//
کدخبر: ۱۴۵۳۸۰ //

بارش ها از ابتدای سال تا دیروز ۸۰ درصد بیشتر از نرمال است

مدیر کل پایش سازمان هواشناسی کشورگفت: میزان بارش در کشور از ابتدای سالجاری تا روز گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل 80.2 درصد بیشتر از حد نرمال بوده است.

 بارش ها از ابتدای سال تا دیروز 80 درصد بیشتر از نرمال است
به گزارش فرتاک نیوز،

مسعود حقیقت افزود: میانگین بارش در کشور از اول سال 97 تا روز گذشته 42.4 میلیمتر و در مدت مشابه سال گذشته 11.3 میلیمتر است، همچنین در مدت مشابه بلندمدت 30 ساله بارش ها 23.6 میلیمتر بوده است.

وی اظهار داشت: تهران از یکشنبه هفته گذشته تا دیروز ( جمعه) 32.4 میلیمتر بارش داشت و به غیر از استان های سیستان و بلوچستان، اردبیل، آذربایجان شرقی و زنجان در بقیه استان ها بارش طی 55 روز گذشته بالاتر از نرمال بوده است.

حقیقت گفت: همچنین آخرین نقشه های هواشناسی نشان می دهد امروز بارش پراکنده در شمال شرق کشور رخ می دهد و به تدریج این سامانه از کشور خارج و تا نیمه های هفته جاری جوی آرام و پایدار در بیشتر نقاط کشور حاکم خواهد بود و فقط در غرب سواحل دریای خزر بارش پراکنده رخ می دهد.

وی افزود: از روز سه شنبه سامانه جدیدی از سمت جنوب غرب وارد کشور می شود که به تدریج برای مناطق جنوبی و مرکزی بارش ها آغاز می شود.

*** وضعیت هوای تهران / گرمترین و سردترین نقاط کشور

مدیر کل پایش سازمان هواشناسی افزود: طی چند روز آینده در تهران پدیده جوی خاصی نخواهیم داشت، کمینه دمای امروز صبح پایتخت 6 درجه سانتیگراد و بیشینه دمای دیروز تهران 11 درجه بود که بیشینه امروز به 16، فردا 15 و پس فردا به 14 درجه سانتیگرادخواهد رسید.

حقیقت گفت: دیروز راسک با 36 درجه و کوهرنگ و آبعلی با دمای منفی 2 گرمترین و سردترین نقاط کشور بودند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۵۳۸۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان