته باشد، اما به همان میزان که این می تواند یک نکته مثبت باشد، می تواند روی دیگر سکه ای هم داشته باشد و اگر اعضای شورای اسلامی شهر کرمانشاه قرار بر این باشد که  هم چون دیگر شهرداران منتخب با او رفتار کنند، باید بدانند «این تو بمیری آن تو بمیری» نیست و این بار نمی توانند بدون هیچ بهانه ای، یک شبه از موافق به مخالف و از مخالف به موافق تبدیل شوند.

جان کلام این که موفقیت دکتر سعید طلوعی که بدون شک نیازمند همراهی شورای شهر خواهد بود، می تواند مسیر را در آینده برای افراد شایسته دیگری هموار نماید و نباید این فرصت را به سادگی از دست بدهیم و مردم و رسانه چشم انتظار هستند تا ببینند بازیگران اصلی این میدان سخت که اعضای شورای اسلامی شهر می باشند، چه رفتاری با شهرداری خواهد داشت که می تواند مسیر را در آینده تغییر دهد.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۵۶۶۰۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان