//
کدخبر: ۱۳۸۴۵ //
تشکری هاشمی:

تاکید مدیریت شهری بر چابک سازی و پویایی مجموعه شهرداری است

معاون توسعه منابع انسانی شهرداری تهران گفت: تاکید مدیریت شهری بر چابک سازی و پویایی مجموعه بوده، این در حالی است که مجموعه مترو تهران به دلیل توسعه جهشی طی سال های اخیر نیازمند تامین نیروی انسانی لازم بوده است.

تاکید مدیریت شهری بر چابک سازی و پویایی مجموعه شهرداری است

به گزارش فرتاک نیوز،  سید جعفر تشکری هاشمی معاون توسعه منابع انسانی شهرداری تهران با بیان اینکه طی ١٠ سال اخیر، اجرای طرح جامع ترافیک شهر تهران که مصوب شورای شهر و شورای عالی هماهنگی ترافیک کشور است و همچنین برنامه ٥ ساله توسعه مترو در دستور کار شهرداری تهران قرار گرفته است، اظهار داشت: در چارچوب این سیاست کلان، برنامه مدونی در حوزه اجرای زیرساخت و توسعه مترو آماده شد که به موجب آن، افزایش ١٢٠ کیلومتر خط و ٧٠ ایستگاه مترو و یک هزار واگن به مجموعه خطوط و ایستگاه های در دست بهره برداری مترو برای دسترسی هر چه بهتر و بیشتر شهروندان به ناوگان ریلی اضافه شد و این در حالی است که ظرف چند ماه آینده حدود 100 کیلومتر خط جدید و ایستگاه مترو به سرمایه های حمل و نقل ریلی شهر تهران اضافه خواهد شد.

تشکری هاشمی با تاکید بر اینکه مترو به عنوان یک مد حمل و نقل ایمن، پاک و انبوه بر، حتماً نیاز مبرم امروز شهر تهران و شهروندان آن است، تصریح کرد: دولت ها در تمام این سال ها، شهرداری تهران را در توسعه جهادی مترو تنها گذاشتند.

معاون توسعه منابع انسانی شهرداری تهران افزود: توسعه مترو تنها در خط و ایستگاه و واگن خلاصه نمی‌شود، چراکه بهره‌برداری از این خطوط و ایستگاه‌ها و قطارها، نیازمند نیروی انسانی متعهد، متخصص، اجرایی و توانمند است و به همین منظور، در سال های اخیر برنامه‌ریزی های لازم هم تراز با توسعه سریع و جهشی مترو در جهت تأمین نیروی انسانی مورد نیاز بخش‌های راهبری مترو، مدیریت ایستگاه، پشتیبانی ستادی و غیره صورت گرفته است.

تشکری هاشمی با بیان اینکه طی یک دهه گذشته 70 ایستگاه به ایستگاه های مترو افزوده و حدود یک هزار دستگاه واگن به ناوگان ریلی اضافه شده، گفت: تأمین نیروی انسانی مورد نیاز و آموزش حرفه ای نیروهای مترو به عنوان مجموعه ای تخصصی، امری بسیار ضروری و الزامی است.

معاون شهردار تهران تصریح کرد: از آنجایی که کشور ما دانش آموخته تخصصی در حوزه مترویی ندارد، بالطبع باید توسط خود این مجموعه آموزش های لازم به پرسنل داده شود. به عنوان مثال در مورد «راهبری»، حداقل 15ماه آموزش های تخصصی شامل آموزش های تئوری و عملی لازم است تا در صورت موفقیت در آزمون و طی 20 هزار کیلومتر راهبری، فرد متقاضی بتواند گواهینامه مورد نظر را اخذ کند.

وی افزود: مترو تهران با توجه به تمام دوره‌های آموزشی که تاکنون برای نیروهایش داشته، توانسته از حوادثی همچون سیلاب 91 سربلند بیرون بیاید و تاکنون هیچ گونه حادثه و تلفات انسانی را که نشان از عدم مهارت دست اندرکاران باشد، نداشته ایم.

وی با تاکید بر اینکه عده ای به دلیل عدم شناخت کافی از مترو حتی بدون آگاهی از نیازهای تخصصی این حوزه اظهارنظرهای نادرستی می کنند، تصریح کرد: همزمان با توسعه زیرساخت‌های مترو و بهره برداری از ایستگاه‌ها و خطوط جدید، نسبت به تأمین نیروی انسانی مورد نیاز نیز اقدام شده و اینکه گفته می‌شود چرا در مترو نیرو استخدام شده، پرسشی است که پاسخ آن بسیار روشن است! مگر می شود توسعه مترو فوق تصور و به عنوان نماد حمل و نقل پاک و با جابجایی روزانه 3 میلیون و 500 هزار مسافر بی نیاز از نیروی انسانی ماهر باشد، جادوگران هم قادر به انجام آن نیستند.

تشکری هاشمی با بیان اینکه اگر معترضان به توسعه مترو این حقیقت را باور ندارند که مترو تهران رشد داشته از آن ها دعوت می کنیم تا از این مجموعه دیدن کنند، گفت: وقتی تمام داشته هایمان در مترو در دهه اخیر ٣ تا ٤ برابر شده، افزایش نیروی انسانی به منظور پاسخگویی به این افزایش ظرفیت نیز از این قاعده مستثنی نیست.  به طوری که طول خطوط مترو 380 درصد و تعداد ایستگاه ها 350 درصد و براساس تعداد واگن 400 درصد و براساس تعداد مسافر 530 درصد رشد داشته ایم. این درحالی است که نیروی انسانی این مجموعه به هیچ عنوان رشد متوازن با توسعه فیزیکی را نداشته است.

وی ادامه داد: آیا مسئول دولت قبل که اکنون مدعی چرایی تغییر وضعیت نیروی انسانی مترو شده، مصوبه آن دولت و فشارهای آن به دستگاه های اجرایی مبنی بر انعقاد قرارداد مستقیم با نیروهای شرکتی و تبدیل وضعیت آن ها را فراموش کرده است؟! که این موضوع پیرو پیگیری‌های مستمر وزارت کار و فشارهای عدیده دستگاه های مسئول، در شرکت بهره برداری مترو مانند سایر دستگاه ها نیز صورت گرفته است و جمع قابل توجهی از همین ادعای استخدام در واقع تبدیل وضعیت پرسنل شرکت تأمین نیروی انسانی به قرارداد مستقیم بوده ‌اند و به عبارتی این افراد از گذشته نیز شاغل در مترو بوده اند.

تشکری هاشمی تاکید کرد: برایر مصوبه دولت بیش از ٢ هزار نفر از نیروهای با سابقه مترو که سال ها در این مجموعه مشغول به کار بودند، حدود 4 سال پیش از شرکت تأمین نیرو به قرارداد مستقیم مترو تبدیل وضعیت شده اند.

معاون منابع انسانی شهرداری تهران با رد شایعات درخصوص پرداخت حقوق های بالا به کارکنان مترو گفت: متوسط حقوق و دستمزد دریافتی کارکنان مترو با احتساب مزایای مستمر و غیر مستمر حدود 3 میلیون و 500 هزار تومان است. شغلی که شاید پرسنل خطوط و ایستگاه ها هرگز نور خورشید و هوای طبیعی را در طول خدمت نتوانند تجربه کنند.

معاون شهردار تهران خاطرنشان کرد: مترو در شرایط  قبل از توسعه نیز با چالش کمبود نیروی انسانی مواجه بود و اکنون نیز به نسبت ماموریت های تعریف شده باز هم با حداقل نیرو در حال خدمات رسانی به شهروندان است.

معاون شهردار تهران با پرداختن به استاندارهای جهانی افزود: براساس اطلاعات تجارب جهانی (UITP) نیروی انسانی در مجموعه مترو نُرم شناخته شده ای دارد که با توجه به اینکه مجموعه مترو پایتخت هم با متروهای برتر دنیا برابری دارد، از  داشتن نیروی انسانی استاندارد قاعدتا نباید مستثنی باشد.

وی با بیان اینکه با نزدیک شدن به انتخابات، این گونه اظهار نظرها قابل پیش بینی بوده، افزود: از نامهربانی عده‌ای خاص در این روزها متاسف هستیم، به عنوان مدیریت شهری قدردان زحمات پرسنل جهادی مترو و اعتماد مردم عزیزمان به خادمان خود در شهرداری هستیم و اطمینان داریم این بی مهری ها آنان را دلسرد نمی کند و با قوت و قدرت به خدمت به مردم ادامه می دهند.

تشکری هاشمی تاکید کرد: امروز عده‌ای به جای اینکه درباره کوتاهی هایشان در توجه به حمل ونقل عمومی و حل مشکل آلودگی هوا پاسخگو باشند، تلاش می کنند تا با دادن آدرس غلط و اطلاعات نادرست اذهان عمومی را مشوش کنند تا به ظن خود با فرار به جلو از پاسخگویی به مردم درباره تعهدات انجام نشده شان طفره روند.

معاون سابق حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران افزود: با وجود توسعه حمل و نقل عمومی در سال‌های اخیر توسط شهرداری تهران، از مهم‌ترین دلایل بی توجهی به امکانات حمل و نقل عمومی، عدم پرداخت بودجه این حوزه از سوی دولت است. همچنین در حال حاضر در مجلس شورای اسلامی قوانینی همچون قانون حمایت از سامانه های ریلی، قانون هدفمندسازی یارانه و تخصیص بخشی از منابع به حمل و نقل عمومی، قانون استفاده از صندوق توسعه ملی و ذخیره ارزی برای تأمین منابع مورد نیاز توسعه مترو، قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت، قانون اخذ جرایم راهنمایی و رانندگی و سایر قوانین مرتبط مغفول و بی توجه باقی مانده است.

معاون شهردار تهران در خاتمه از منتقدان مترو خواست که اگر شده حتی برای یک بار همسفر مردم در مترو تهران بشوند تا اگر قرار است حرفی بزنند، حرف دل مردم باشد.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۳۸۴۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان