//
کدخبر: ۱۸۲۰۴۲ //

موفق‌ترین بازیکن تاریخ فوتبال معرفی شد

دفاع راست برزیلی تیم پاری‌سن ژرمن با کسب یک قهرمانی دیگر در لوشامپیونه به بازیکن دارای بیشترین جام در تاریخ فوتبال تبدیل شد.

موفق‌ترین بازیکن تاریخ فوتبال معرفی شد
به گزارش فرتاک نیوز،

و به نقل از نشریه سان، قهرمانی پاری‌سن‌ژرمن در فصل جاری لوشامپیونه، دنی آلوز را به موفق‌ترین بازیکن در تاریخ فوتبال تبدیل کرد چرا که او چهل و دومین جام دوران بازیگری‌اش را کسب کرد. پاری‌سن‌ژرمن در حالی قهرمانی‌اش را در فاصله 6 هفته به پایان فصل مسجل کرد که هیچ یک از بازیکنان این تیم حتی یک ضربه به توپ نزدند. در حقیقت به لطف توقف نزدیک‌ترین رقیب پاریسی‌ها یعنی لیل با تساوی بدون گل مقابل تولوز، فاصله میان دو تیم برای تیم دوم جدول در هفته‌های باقی مانده فصل غیرممکن شد. با این اتفاق، آلوز هم به پرافتخارترین بازیکن تاریخ فوتبال تبدیل شد.

آلوز 36 ساله با کسب چهل‌و‌دومین قهرمانی‌اش، اکنون بالاتر از حسام حسن مصری که در فوتبال کشور با تیم‌های الاهلی و الزمالک 41 بار قهرمان شد، پرافتخارترین بازیکن دنیای فوتبال از حیث کسب جام محسوب می‌شود.

آندرس اینیستا، هافبک اسپانیایی و کاپیتان سابق بارسلونا، هم‌تیمی سابقش مکسول و یک بازیکن مصری دیگر به نام ابراهیم حسن نیز هر سه با کسب 37 جام، در رده‌های بعدی بازیکنان دارای بیشترین جام در دوران بازیگری‌شان هستند.

آلوز دوران بازیگری‌اش را در سال 2001 در تیمی محلی در برزیل به نام باهیا آغاز کرد و با این تیم دو بار قهرمان کوپا دو نورداسته و یک قهرمانی استانی در رقابت‌های کمپئوناتو بایانو شد. او سپس راهی لالیگا و تیم سویا شد اما در سه فصل نخست حضورش در آن تیم نتوانست جام ببرد، هر چند در سال 2006 آنها اولین قهرمانی‌شان در جام یوفا را کسب کردند و یک سال بعد هم دوباره آن را بردند و در میان این دو قهرمانی سوپرجام اروپا را هم کسب کردند.

افتخارات آلوز در سویا ادامه پیدا کرد و او و هم‌تیمی‌هایش سال 2007 جام حذفی اسپانیا را کسب کردند و پس از آن هم با غلبه بر رئال مادرید فاتح سوپرجام اسپانیا شدند. تابستان آن سال اوضاع برای آلوز بهتر هم شد چون او اولین جام ملی‌اش را هم کسب کرد. دفاع راست تیم ملی برزیل در فینال کوپا آمه‌ریکا برای کشور مقابل آرژانتین گلزنی کرد تا قهرمانی در رده ملی را هم تجربه کند.

در سال 2008 آلوز به بارسلونا پیوست و اوج افتخاراتش در هشت سالی که در این تیم بازی می‌کرد، رقم خورد. او دو بار با بارسلونا سه گانه لالیگا - لیگ قهرمانان اروپا - جام حذفی اسپانیا برد. آلوز در آن مدت 6 بار قهرمان لالیگا شد و 4 قهرمانی دیگر در جام حذفی را هم به کارنامه افتخاراتش اضافه کرد و به همین تعداد هم سوپرجام اسپانیا را برد. آلوز خارج از اسپانیا هم با بارسلونا سه بار قهرمان سوپرجام اروپا و سه بار هم قهرمان جام جهانی باشگاه‌ها شد. در آن مدت هم او دو بار با برزیل قهرمان جام کنفدراسیون‌ها شد.

آلوز سال 2016 به یوونتوس پیوست و با این تیم دوگانه سری A و جام حذفی ایتالیا را برد و تا آستانه یک قهرمانی دیگر در لیگ قهرمانان اروپا هم رفت اما در ایستگاه آخر تیمش مغلوب رئال مادرید شد. آلوز اما خیلی پیشتر از این‌ها و در سال 2003 هم به تیم جوانان برزیل برای فتح رقابت‌های جام جهانی جوانان کمک کرد، هر چند که آن جام یک جام بزرگ محسوب نمی‌شود.

پس از یک فصل حضور در یوونتوس، آلوز از این تیم جدا شد و به پاری‌سن‌ژرمن پیوست و با این تیم دو بار قهرمانی در لیگ یک فرانسه، یک بار قهرمانی در جام حذفی، یک بار قهرمانی در جام اتحادیه و یک بار قهرمانی در سوپرجام فرانسه را تجربه کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۲۰۴۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان