//
کدخبر: ۱۱۶۱۷۲ //

آخرین جزئیات حج تمتع سال جاری

حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت به تشریح آخرین جزئیات حج تمتع سال جاری پرداخت.

 آخرین جزئیات حج تمتع سال جاری
به گزارش فرتاک نیوز،

محمدی در این خصوص اظهار کرد: روزانه 2 هزار تا 2 هزار و 500 نفر از حجاج ایرانی از هتل‌های محل اسکان خود به سمت میقات شجره می‌آیند و در این فضای معنوی محرم می‌شوند و پس از اذان مغرب، احرام بسته و در کاروان‌های مختلف به سمت مکه مکرمه اعزام می‌شوند.

وی در ادامه تصریح کرد: به طور متوسط هر شب زائران ایرانی در قالب کاروان‌های مختلف و به وسیله 50 تا 60 اتوبوس به سمت مکه مکرمه حرکت می‌کنند و برنامه ریزی به صورتی است که همه زائران پس از رسیدن به مکه شب را استراحت کنند و بعد از نماز صبح برای طواف و اعمال عمره تمتع به مسجدالحرام منتقل می‌شوند.

رئیس سازمان حج و زیارت خاطرنشان کرد: یکی از موضوعات مهم برای سازمان حج موضوع حفظ سلامت و تأمین آرامش حجاج ایرانی است و موضوع حمل و نقل زائران حج تمتع سال جاری نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

محمدی همچنین تاکید کرد: حجاج ایرانی باید مثل سایر زائران حج مسیر 490 کیلومتری مدینه تا مکه را با اتوبوس‌های اختصاص داده شده طی کنند و شاخص‌های بسیار دقیقی برای انتخاب شرکت‌های حمل و نقل زائران لحاظ شده است و اغلب این شرکت‌ها اتوبوس‌های مدل 2018 به بالا دارند و به ندرت در میان آن‌ها اتوبوس‌های مدل 2017 وجود دارد.

وی یادآور شد: اتوبوس‌های ویژه حمل و نقل زائران ایرانی به لحاظ فنی به طور مستمر توسط ناظران کنترل می2شوند و اگر مشکلی وجود داشته باشد، از اتوبوس جایگزین برای جابجایی حجاج استفاده خواهد شد و تا زمان رفع نواقص فنی، مجوز تردد به اتوبوس‌ها داده نمی‌شود.

رئیس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: تاکنون مشکلی در حوزه حمل و نقل زائران ایرانی در سرزمین وحی وجود نداشته است و حدود 32 هزار تن از زائران ایرانی تا کنون با همین سرویس های حمل و نقل فعلی به مکه مکرمه انتقال داده شده‌اند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: افکارنیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۱۶۱۷۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان