//
کدخبر: ۳۸۳۶۸۵ //

کشف ژن ضد پیری که قلب را ۱۰ سال جوان‌تر می‌کند!

دانشمندان ژن ضد پیری را کشف کردند که سن قلب را ۱۰ سال به عقب بر می‌گرداند.

کشف ژن ضد پیری که قلب را ۱۰ سال جوان‌تر می‌کند!
به گزارش فرتاک نیوز،

محققان دانشگاه بریستول و گروه MultiMedica در ایتالیا ژن خاصی را در گروهی از انسان‌های صد ساله کشف کردند که با محافظت از قلب آنها در برابر بیماری‌های مرتبط با افزایش سن، مانند نارسایی قلبی به جوان ماندن قلب آنها کمک کرده است.

این ژن ضد پیری در گروهی از افراد ساکن در مناطق آبی یافت شد. مناطق آبی مناطقی در جهان هستند که گمان می‌رود مردم در آنها بیشتر از حد متوسط ​​عمر کنند. این کشورها عبارتند از اوکیناوا ژاپن. ساردینیا ایتالیا؛ نیکویا کاستاریکا؛ ایکاریا یونان و لوما لیندا کالیفرنیا ایالات متحده

افراد در این مناطق اغلب تا 100 سال یا بیشتر عمر می‌کنند و از سلامت خوبی برخوردار هستند. آنها همچنین کمتر در معرض عوارض قلبی عروقی هستند. در این مطالعه، محققان نشان دادند که یکی از این ژن‌های جهش‌یافته سالم در صد ساله‌ها فراوان است و می‌تواند از سلول‌های جمع‌آوری‌شده از بیماران مبتلا به نارسایی قلبی که نیاز به پیوند قلب دارند، محافظت کند.

ژن ضد پیری از تحلیل رفتن عملکرد قلب جلوگیری کرد

تیم بریستول به سرپرستی پروفسور پائولو ماددو دریافتند که یک بار تجویز ژن ضد پیری جهش یافته، زوال عملکرد قلب را در موش های میانسال متوقف می‌کند و هنگامی که به موش‌های مسن داده می‌شود قلب آنها همان تغییرات مشاهده شده در بیماران مسن را نشان می‌دهد، این ژن سن ساعت بیولوژیکی قلب را به اندازه بیش از 10 سال تغییر داد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۳۶۸۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان