//
کدخبر: ۱۰۴۳۱۵ //
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه:

تجهیز محورها به تابلوهای هشدار دهنده‌

امسال سفر در موج اول سفرهای تابستانی ارتقای کیفی دارد

تجهیز محورها به تابلوهای هشدار دهنده‌
به گزارش فرتاک نیوز،

بهمن خسروانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: با توجه به نزدیک شدن به فصل تابستان و آغاز موج اول سفرهای تابستانی در دو بخش حمل و نقل مسافر و ایمن‌سازی جاده‌ها اقدامات لازم توسط این اداره کل صورت گرفته و برای میزبانی و جابه‌جایی مسافرین آمادگی کامل داریم.

وی افزود: تعداد ناوگان عمومی فعال در استان کرمانشاه  210 دستگاه اتوبوس، 985 دستگاه مینی‌بوس و 787 دستگاه خودرو سواری و تعداد شرکت‌های فعال در این حوزه را 70 شرکت است گه از این تعداد 33 شرکت در بخش حمل و نقل اتوبوس،27 شرکت در حمل و نقل مینی‌بوس و 10 شرکت در بخش سواری فعالیت دارند.

خسروانی به اقداماتی نظیر بررسی و سرکشی بر وضعیت مجتمع‌ها، رستوران‌ها و نمازخانه‌های بین راهی و آماده‌سازی و تجهیز پاسگاه‌های پلیس‌راه اشاره کرد و گفت: تعداد 27 باب مجتمع خدماتی رفاهی بین‌راهی آماده خدمات‌رسانی به کاربران جاده‌ای هستند.

وی ضمن تاکید بر اهمیت نقش مدیر فنی بر سلامت سفر افزود: با توجه به اینکه شرکت‌های مسافری مجاز به صدور صورت وضعیت برای وسایل نقلیه فاقد گواهی معتبر نمی‌باشند، مالکان ناوگان حمل و نقل عمومی بین شهری مکلفند با مراجعه به مراکز معاینه فنی و طی مراحل لازم نسبت به دریافت گواهی مربوطه اقدام نمایند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: سلامت جسمی و روحی رانندگان در انجام سفرهای بین شهری و تاثیر آن در کاهش مخاطرات جاده‌ای امری ضروری است.

خسروانی ادامه داد: به منظور حصول اطمینال از سلامت رانندگان حرفه‌ای  و در راستای تامین و ارتقای ایمنی سفرهای بین شهری انجام معاینات مربوطه و دریافت تاییدیه سلامت از سوی مراکز طب کار توسط رانندگان امری مهم و لازم بوده و گفتنی است که اعتبار کارت سلامت برای رانندگان تا سن 40 سال دو سال و برای رانندگان بالای 40 سال یک سال می‌باشد.

وی افزود: اقداماتی نظیر: لکه‌گیری جاده‌ها، تجهیز محورها به تابلوهای هشداردهنده، اطلاع‌رسانی و ترافیکی، نصب و مرمت چراغ‌های چشمک زن، رنگ‌آمیزی، خط‌کشی و بهسازی و مرمت روشنایی حاشیه راه‌ها از دیگر اقدامات صورت گرفته بخش راهداری این مجموعه در راستای ایمن‌سازی راه‌ها و تسهیل سفر می‌باشد.

خسروانی به جلب رضایت بیش از پیش مسافرین و میهمانان تابستانی اشاره کرد و گفت: مسافرین و کاربران جاده‌ای می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف از سوی شرکت‌ها، رانندگان و یا مشکلات موجود در جاده‌ها این اداره کل را از طریق ارسال پیام به سامانه 3000143 ،تلفن گویای 38222446 و یا مراجعه حضوری به دفتر نمایندگی اداره کل در پایانه شهید کاویانی مطلع و شکایات، انتقادات  یا پیشنهادات خود را  مطرح و پیگیری نمایند.

 

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۰۴۳۱۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان