//
کدخبر: ۳۲۶۶۶۸ //

اینترنت ماهواره‌ای در ایران قادر به سرویس‌دهی خواهد بود؟

اینترنت ماهواره‌ای به عقیده بسیاری برای ایرانیان فقط یک رویا است. اما آیا واقعا اینترنت ماهواره‌ای در ایران قادر به سرویس‌دهی خواهد بود؟

اینترنت ماهواره‌ای در ایران قادر به سرویس‌دهی خواهد بود؟
به گزارش فرتاک نیوز،

همزمان با تصویب طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی، اخباری منتشر شد که حاکی از آن بود اینترنت ماهواره‌ای ایلان ماسک کار خود را آغاز کرده است.

اینترنت ماهواره‌ای استارلینک یک شبکه اینترنت جهانی است و برای سرویس‌دهی به هیچ منطقه جغرافیایی خاصی محدود نمی‌شود. اما آیا این اینترنت ماهواره‌ای در ایران شدنی است؟

بسیاری از کابران استفاده از خدمات اینترنت ماهواره‌ای در ایران را اتفاقی دور از انتظار می‌دانند، ولی عده‌ای دیگر همواره امیدوارند که اینترنت ماهواره‌ای در ایران نیز قابل استفاده است و می‌تواند محدودیت‌های اینترنت را تا حدود زیادی کاهش دهد.

با پیشرفت تکنولوژی اینترنت ماهواره‌ای به ایران می‌رسد

این اعتقاد در میان افراد زیادی در ایران وجود دارد که پیشرفت تکنولوژی با سرعتی باور نکردی در حال حرکت است و اینترنت ماهواره‌ای نیز با وجود این پیشرفت‌ها حتما برای کاربران اینترنت در ایران به راحتی قابل استفاده است.

«بعضیا میگن شدنیه یه عده میگن نیست و… ولی به نظر من جلو پیشرفت تکنولوژی رو نمیشه گرفت»

«اینترنت ماهواره‌ای کاملاً شدنیه حتی ایلان ماسک نخواد به ایران نت بده مناطق مرزی رو نمیشه کاریش کرد مخصوصا کلی شرکت و ماهواره‌‌ای بی نام و نشون تو اروپا هست غیر ایلان ماسک که اینترنت ماهواره‌ای رو همین ماهواره‌های معمولی ارائه میدن.»

«جالبه یه زمانی وقتی دانشمندا میگفتن زمین گرده یه سری میخندیدن. نت ماهواره‌ای سال‌هاست که توی کل دنیا داره استفاده میشه منجمله ایران خودمون. تجهیزات یکطرفه اش هم همچین گرون نیست. اکانتش هم براحتی میشه تهیه کرد. ایلان ماسک هم قصدش اینه که حتی با گوشی‌های هوشمند بشه از این تکنولوژی استقاده کرد(مثل سخت افزار gps که روی اکثر گوشی‌های امروزی نصبه. ایمانتون به تکنولوژی رو هرگز از دست ندین.»

آنتن‌های پیشرفته نیاز است؟

عده‌ای از کابران نیز متقعدند برای استفاده از اینترنت ماهواره‌ای نیاز ابزارهای به روز شده‌اند، چرا گوشی‌های هوشمند باید توانایی برقرای ارتباط با اینترنت ماهواره‌ای را دارا باشند.

«در عرض شاید کمتر از دو سال گوشی‌هایی تولید میشن که مستقیم بتونن از این اینترنت استفاده کنن و دست سانسورچی‌ها رو تو حنا بذارن!!»

«اینترنت ماهواره‌ای زمانی به ایران می‌رسد که تکنولوژی آنتن‌های گوشی پیشرفت داشته و بتواند سیگنال‌های ماهواره را دریافت بکند. در غیر اینصورت کنترل اینترنت ماهواره‌ای کاری ندارد.»

«در کوتاه مدت نمیشه روی اینترنت ماهوار ای حساب باز کرد اما در دراز مدت چیزی که فراوان و در دسترس و بدیهی خواهد بود اینترنت ماهواره ای هستش سریع و ارزان و فراگیر حالا چه کسی بخواد یا دلش نخواد.»

دیدگاه‌های مخالف

به نظر می‌رسد استفاده از اینترنت ماهواره‌ای برای ایرانیان با هزینه‌های بسیاری بالای رو بهرو است و با این شرایط اقتصادی نامناسب کسی نمی‍تواند تجهیزات این ماهواره را تهیه کند. در نتیجه عده‌ای هم نسبت به این موضوع ابراز ناامیدی کرده‌اند.

«کلا این خبر اشتباهه واسه ما عملی نیست خوشحالی نداره.»

«سال‌‌هاست برا تمام مردم دنیا کاربرد نت سریع تقریبا عادی شده ولی برا مردم ایران هم گران هم ضعیف و منبعد هم بخاطر فقر طبقاتی موجود برای مردم ایران استفاده از این فناوری فقط یک ارزو میتونه باشه.»

«هزینه‌اش خیلی بالا است قشر فقیر نمی‌توانند اینترنت بگیرن ماه ایی دو و نیم میلیون چرا خرج نت کنیم تو این گرانی خرج شکم بچه‌هامون کنیم که گشنه نمونند کم پول نیست که!»

«بنظر میاد با توجه به مشکلاتی که کاربران ایرانی دارن، تا فراگیر شدن اینترنت ماهواره ای در ایران چند سالی زمان نیاز هست.»

«هنوز همه جای اروپا اینترنت ماهواره ای نداره اونوقت منتظر هستین ایران بیادش با این قیمت بسیار بالایی که تحهیزات و پرداخت ماهیانه داره، متاسفم که هر چیزی میشنوید باور میکنید.»

نظرات بسیاری در مورد سرویس‌دهی اینترنت ماهواره‌ای در ایران وجود دارد، اما هنوز به طور قطعی مشخص نیست آینده این نوع اینترنت در ایران چه سرانجامی خواهد داشت.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۶۶۶۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان