//
کدخبر: ۱۱۵۲۸۰ //
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه:

طرح بیمه تکمیلی برای رانندگان حمل و نقل کالا اجرا خواهد شد

طرح بیمه تکمیلی برای رانندگان حمل و نقل کالا اجرا خواهد شد
به گزارش فرتاک نیوز،

 بیمه تکمیلی رانندگان حمل و نقل کالا اجرا خواهد شد

 بهمن خسروانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با اعلام مطلب بالا، افزود: در پی اعتراض‌های اخیر و مطالبات برحق صنفی رانندگان بخش حمل و نقل کالای سراسر کشور نشست‌های متعددی با حضور وزیران راه و شهرسازی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ایجاد کارگروه‌های ویژه در کمیسیون‌های عمران، اجتماعی، امنیت‌ملی مجلس شورای اسلامی، سازمان برنامه و بودجه، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، سازمان تامین اجتماعی و معاونت وزارت صنعت، معدن، تجارت تشکیل و نتایج مطلوبی جهت رفاه حال این قشر زحمت‌کش بدنبال داشت.

وی ادامه داد: اجرای قرارداد بیمه تکمیلی برای شخص راننده و از ابتدای شهریور سال‌جاری، افزایش 20 درصدی نرخ کرایه حمل بار و تعلیق دستگاه سپهتن از نتایج مهم این اقدام محسوب می‌گردد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: افزایش ضریب پرداخت حق بیمه رانندگان از 3/1 به 5/1 و افزایش حقوق بازنشستگی ایشان، تداوم پرداخت 50 درصد حق بیمه تأمین اجتماعی توسط دولت طبق سنوات گذشته و عدم قطع خدمات پوشش بیمه تأمین اجتماعی در صورت نبود توانایی دریافت کارت سلامت توسط رانندگان از دیگر اقدامات صورت گرفته در این مورد است.

خسروانی ادامه داد: به لغو محدودیت منطقه‌بندی سوخت و لغو محدودیت سقف سهمیه سوخت بر اساس پیمایش می‌باشد.

وی افزود:  پروانه فعالیت شرکت خلیج فارس هنوز تمدید نشده است و شعب آن در سراسر کشور تا پرداخت کامل بدیهی این شرکت به رانندگان خبر داد.

 مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کرمانشاه گفت: اجرای فاز اول رصد نرخ و هزینه‌های حمل بر اساس تن کیلومتر تا تاریخ پنجم مرداد امسال، ایجاد وحدت رویه در برخورد با تخلفات رانندگان در کمیسیون ماده 11 به طوری که برای اولین بار به رانندگان تذکر کتبی داده شود و نصب دستگاه پوز در محل شرکت‌های حمل و نقل برای پرداخت کمیسیون، همچنین راه‌اندازی سامانه پیامکی 3000141 برای دریافت شکایات رانندگان و رسیدگی فوری توسط سازمان، تشکیل کارگروه ویژه کمیسیون ماده 12 در محل تجمع مراکز بار  از دیگر نتایج مطالبات رانندگان  است.

خسروانی ادامه داد:  بخشنامه‌های کنترل و نظارت دقیق بر عملکرد شرکت‌هاصادر شده و مواردی از قبیل: ممنوعیت صدور بارنامه در دفاتر ارزیابی، شرایط و نحوه فعالیت ناوگان ملکی شرکت‌های حمل و نقل داخلی، نظارت بر فعالیت شرکت‌های حمل و نقل داخلی خصوصا" تاکید بر درج صحیح مبلغ واقعی ارزش بار ، همچنین مبلغ حق بیمه، ایجاد سیستم یکپارچه بین بنادر  "فقط ثبت یک نوبت برای یک بارگیر"، ممنوعیت دریافت هر گونه وجهی تحت عناوین پشت بارنامه، بارچینی، دالان داری، انعام، گاراژداری و انبارداری از سوی موسسات و شرکت‌های حمل و نقل ازرانندگان را از ارکان این بخشنامه می‌باشد.

 وی افزود: رانندگان عزیز بخش حمل کالای کشور اعلام داشتند منافقین، معاندین نظام مقدس جمهوری اسلامی و استکبار جهانی و عوامل داخلی و خارجی بدانند ما رانندگان عاشق نظام مقدس اسلامی و مقام معظم رهبری و مردم کشورمان هستیم.

خسروانی گفت: این مهم را به کرات ثابت نموده‌ایم و تنها خواستار حل مشکلات و پیگیری مطالبات کاملا" صنفی  و بر حقمان از مجاری قانونی بوده و هیچ‌گونه اعتراض و اعتصاب منافی نظام نداشته و همانند چهل سال گذشته دشمنان نظام جمهوری اسلامی را حسرت به دل گذاشته و پشتیبان و مطیع مقام عظمای ولایت هستیم.

خبرنگار: طیبه دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۱۵۲۸۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان