//
کدخبر: ۱۴۶۰۴ //
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان تهران خبر داد

خدمات‌رسانی ۱۳ هزار وسیله نقلیه عمومی در نوروز ۹۶

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان تهران از خدمات ‌رسانی ۱۳ هزار وسیله نقلیه عمومی در ایام نوروز ۹۶ به مردم خبر داد و گفت: با اقدامات انجام شده جاده‌های استان تهران را برای رانندگان متخلف ناامن کرده‌ایم.

 خدمات‌رسانی ۱۳ هزار وسیله نقلیه عمومی در نوروز ۹۶
به گزارش فرتاک نیوز،

مجیدرضا نصرالله نژاد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در بخش راهداری فعالیت‌های نوروزی (25 اسفند 95 تا 15 فروردین 96) 300 پرسنل با 175 دستگاه انواع ماشین‌آلات خدمات رسانی می‌کنند.

وی با بیان این‌که 50 اکیپ به صورت شبانه‌روزی در محورهای استان تهران حضور دارند، تصریح کرد: در طرح نوروزی 24 راهدارخانه به علاوه 13 مرکز ادارات تابعه مجموعا 37 پایگاه ثابت فعال هستند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه ایمنی و نگهداری را‌ه‌ها، افزود: تاکنون 90 دستگاه ترددشمار، 94 دوربین کنترل سرعت، 88 دستگاه بیسیم و 16 دوربین نظارت تصویری در محورهای استان تهران نصب شده است.

وی با تاکید بر این‌که جاده‌های استان را برای رانندگان متخلف ناامن کرده‌ایم، گفت:‌ در ایام نوروز 96 همچنین 34 مجتمع خدمات رفاهی فعال بوده و به بهره‌برداری رسیده و تلاش می‌کنیم توقف رانندگان و مسافران در این مجتمع‌ها باشد. این مجتمع‌ها امکانات مورد نیاز مسافران و رانندگان را تامین می‌کند و می‌خواهیم از ساخت و سازهای غیرمجاز و تکی پرهیز کنیم.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان تهران با اشاره به خدمات‌رسانی 8 هزار دستگاه سواری و 5 هزار دستگاه اتوبوس و 500 دستگاه مینی بوس در ایام نوروز به مردم خدمات رسانی می‌کنند، افزود: در ایام تعطیلات نوروزی این تعداد وسایل نقلیه می‌توانند 2 میلیون نفر مسافر را جابجا کنند. در نوروز 95 میزان جابجایی مسافران یک میلیون مسافر بوده است.

نصرالله‌نژاد با بیان این‌که مدیران فنی باید از رانندگان با تجربه و دارای گواهینامه پایه یک باشند، تصریح کرد:‌ برای مدیران فنی کلاس‌های آموزشی توسط پلیس برگزار شده و نظارت بر مدیران فنی در پایانه‌های استان تهران با شدت بیشتری اعمال می‌شود.

وی با بیان این‌که 960 کیلومتر انواع راه و حدود 2000 کیلومتر راه روستای در استان تهران داریم، گفت: حدود 400 کیلومتر از این راه‌ها خط کشی شده، ضمن آن‌که 18 هزار تابلو اطلاع‌رسانی در جاده‌های استان نصب شده است.

وی با بیان این‌که 21 کیلومتر نیوجرسی مفصلی در محورهای پایتخت نصب شده که این کار اعتبارات ویژه‌ای می‌خواهد، افزود: تلاش می‌کنیم کل محور تهران-قم در سال 96 را به نیوجرسی مفصلی تجهیز کنیم.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان تهران با اشاره به شانه‌سازی 1000 کیلومتر در راه‌های استان، تصریح کرد: اپلیکیشن 141 در ایام نوروز خدمات مربوط به راه‌های استان را به مردم ارائه می‌کند.

 

منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۶۰۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان