//
کدخبر: ۳۸۶۵۶۴ //

همه چیز درباره توسعه دهنده تراشه مغز ایلان ماسک

شرکت Neuralink توسط وزارت حمل و نقل ایالات متحده به دلیل اتهاماتی مبنی بر بسته بندی و حمل و نقل غیر ایمن دستگاه‌ها و تراشه‌های الکترونیکی آلوده تحت تحقیق است.

همه چیز درباره توسعه دهنده تراشه مغز ایلان ماسک
به گزارش فرتاک نیوز،

سازمان PCRM که در زمینه حقوق حیوانات فعالیت می‌کند، Neuralink که صاحب پروژه‌ای برای کاشت تراشه‌های الکترونیکی در مغز انسان است را بر اساس اسناد به دست آمده توسط این سازمان مربوط به سال ۲۰۱۹ به سوء استفاده از دستگاه‌ها و تراشه‌های الکترونیکی که ناقل برخی از بیماری‌های عفونی خطرناک برای سلامت انسان هستند، متهم کرد.

شرکت PCRM هفته گذشته در نامه‌ای به پیت بوتیگیگ، وزیر حمل و نقل ایالات متحده، اعلام کرد که از سال ۲۰۱۹ اسنادی عمومی را به دست آورده است که نشان می‌دهد Neuralink احتمالا از دستگاه‌های حامل پاتوژن‌های عفونی که برای سلامتی انسان خطراتی را به همراه دارد سوء استفاده کرده باشد.

سخنگوی وزارت حمل و نقل آمریکا به CNBC گفته است که بررسی موارد نقض قوانین حمل و نقل مواد خطرناک یک "رویه استاندارد" و شرکت Neuralink، متعلق به ایلان ماسک، در حال حاضر توسط وزارت حمل و نقل تحت تحقیق و تفحص قرار دارد.

سازمان PCRM تأکید کرده است که این مواد احتمالاً به این دلیل آن که کارکنان Neuralink آموزش ایمنی مناسبی را دریافت نکرده‌اند به درستی نگهداری یا حمل نشده اند، و برش‌های برداشته‌شده از مغز حیوانات آزمایشی ممکن است به ویروس‌هایی مانند تبخال B و باکتری‌های مقاوم به آنتی‌بیوتیک آلوده شده باشند.

سوابق عمومی به‌دست‌آمده توسط PCRM و بررسی‌شده توسط CNBC، شامل ایمیل‌هایی هستند که بین Neuralink و دانشگاه کالیفرنیا، دیویس رد و بدل شده اند.

این دانشگاه بین سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۲۰ با Neuralink همکاری کرد تا به شرکت در انجام آزمایش‌هایی بر روی «پریمات‌ها» کمک کند.

ایمیل‌ها حاکی از آن هستند که در یکی از مبادلات بین دانشگاه و شرکت در مارس ۲۰۱۹، یکی از کارمندان دانشگاه نوشته است که تجهیزات به شیوه صحیح مورد استفاده قرار نگرفته اند و حمل و نقل مواد خطرناک باید توسط یک فرد آموزش دیده انجام شود.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: صدآنلاین
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۶۵۶۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان