//
کدخبر: ۱۱۸۵۲۴ //
وزیر علوم:

هشت هزار شغل بر پایه ایده های جدید ایجاد شد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در سال گذشته بیش از هشت هزار شغل جدید مبتنی بر ایده و فناوری های جدید ایجاد و پایدارسازی 30 هزار شغل نیز از این طریق محقق شد.

هشت هزار شغل بر پایه ایده های جدید ایجاد شد
به گزارش فرتاک نیوز،

محمود غلامی روز دوشنبه در نخستین جشنواره ملی ایده پردازی شهید نامجو نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه توجه به ایده پردازی شغل جدید ایجاد می کند، افزود: برای ایجاد و پایدارسازی دو شغل در پارک های فناوری هزینه ای کمتر از 60 میلیون تومان اختصاص داده شده است در حالی که بنابر آمار رسمی برای ایجاد یک شغل باید حدود 250 میلیون تومان سرمایه گذاری شود.

وی افزود: نگاه ویژه به ایده پردازی، اندیشه های پویا و دانش پژوه با رویکرد دفاعی، در کشور به خصوص در سطوح مختلف نیروهای مسلح نمود و جلوه خوبی دارد.

غلامی ادامه داد: فعالیت های علمی در حل مسائل و پیشبرد اهداف بسیار راه گشا است زیرا در شرایط کنونی جهان، ایران در رقابت های آشکار و پنهان بسیاری قرار دارد و هرگونه غفلت در استفاده از دستاوردهای علمی و دانش بشری وضعیت دشواری را به همراه دارد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر اینکه در مناسبت های اینچنینی توجه به دستاوردهای علمی و فعالیت های علمی بسیار باارزش است، خاطرنشان کرد: در مباحث علمی، آینده پژوهی و ایده پردازی با گذر زمان دستاوردهای بسیار مهمی را به همراه داشته است، از این رو تفکر و اندیشه های پیشرو در زمینه های عملی، تحقیقاتی و فناوری مقدمه ای برای ایده پردازی منطبق با واقعیت را شکل می دهد.

غلامی گفت: در مجموعه های دانشگاهی توجه و تاکید بر وظایف آموزشی عاملی شده است تا فرصت های ایده پردازی و آینده پژوهی اندکی کمرنگ شود.

وی اضافه کرد: امروز سیاست های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری حول حمایت از پژوهش ها و زمینه های علمی، فنی و صنعتی است که طرح های بسیار مهمی با همکاری دیگر وزارتخانه ها طراحی و تدوین شده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری توضیح داد: در حال حاضر بیش از 20 مرکز نوآوری در دانشگاه ها و مراکز پژوهشی در کمتر از دو سال شکل گرفته است تا صاحبان اندیشه و پیشرو در این مراکز به فعالیت علمی بپردازند که در نتیجه آن ایده های خوب به مرحله تولید و صنعتی شدن رسیده اند.

غلامی با تاکید بر اینکه توانمندسازی ایده های برتر با جدیت بسیار از سوی وزارت علوم پیگیری می شود، تصریح کرد: برنامه ریزی های مناسبی در راستای شناسایی و شکوفایی استعدادهای درخشان صورت گرفته است تا این استعدادها به سمت اولویت ها و برنامه ریزی های کلان کشور سوق پیدا کنند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: برای ایجاد و پایدارسازی دو شغل در پارک های فناوری هزینه ای کمتر از 60 میلیون تومان اختصاص داده شده است که بنابر آمار رسمی برای ایجاد یک شغل باید حدود 250 میلیون تومان سرمایه گذاری صورت گیرد.

غلامی با اشاره به اینکه محصولات دانش بنیان زمینه صادراتی بسیار خوبی را فراهم کرده است و باید به ارتقای این ظرفیت توجه کرد، خاطرنشان کرد: در راستای همکاری با وزارت دفاع و تقویت اقتدار دفاعی کشور بیش از 1200 پروژه مورد حمایت مالی قرار گرفته و با همکاری وزارت دفاع تلاش شده است تا فارغ التحصیلان مشمول در پروژه های علمی، صنعتی و دفاعی به کار گرفته شوند و امید است در سال جاری این توافقات اجرایی شود.

وزیر علوم تصریح کرد: یکی از زمینه های مهم همکاری با بخش صنعت و جامعه، همکاری با زیرمجموعه های وزارت دفاع است و هر زمانی که قراردادی با مجموعه دفاعی کشور منعقد شده است، کار در مدت زمان و با کیفیت تعیین شده به خروجی منجر شده است.

چهارمین جشنواره سازمانی (نزاجا) و نخستین جشنواره ملی ایده پردازی این نیرو تحت عنوان (شهید نامجو) امروز دوشنبه 22 مرداد 97 در ستاد فرماندهی نزاجا برگزار شد.

این دو جشنواره با هدف ارتقای توانمندی دفاعی در رزم زمینی، بهره برداری از شرکت های دانش بنیان، تعامل و تبادل علمی بین بین دانشگاه و نیروهای مسلح، تعمیم و توسعه یافته های علمی و فعالیت های تحقیقاتی و نظایر آن با حضور مسئولین کشوری و لشکری برگزار شده است.

در این جشنواره ها درخصوص چهار محور ساختار سازمان در حوزه دفاع، سرمایه انسانی و آموزش در حوزه دفاع، تکنیک ‌ها و تاکتیک ها در حوزه دفاع و تجهیزات، سلاح ها و سامانه های نوین در حوزه دفاع آخرین دستاوردها ارائه می شود

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۱۸۵۲۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان