//
کدخبر: ۱۵۴۴۵ //

اجازه برگزاری جشن نوروز در استانبول داده نشد

اجازه برگزاری جشن نوروز در منطقه باکیرکوی استانبول در روز 19 مارس(فردا 29 اسفندماه) داده نشد.

 اجازه برگزاری جشن نوروز در استانبول داده نشد
به گزارش فرتاک نیوز،

مصطفی الما عضو کمیته برگزاری جشن نوروز در استانبول اعلام کرد: فرمانداری استانبول برای برگزاری جشن نوروز در باکیرکوی استانبول در روز 19 مارس(فردا 29 اسفندماه) مجوز لازم را صادر نکرد.

وی به همراه مصطفی آوجی مدیر استان استانبول حزب دموکراتیک خلق ها(ح.د.پ) در خصوص این موضوع در محل دفتر استانی این حزب مصاحبه مطبوعاتی برگزار کرد و حاضران نسبت به این موضوع اعتراض خود را اعلام کردند.

آلما همچنین گفت: برای برگزاری این جشن در روز 21 مارس(روز عید نوروز) دوباره درخواست خود را ارائه دادیم ولی استانداری استانبول اعلام کرده است که این درخواست را بررسی خواهد کرد.

برگزاری جشن نوروز در ترکیه که اغلب توسط کردها انجام می شود، همواره به بهانه های مختلف با محدودیت هایی رو به رو بوده است.

روز شنبه اداره کل امنیت پلیس ترکیه با ارسال نامه ای به شعبات خود در 81 استان در خصوص آمادگی برای مقابله با حملات تروریستی به جشن های نوروزی از سوی داعش و پ.ک.ک هشدار داد.

در این هشدار امنیتی نسبت به احتمال انجام عملیات تروریستی در روز 21 مارس (روز عید نوروز) و چهارم آوریل(15 فروردین ماه) اطلاع رسانی شده است.

در این هشدار اعلام شده است که احتمال دارد عناصر تروریستی داعش و پ.ک.ک در ایام عید نوروز دست به اقدامات تروریستی علیه تجمعات و جشن های نوروزی بزنند و بر این اساس لازم است که تدابیر امنیتی اتخاذ شود.

 

منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۵۴۴۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان