//
کدخبر: ۱۰۲۵۵۷ //

آغاز برنامه‌های تابستانی دانش‌آموزان از ۹ تیر ماه

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه هشت هفته برای فعالیت های تابستانی پیش بینی شده است و یک هفته مربوط به ثبت نام و کلاس بندی است، اظهار کرد: آیین افتتاحیه از روز شنبه 9 تیرماه به صورت نمادین آغاز می‌شود.

 آغاز برنامه‌های تابستانی دانش‌آموزان از ۹ تیر ماه
به گزارش فرتاک نیوز،

 علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در نشست خبری که امروز در ساختمان وزارت آموزش و پرورش درباره برنامه‌های دانش‌آموزی اوقات فراغت، اظهار کرد: برنامه‌های تابستانی را در 5 محور ارتباطی و بصیرتی، فرهنگی و هنری و فعالیت‌های اردویی و نشاط آور، مهارت‌های حرفه‌ای و توجه به اشتغال، اقتصادی و کارآفرینی و مهارت‌های ورزشی پیش‌بینی کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه در سال 95، تعداد 22 هزار و 477 پایگاه تابستانی داشتیم که 4 میلیون دانش آموز در آن شرکت کردند، گفت: در سال 96 حدود 31 هزار و 39 پایگاه تابستانی داشتیم که 4 میلیون و 200 هزار دانش آموز در آن شرکت کردند.

کاظمی ادامه داد:‌ پیش بینی ما این است که تعداد پایگاه‌های اوقات فراغت در سال جاری به 33 هزار مورد برسید و بتوانیم 5 میلیون دانش آموز را جذب کنیم.

وی درباره پایگاه‌های تابستانی، اضافه کرد: پایگاه‌ها شامل مدارس فعال و توانمند، کانون‌های ورزشی درون و برون مدرسه‌ای، بیش از 1200 کانون فرهنگی وتربیتی، 750 دالقرآن فعال و بیش از 300 اردوگاه در سطح کشور است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش افزود: بخش های مختلف مانند کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گرفته تا کانون های ورزشی و اتحادیه انجمن های اسلامی برنامه های خود را ارائه کردند و در مجموع 88 برنامه کلی در 6 ساحت، 4 سطح و 5 محور کلان تدوین و به استان ها ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه هشت هفته برای فعالیت های تابستانی پیش بینی شده است و یک هفته مربوط به ثبت نام و کلاس بندی است، اظهار کرد: آیین افتتاحیه از روز شنبه 9 تیرماه به صورت نمادین آغاز می‌شود. همه مراحل پیش ثبت نام در سامانه اوقات فراغت به نشانی tabestan97.medu.ir

در دسترس خانواده ها قرار گرفته و می‌توانند از جزئیات برنامه های پایگاه‌ها مطلع شوند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش به برنامه‌های تابستانی این وزارتخانه اشاره کرد و افزود: معاونت پرورشی ۳۷ برنامه تدوین کرده است که ۱۷ برنامه آن ملی است.

وی ادامه داد: از جمله برنامه‌ها می‌توان به برگزاری مسابقات نماز برای دانش‌آموزان با همکاری اوقاف، اردو برای دانش‌آموزان مناطق محروم، اردو هجرت و اردوی زیارت اولی‌‌ها اشاره کرد.

کاظمی با بیان اینکه اردوی راهیان نور برای ۱۰ هزار دانش‌آموز از دهم تیرماه آغاز می‌شود، افزود: برای کیفیت و کمیت این اردوها و ارتقای ضریب ایمنی آنها برنامه‌ریزی کردیم.

وی به برنامه پرسش مهر اضافه کرد: برگزاری ۱۸ دوره پرسش مهر دانش‌آموزی در برنامه‌ها را داریم که تاکنون مشارکت پنج میلیون دانش‌آموز و خانواده را شاهد بودیم.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش درباره جشنواره گلدسته سرو، اظهار کرد: جشنواره گلدسته های سرو برای دعوت نماز را ویژه دانش‌آموزان برگزار می کنیم که ثبت‌نام آن آغاز شده است.

وی با بیان اینکه برنامه فرهنگی و پاتوق کتاب و کلاس آموزشی در کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می شود، گفت: در حوزه تربیت بدنی و سلامت ۱۱۰ هزار کانون درون و برون مدرسه ای داریم.

کاظمی درباره اردوهای دانش‌آموزی و امنیت اردوها، اظهار کرد: حدود ۱۳ هزار و ۵۰۰ اردو در طول سال تحصیلی با مجوز از مرکز کنترل سفرهای برون استانی برگزار شد که ۱۵۴۴ سفر با قطار،  ۳۳ سفر دریایی و ۲۲ هزار و ۷۱ سفر با اتوبوس انجام شد؛ از تعداد سفرها ۴۹۰۹ برون استانی و ۸۲۹۶ درون استانی هستند و به یک میلیون و 200 هزار دانش آموز خدمت داده شده است.

وی با بیان اینکه ارتقای ضریب امنیت اردوها از مهم ترین سیاست آموزش و پرورش با چهار برنامهه دنبال شد،  افزود: مرکز کنترل اردویی در کاهش حوادث اردویی موثر بود و بیش از ۳۰ درصد حوادث کاهش یافت.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: افکارنیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۰۲۵۵۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان