//
کدخبر: ۱۱۶۶۷۰ //

خبر خوش ستاد کل نیرو های مسلح برای ورزشکاران و ملی پوش ها/به تعویق افتادن خدمت وظیفه عمومی

سردار کمالی گفت: با تصمیم ستاد کل نیروهای مسلح خدمت وظیفه عمومی ورزشکاران حرفه‌ای و قهرمانی در رشته‌های ورزشی فوتبال، والیبال و بسکتبال در سطح تیم ملی حداکثر تا 30 سال تمام و لیگ برتر حداکثر تا 28 سال تمام به تعویق می‌افتد.

خبر خوش ستاد کل نیرو های مسلح برای ورزشکاران و ملی پوش ها/به تعویق افتادن خدمت وظیفه عمومی
به گزارش فرتاک نیوز،

سردار موسی کمالی رئیس‌ اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح درباره تسهیلات پیش‌بینی شده برای بازیکنان تیم ملی و باشگاه‌های لیگ برتر و چگونگی خدمت وظیفه عمومی آنها اعلام کرد:‌خدمت وظیفه عمومی یکی از ارکان آمادگی دفاعی نیروهای مسلح است و کلیه جوانان ذکور کشور جهت دفاع از استقلال، تمامیت ارضی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مکلفند در اجرای قانون، خدمت وظیفه عمومی را انجام دهند، ورزشکاران نیز همچون سایر اقشار کشور در شمول قانون خدمت قانون خدمت وظیفه عمومی هستند.

سردار کمالی تصریح کرد: ورزشکاران در سطح حرفه‌ای و قهرمانی در مدت معینی قادر به فعالیت حرفه‌ای هستند و باید طبق برنامه‌ریزی خاصی به صورت پیوسته به فعالیت ورزشی حرفه‌ای خود که نیازمند امکانات و تجهیزات تخصصی است بپردازند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر تعدادی از باشگاه‌های ورزشی تلاش می‌کنند که روی نوجوانان سرمایه‌گذاری کرده و از توانمندی آنها در دوران  جوانی برای اهداف مورد نظر باشگاه‌های خود استفاده نمایند.

رئیس‌ اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کرد: به منظور ایجاد تسهیلات مناسب برای این افراد و کمک به رشد و توسعه استعدادها در بخش ورزشی کشور، موضوع با تعامل و همکاری مبادی ذیربط بررسی و تصمیم‌گیری شد که «خدمت وظیفه عمومی ورزشکاران حرفه‌ای و قهرمانی در رشته‌های ورزشی فوتبال، والیبال و بسکتبال در سطح تیم ملی حداکثر تا 30 سال تمام و لیگ برتر حداکثر تا 28 سال تمام به تعویق انداخته شود و سپس برای انجام خدمت دوره ضرورت اعزام شوند.

وی ادامه داد: در این مدت  چنانچه برابر اعلام تربیت بدنی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، برای شرکت در مسابقات جهانی و المپیک سیزم نیاز به حضور برخی از ورزشکاران فوق باشد، نیروهای مسلح مجاز به بکارگیری آنان در تیم‌های ورزشی بوده و این مدت جزء خدمت دوره ضرورت آنان محاسبه می‌شود.

سردار کمالی تأکید کرد: این مقررات به صورت آزمایشی 2 ساله بوده و در این مدت از سوی ستاد کل نیروهای مسلح ارزیابی و در صورت مثبت بودن، در مورد استمرار و تسری آن به سایر رشته‌های ورزشی نیز تصمیم‌گیری می‌شود.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح گفت: عضویت افراد در تیم ملی بنا به اعلام فدراسیون‌های مربوطه و تأیید وزارت ورزش و جوانان است و فعالیت در باشگاه‌های لیگ برتر باید به تأیید فدراسیون‌های مربوطه برسد.

وی افزود: این تسهیلات به صورت سالانه بوده که از ابتدای شروع فصل بازی‌ها، حداکثر یک سال ادامه خواهد داشت.

کمالی یادآور شد: افراد فوق چنانچه به عنوان تیم ملی انتخاب نشوند یا در باشگاه‌های لیگ برتر فعالیت نکنند حداکثر شش ماه فرصت دارند خود را جهت انجام خدمت دوره ضرورت معرفی نمایند.

وی با بیان اینکه این افراد برای خروج از کشور باید برابر ضوابط قانونی وثیقه بسپارند، افزود: فعالیت ورزشکاران عضو تیم ملی و تیم‌های ورزشی لیگ برتر در باشگاه‌های لیگ برتر یا همطراز آن در خارج از کشور بلامانع است.

سردار کمالی خاطرنشان کرد: ضوابط اجرایی این مصوبه از سوی سازمان وظیفه عمومی با همکاری مبادی ذیربط تهیه و پس از تأیید ستاد کل نیروهای مسلح ابلاغ خواهد شد.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ورزش 11
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۱۶۶۷۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان