//
کدخبر: ۱۰۹۹۱۶ //

ایلام به کارگاه راهسازی در کشور مبدل شده

معاون امور عمرانی استانداری ایلام با حضور در صدای مرکز ایلام از خدمات و دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی گفت.

 ایلام به کارگاه راهسازی در کشور مبدل شده
به گزارش فرتاک نیوز،

 دکتر کرمی معاون امور عمرانی استانداری ایلام در برنامه زنده "ایواره و خیر" حضور یافت و خدمات نظام را در آستانه چهل سالگی قابل تقدیر دانست و گفت: اگر بخوهیم نگاهی به دوران قبل از انقلاب داشته باشیم رشد و پیشرفت کشور در همه شاخص‌ها با آن دوران اصلاً قابل قیاس نیست.

وی به زیرساخت مهم راه اشاره کرد و استان را به گارگاه راه‌سازی در کشور تشبیه کرد و افزود: قبل از انقلاب حتی یک کیلومتر بزرگراه نداشتیم اما امروز بیش از 130 کیلومتر بزرگراه داریم و انشاءالله تا سال 1404 بناس که این میزان تا 547 کیلومتر توسعه یابد.

معاون امور عمرانی استانداری ایلام به خدمات نظام در حوزه‌های زیرساختی دیگر چون آب و برق و گاز و راه روستایی اشاره کرد و گفت: در دوران طاغوت بسیاری از این زیرساخت‌ها در آن دوران وجود نداشت در حالی که الان در بسیاری از آنها از میانگین کشوری بالاتر هستیم.

کرمی ادامه داد: در حوزه راه روستایی ما راه آسفالته آنچنانی نداشتیم اما امروز بیش از 98درصد راه‌های روستایی استان ایلام آسفالته هستند.

وی با اشاره به گازرسانی به مناطق دور دست استان ایلام افزود: درحالی که در آن دوران گاز در استان ایلام وجود نداشت اما امروز ضریب نفوذ گاز در محیط شهری 98 درصد و در محیط روستایی 80 درصد است.

معاون امور عمرانی استانداری ایلام به 56 مجتمع آبرسانی اشاره کرد و گفت؛ با بهره‌برداری از این پروژه‌های مهم مشکلات آب شرب شهروندان استان ایلام رفع خواهد شد.

دکتر کرمی سپس به خدمات نظام در ایجاد تونل در استان ایلام پرداخت و گفت: در قبل از انقلاب طول تونل‌های استان ایلام حدود 352 متر بوده است در حالی که امروز به 11/5 کیلومتر رسیده است.

وی با اشاره به وجود دو تونل بزرگ کشور در استان ایلام افزود: تونل کبیرکوه با طول 4700 متر بزرگ‌ترین تونل در دست احداث کشور است و تونل اربعین(قلاجه) با طول 2500 متر  در انتقال و تردد زوار به عتبات‌عالیات بسیار حائز اهمیت هستند.

معاون عمرانی استاندار از مرمت سیستم روشنایی و تهویه تونل قلاجه تا قبل از اربعین خبرداد و گفت؛ کار حفاری تونل بزرگ دیگر استان انشاءالله تا پایان سال مالی 97 به اتمام خواهد رسید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۰۹۹۱۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان