//
کدخبر: ۱۴۱۷۴ //
معاون ساخت آزادراه‌های کشور:

افتتاح فاز اول آزادراه منجیل به رودبار قبل از آغاز سفرهای نوروزی / آزادراه رودبار به انزلی می‌رسد

معاون ساخت آزادراه‌های کشور با بیان اینکه پنج شنبه هفته جاری باند رفت فاز اول آزادراه منجیل به رودبار به افتتاح می‌رسد ، گفت:‌ این آزادراه تا انزلی ادامه خواهد داشت.

افتتاح فاز اول آزادراه منجیل به رودبار قبل از آغاز سفرهای نوروزی / آزادراه رودبار به انزلی می‌رسد
به گزارش فرتاک نیوز،

سیدحسین میرشفیع در نشست خبری صبح امروز با اشاره به تکمیل آزادراه قزوین – رشت با ساخت قطعه منجیل – رودبار اظهار داشت: عملیات ساخت آزادراه قزوین-رشت از سال 83 آغاز شد و در سال 88 به پایان رسید. این آزادراه از منطقه قزوین – زنجان تا امامزاده هاشم 138 کیلومتر است که 11 کیلومتر از منطقه منجیل به رودبار به دلیل بالا بودن هزینه کار توسط سرمایه‌گذار و پیمانکار به اجرا نرسید.

وی افزود: از آخر سال 93 کار ساخت قطعه منجیل به رودبار را شروع کردیم و با دستور آقای نوبخت ساخت این قطعه از منابع دولتی و بدون مشارکت سرمایه گذار بخش خصوصی شروع شد.

معاون ساخت آزادراه‌های شرکت ساخت با بیان اینکه فاز اول آزادراه منجیل به رودبار در باند رفت به طول 3200 متر تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد و تا قبل از شروع سفرهای نوروزی این قطعه را تحویل می‌دهیم.

میرشفیع درباره وضعیت این منطقه گفت:‌ آزادراه منجیل به رودبار در فاز اول 7 کیلومتر (3500 متر باند رفت و 3500 متر باند برگشت طول دارد)  که این آزادراه در حاشیه سد حاشیه رودخانه منطقه لرزه‌خیر و منطقه مسکونی واقع شده است که این شرایط هزینه پروژه را افزایش می‌دهد.

وی ادامه داد:‌ از 3200 متر باند رفت فاز اول 1200 متر آن تونل است و در 7 کیلومتر این مسیر 534 متر پل باید ساخته شود.

معاون ساخت آزادراه‌های شرکت ساخت با اشاره به فاز دوم آزادراه منجیل به رودبار گفت: طول این آزادراه 8 کیلومتر است و حدفاصل آن بعد از منجیل تا بعد از رودبار تعریف شده است و در حال حاضر مطالعات نهایی آن به اتمام رسیده است و قرارداد مشارکت با سرمایه‌گذار غیردولتی در حال انعقاد است.

میرشفیع با بیان اینکه برای فاز اول این آزادراه به طول 7 کیلومتر 180 میلیارد تومان هزینه برآورد شده است، گفت: 3200 متر باند رفت رودبار منجیل پنجشنبه این هفته به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان تا قبل از عید هزینه به عوارضی آزادراه قزوین – رشت با ساخت بخشی از آزادراه منجیل به رودبار اضافه نمی‌شود، گفت: در حال حاضر در آزادراه قزوین – رشت در یک مقطع 4500 و در نقطه دیگر 1800 تومان عوارضی از مسافران دریافت می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح آزادراه منجیل به رودبار در حال بازنگری است، گفت: ادامه آزادراه منجیل به رودبار تا انزلی را در دستور کار داریم که برای ادامه این پروژه تا انزلی به 400 میلیون یورو سرمایه نیاز است که تضمین 200 میلیون یورو از طریق فایناس را دولت بر عهده گرفته است و تضمین 200  میلیون یوروی دیگر را یک بانک داخلی بر عهده گرفته است.

وی با بیان اینکه برای ساخت مجتمع بین راهی آزادراه منجیل – رودبار  سه نقطه را در نظر گرفته‌ایم گفت: در ساخت آزادراه منجیل – رودبار به منافع ذینفعان این پروژه که شامل حال بومیان این منطقه شود توجه داریم بنا بر این در بازنگری این طرح یکی از مسیرهای پیشنهادی این است که مسیر برگشت از شهر رشت از داخل رودبار باشد تا مردم بتوانند از غرفه‌های تجاری بومیان این شهر استفاده کنند.

افتتاح آزادراه اصفهان – شیراز در سال 97

معاون ساخت آزادراه های شرکت ساخت با بیان اینکه آزادراه اصفهان – شیراز به طول 210 کیلومتر در سال 97 به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: 150 کیلومتر از این پروژه آماده روسازی است و عملیات خاکی آن انجام شده است و امیدواریم در سال آینده 100 کیلومتر دیگر از این پروژه برای مرحله روسازی آماده شود که از این میزان آزادراه، 54 کیلومتر آن با روسازی بتنی ساخته می‌شود.

میرشیفیع با بیان اینکه در حال حاضر این پروژه 51 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت:‌ سرمایه‌گذار این پروژه خاتم الاوصیا وابسته به وزارت دفاع است که در حال حاضر 1200 دستگاه ماشین آلات در این پروژه مشغول به کار هستند.

وی با بیان اینکه آزادراه شیراز – بوشهر در ادامه آزادراه اصفهان به شیراز ساخته می‌شود، گفت: طول این آزادراه 217 کیلومتر است که عملیات ساخت آن به زودی آغاز خواهد شد.

میرشفیع از ساخت کمربندی جدید قم خبر داد و گفت: در حال حاضر با یک شرکت ایرانی برای ساخت کمربندی قم – سلفچگان به صورت آزادراهی تا اراک در حال مذاکره هستیم. همچنین آزادراه بروجرد به خرم آباد را سال آینده به افتتاح می‌رسانیم.

 

 

منبع: ایلنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۱۷۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان