//
کدخبر: ۴۲۲۵۳۷ //
تسلا

ارزان‌ترین خودروی برقی تسلا با طراحی سایبرتراک تولید خواهد شد؟

شرکت تسلا در حال طراحی پلتفرم جدیدی برای تولید نسل بعدی ارزان‌ترین خودروی برقی با قیمت ۲۵ هزار دلار است.

ارزان‌ترین خودروی برقی تسلا با طراحی سایبرتراک تولید خواهد شد؟
به گزارش فرتاک نیوز،

ظاهر این خودرو قرار است مدل آینده‌نگرانه‌ای شبیه پروژه‌ی سایبرتراک داشته باشد. سایبرتراک اولین بار در ۲۰۱۹ با فرم بدنه‌ی چند‌ضلعی زاویه‌دارش رونمایی شد و قرار است در سال ۲۰۲۴ به تولید انبوه برسد.

این اولین بار نیست که تسلا وعده‌ی خودروی برقی ۲۵ هزار دلاری می‌دهد. ماسک در سال ۲۰۱۸ ادعا کرده بود سه سال بعد چنین خودرویی عرضه خواهد شد. دوباره در سال ۲۰۲۰ این موضوع مطرح شد و قیمت خودرو مدل ۳ تسلا نیز که قرار بود بیشتر از ۳۵ هزار دلار نباشد، با قیمت ۵۲ هزار دلار روانه‌ی بازار شد.

ایلان ماسک پیش از ایده‌ی تولید خودروی برقی ۲۵ هزار دلاری، نقشه‌ی ساخت خودروی کاملا مستقلی موسوم به تاکسی رباتی (robotaxi) را در ذهن داشته است. روبوتاکسی خودرویی بدون پدال و فرمان است که به‌صورت کاملا مستقل رانندگی می‌کند. ایلان ماسک ادعا کرده بود این محصول، تسلا را به شرکتی تریلیون دلاری تبدیل خواهد کرد و تا یک قرن بعد هم مردم درباره‌اش حرف خواهند زد.

مهندسان تسلا در مورد پروژه‌ی روبوتاکسی بدبین بودند و اعتقاد داشتند ساخت خودروی بدون فرمان هنوز برای مردم و قانون‌گذاران جا نیافتاده و ممکن است مورد تایید قرار نگیرد. در نهایت ایلان ماسک متقاعد شد که ایده‌ی روبوتاکسی و پروژه‌ی خودروی برقی ۲۵ هزار دلاری را در قالب یک پلتفرم ادغام کنند و پس از تولید انبوه، مدل روبوتاکسی بدون فرمان به‌صورت آپشن جداگانه به فروش برسد.

چندضلعی ۲۵ هزار دلاری تسلا چه زمانی قرار است وارد بازار شود؟ باید گفت مهندسان در ابرکارخانه‌ی تسلا در شهر آستین آمریکا مشغول کار هستند و خط تولید تمام اتوماتیک عرضه‌ی انبوه این خودروها و روبوتاکسی‌ها را احداث می‌کنند. از طرفی تسلا باید هزینه‌ی باتری‌ها را کاهش دهد تا بتواند به هدف ۲۵ هزار دلاری قیمت خودروی برقی خود برسد.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۲۵۳۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان