//
کدخبر: ۴۲۷۰۵۵ //
هوش مصنوعی|گوگل

کلاه گوگل، خنده‌دارترین چیزی است که در دنیای تکنولوژی وجود دارد

کلاه گوگل، دستاورد جدید بخش Gboard این شرکت است. این کلاه در اصل یک کیبورد روی سر شما برای استفاده در دنیای واقعیت مجازی و زیر آفتاب بیرون است!

کلاه گوگل، خنده‌دارترین چیزی است که در دنیای تکنولوژی وجود دارد
به گزارش فرتاک نیوز،

در حالی که تمرکز اصلی شرکت‌ها روی هوش مصنوعی و شاخه‌های مربوط به آن است، اما گاهی هم تولیدکنندگان گجت‌ها و فناوری‌های جالب توجهی را رونمایی می‌کنند که کاملا از پیچیدگی به‌دور هستند. بخش ژاپنی گوگل از نوآوری جدیدی رونمایی کرده که خیلی عجیب و غریب به‌نظر می‌رسد. این نوآوری، کلاهیست که شکل یک دکمه کیبورد غول پیکر طراحی شده است. کلاه گوگل محصولی نیست که بتوانید آن را بخرید، در واقع چیزیست که شما می‌توانید آن را خودتان بسازید. اما این محصول چیست و چه کاربردی دارد؟

 معرفی و کارایی کلاه گوگل

اما این کلاه عجیب و غریب چگونه کار می‌کند؟ تیم Gboard ژاپن (توسعه‌دهنده کیبورد مجازی گوگل برای گوشی‌های هوشمند) در ویدیوی بالا نحوه کار این گجت را توضیح داده است. شما مثل یک کلاه معمولی، کلاه Gboard را سر می‌کنید و سپس آن را روی سر خود تکان می‌دهید. وقتی کلاه تنظیم شد، حالا باید روی آن ضربه بزنید تا تنظیمات انجام شود.
گوگل می‌گوید، شکل این کلاه به‌گونه‌ای است که می‌تواند از شما در برابر نور آفتاب محافظت کند. علاوه بر این می‌تواند گزینه خوبی برای وقتی باشد که شما به کیبورد گوشی‌تان دسترسی ندارید. به‌طور مثال وقتی از یک عینک واقعیت مجازی استفاده می‌کنید، می‌توانید این کیبورد کلاهی را به آن متصل کرده و برای پیمایش و تایپ کردن در دنیای مجازی از آن استفاده کنید.

کلاه گوگل

اما همانطور که گفته شد، شما نمی‌توانید این کلاه را از جایی بخرید. بلکه باید با استفاده از پرینتر سه‌بعدی آن را بسازید. گوگل بلوپرینت‌های این کلاه را هم به‌صورت رایگان در سایت گیت هاب قرار داده تا با پرینتر سه‌بعدی آن را چاپ کنید. همچنین یک راهنمای تولید دستی را نیز برای کاربرانی که پرینتر سه‌بعدی در اختیار ندارند آماده کرده تا با استفاده از یک مقوا و قیچی ساده آن را بسازند. از مشخصات فنی این کلاه باید به سنسور اینرسی شش محوره، دکمه سوئیچ فشاری، پورت USB-C برای شارژ، فناوری بلوتوث برای اتصال به دیگر دستگاه‌ها و یک دکمه با کی تراول ۲۰ میلی‌متری اشاره کرد. بخش ژاپنی گوگل به‌زودی این کلاه را با طرح‌های مختلف رونمایی خواهد کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۷۰۵۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان