//
کدخبر: ۱۱۶۸۶۹ //
170 نماینده در نامه ای به وزیر علوم؛

مصوبه تاثیر معدل در کنکور بازنگری شود

170 نماینده مجلس در بیانیه‌ای از وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خواستند که مصوبه‌ جدید شورای عالی سنجش و پذیرش دانشجو درخصوص دخالت معدل در آزمون را بازنگری کند.

مصوبه تاثیر معدل در کنکور بازنگری شود
به گزارش فرتاک نیوز،

 محمد علی وکیلی عضو هیات رییسه در جلسه علنی روز سه شنبه مجلس نامه 170 نماینده مجلس به منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری را قرائت کرد.

در این نامه آمده است: بر اساس اخبار واصله اخیرا تصمیمی در شورای سنجش و پذیرش دانشجو برای لحاظ شرایط آزمون کنکور سراسری سال 1398 توسط اعضای آن شورا اتخاذ شده که طی آن محاسبه نمره معدل در آزمون با 30 درصد به صورت قطعی خواهد بود.

این نمایندگان مجلس تاکید کردند: این امر به علت نبود زیرساخت‌های لازم در شرایط فعلی مغایر عدالت آموزشی است و می‌تواند آسیب‌های جدی و جبران ناپذیری را به مناطق محروم کشور وارد و امید نسل جوان و داوطلبان کنکور را به یاس مبدل کند.

170 نفر از نمایندگان درخواست کردند به فوریت جلسه فوق‌العاده‌ شورای سنجش و پذیرش تشکیل تا نسبت به بازنگری مصوبه این شورا برای کنکور سال 98 اقدام شود.

**طرحی درباره کاهش قیمت قیر با اولویت بررسی می‌شود

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی امروز با یک فوریت طرح استفساریه‌ای موافقت کردند که در صورت تصویب نهایی آن شرکت ملی نفت ایران حق افزایش قیمت مواد اولیه قیر و یا کاهش حجم آن از چهار میلیون تن را ندارند.

مجلس یک فوریت طرح استفساریه بند ه تبصره یک قانون بودجه 97 را با 180 رای موافق، 15 رای مخالف و 3 رای ممتنع از مجموع 214 نماینده حاضر تصویب کرد.

در این طرح استفساریه آمده است: آیا شرکت ملی نفت ایران می تواند بر خلاف حکم بند ه تبصره 1قانون بودجه سال 97 به هر دلیلی از جمله افزایش قیمت نفت خام مبادرت به افزایش قمت مواد اولیه قیر یا کاهش حجم آن از چهار میلیون تن یاتغییر در نسبت های مقرر کند؟

در پاسخ این استفساریه تاکید شده است: خیر، شرکت ملی نفت ایران نمیتواند به هیچ وجه قیمت مواد اولیه قیر موضوع بنده تبصره 1 قانون بودجه سال 97 را افزایش یا حجم آن را از چهار میلیون تن کاهشیا در نسبت های مقرر تغییری دهد، بلکه موظف است این حجم از مواد اولیه قیر را با همان قیمت زمان تصویب قانون 30 هزار میلیارد ریال و همان نسبت ها تحویل دهد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۱۶۸۶۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان