//
کدخبر: ۱۲۱۷۵۰ //
استاندار کرمانشاه در نشست مطبوعاتی:

نرخ بیکاری و کسب و کار در کرمانشاه تغییر کرده است

وام‌های روستای و شهری اضافه خواهد شد و وام بلاعوض هم بیشتر می‌شود.

نرخ بیکاری و کسب و کار در کرمانشاه  تغییر کرده است

نشست مطبوعاتی استانداری کرمانشاه باحضور هوشنگ بازوند و مهندس مهرداد سالاری معاون عمرانی و  الهی‌تبار معاون سیاسی و امنیتی استاندار  به مناسبت هفته دولت در سالن تدبیر تشکیل شد.

14

مهندس هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در این نشست گفت: مدت11 ماهی در کرمانشاه هستم شاخص‌های نوید بخشی و امیدوار کننده است و نرخ بیکاری و کسب و کار تغییر کرده و رشد 14 درصدی در حمل و نقل داشته‌ایم.

وی افزود: در صنعت سرمایه‌گذاری شده است و امسال 197 قرارداد و 41 هکتار زمین بابت سرمایه‌گذاری  به بخش صنعت واگذار شده است.

استاندار کرمانشاه گفت: وام‌های روستای و شهری اضافه خواهد شد و وام بلاعوض هم بیشتر می‌شود.

بازوند ادامه داد: امسال در سال تحصیلی هیچ دانش‌آموزی در کانکس نباید درس بخواند چون 82 مدرسه در مناطق زلزله‌ ساخته شده و در حال تکمیل است و 54 مدرسه آن در روستاها تکمیل شده‌اند و مابقی آن در شهرستان‌هاست.

وی افزود: عدم جذب سرمایه‌گذاری در کرمانشاه مشکل است چون نرخ بیکاری زیاد دارد و سرمایه‌گذار نرخ بیکاری آن بالاست به آن سمت نمی‌رود و در سیستم بانکی  و ادارات کارش انجام نمی‌گیرد و سرمایه‌گذاری نمی‌کنند.

استاندار کرمانشاه گفت: سرمایه‌گذاری خارجی رشد داشته است 342هزار یورو و امسال  162میلیون 43 میلیارد دلار  تقریباً 1700 میلیارد تومان است.

بازوند ادامه داد: مرزهای کرمانشاه  را به عنوان یک فرصت ببینم و مرز سومار یک مرز فعال شده و مشکل آن راه گیلانغرب به سومار است که مبلغ 40 میلیارد تومان بودجه برای آن در نظر گرفته شده است که هنوز تکمیل نشده است.

وی افزود: مرز خسروی در اولویت است و هنوز کشور عراق به ما اعلام نکرده که عتبات‌وعالیات می‌تواند از مرز عبور کنند و خسروی قبلاً مرز تردد مسافر بود ولی امروز روزانه 350 تا 400 کامیون تردد می‌کند و در بخش تجارت نیز فعال شود.

 استاندار کرمانشاه گفت: همایش سرمایه‌گذاری در تهران خواهیم گذاشت و سالگرد زلزله این همایش را در تهران برگزار خواهد شد.

بازوند ادامه داد: سرمایه‌گذار نیاز به بسته دارد و این بسته را آماده کرده‌ایم و در اختیار آنان قرار خواهد گرفت.

وی افزود: قانون بازنشستگان به محض ابلاغ اجرا خواهد شد و ضمن تشکر از بازنشتگان بعداز ابلاغ اجرا خواهد شد.

استاندار کرمانشاه گفت: مسکن مهر اسلام‌آباد بجای بتون فوم‌ها ریختند داخل ستون این خیانت است و فاجعه آفرین خواهد شد و چطور مسکن مهر ساخته شد و امهال وام  یک وام قرض‌الحسنه بجز وام مسکن 19 هزار وام پنج میلیونی پیشنهاد دادم و بانک مرکزی یکبار به زلزله زده وام قرضالحسنه داد بابت 19هزار وام قرض‌الحسنه مبلغ 97 میلیارد پول به بانک مرکزی می‌داد که هنوز در هیأت دولت مصوب نشده است.

بازوند ادامه داد: 2317 میلیارد تومان است و بانک میلیارد 881 میلیارد دولت پول به بانک مرکزی داده است.

او افزود: فقط مختص زلزله زده‌ می‌باشد و پروژه پنج سال تعطیل شده است واحدی خساراتی ندیده جزو زلزله نیست.

استاندار کرمانشاه گفت: بانک و فرمانداری به ستاد مدیریت بحران گذاشته‌ایم و ناشی از زلزله باشد قابل قبول است.

بازوند ادامه داد: امهال به نفع اقتصاد نیست و از لحاظ اقتصادی به سود استانکرمانشاه نیست.

مهرداد سالاری معاون عمرانی استانداری کرمانشاه نیز گفت:622 پروژه به تصویب رسیده و 100درصد پروژه عمرانی استان کرمانشاه رشد داشته و تخصیص اعتبار به آنان اختصاص یافته است.

وی افزود: نشست ستاد اربعین با حضور شش استان در کرمانشاه تشکیل شده و ماشین‌آلات آنان درهفته آینده شروع به کار خواهند کرد.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: طرح اربعین از سال آینده به صورت دائم در مسیر راه‌اندازی خواهد شد و ستاد معین این زیر ساخت‌ها را به صورت دائم خواهد ساخت.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۲۱۷۵۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان