//
کدخبر: ۱۴۲۲۸۷ //

نیاز آموزش و پرورش به ۴۰ هزار نیروی متخصص مشاور

معاون پرورشی آموزش و پرورش از نیاز ۴۰ هزار نیروی متخصص مشاور خبر داد.

نیاز آموزش و پرورش به ۴۰ هزار نیروی متخصص مشاور
به گزارش فرتاک نیوز،

علیرضا کاظمی با بیان اینکه امروز از چهار طرح رونمایی می‌شود، گفت: انتظار می‌رود به ابعاد کار در آموزش و پرورش و اعتبارات آن توجه شود. پیش از این پرونده الکترونیک دانش آموزی داشتیم که به این سامانه جدید «نماد» لینک شده است همچنین نظام استعدادیابی و تمامی آزمونهای استاندارد استعدادیابی به این سامانه لینک شده است.

وی با اشاره به اینکه مهمترین بخش این طرح طراحی اپلیکیشن آن است،اظهارکرد: این طرح در اختیار مشاوران و والدین قرار گرفته است و آنان می‌توانند به‌صورت شبانه روزی به اطلاعات دانش آموزان دسترسی داشته باشند و بروز هر مشکلی در ارتباط با دانش‌آموزی در این اپلیکیشن ثبت می‌شود.

کاظمی در ادامه با اشاره به طرح دوم گفت: یکی از سیاست‌های معاونت پرورشی توسعه فضیلت‌های دانش آموزان است و بر اساس آزمون‌های روانی سامانه «نماد» این موارد توسعه داده خواهد شد. همچنین در گام اول در ۲۳ هزار آموزشگاه در ۱۰ ساعت در متوسطه اول کارگاه‌هایی برگزار می‌شود. در گام دوم نیز ۶ محتوای فضیلت محوری را در قالب ۲۴ مهارت، برای مشاوران تولید شده است و امروز رونمایی می شود.

وی افزود: یک میلیون دانش آموز تحت پوشش هستند و ۲۰ میلیارد تومان هزینه این فعالیت‌هاست همچنین به‌صورت غیرحضوری برای ۶۰۵ هزار معلم نیز آزمون‌هایی برگزار می‌کنیم.

به گفته کاظمی طرح مهارت خوب زیستن در زندگی مشترک برای ۴۳۰ هزار دانش آموز دختر پایه ۱۱ اجرا خواهد شد که شامل۱۶ ساعت آموزش مهارت خوب زیستن در زندگی مشترک است که بیش از ۶ میلیارد هزینه دارد.

وی در ادامه با اشاره به طرح همیار مشاور گفت: یکی از بهترین اقدامات در حوزه مراقبت‌ها طرح همیار مشاور است که در متوسطه اول اجرا می‌شود. در این طرح هر کلاس یک مشاور دانش آموز دارد و پیش بینی ما در گام اول ۱۰۰ هزار همیار مشاوره است.

به گفته کاظمی نیازمند ۴۰ هزار نیروی متخصص مشاور هستیم تا بتوانیم نظام جامع را در آموزش و پرورش  اجرا کنیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۲۲۸۷ //
ارسال نظر
 
  • عباس

    بله خیلی چیزها نیازه اما نوبت که به عمل میرسه همشون ....

  • سیاه

    نیست که حقوقها عالی و افزایش هاتون درد د وا کن حقم دارین که روتون زیاد شه !!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان