//
کدخبر: ۲۴۲۴۲۵ //

واکنش فتاح به شایعه تاثیرگذاری بنیاد مستضعفان در گرانی املاک

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی به شایعه گران شدن املاک به واسطه مزایده های این نهاد واکنش نشان داد.

واکنش فتاح به شایعه تاثیرگذاری بنیاد مستضعفان در گرانی املاک
به گزارش فرتاک نیوز،

سید پرویز فتاح با اشاره به ظلم خاندان پهلوی و وابستگانشان و تصاحب زمین‌های بسیاری با زور اظهار کرد: خراسان جنوبی در زمان رژیم گذشته منتسب بود به اسدالله علم وزیر دربار که بسیاری از زمین ها را تصرف کردند و به نام زدند. بعضی از مشکلات درباره این زمین ها حل شده و خیلی از موارد هم هنوز حل نشده است. این مشکل را ما باید حل کنیم و واقعا بنای ما این است که از این زمینها و منافع آن برای نفع مردم و توسعه استان استفاده شود.

وی با بیان این که فلسفه بنیاد همانطور که روی اسم آن است، برای مستضعفان و محرومان و مردم است به بخشی از خدمات این بنیاد در استان خراسان جنوبی اشاره کرد و افزود: بنیاد مستضعفان به صورت سنتی در این استان خدماتی داشته و فعالیت‌هایی انجام داده که خدماتش در حوزه های مختلف اعم از بهداشتی، ورزشی، آموزشی و ... ادامه پیدا می کند.

وی با اشاره به اضافه شدن شهرستان درمیان به مناطق هدف آبادانی و پیشرفت بنیاد مستضعفان، خاطرنشان کرد: در کنار این خدمات، به پیشنهاد مسئولان استان در شهرستان درمیان مستقر می شویم و هرکاری لازم باشد برای توسعه این شهرستان انجام خواهیم داد.

وی در پاسخ به سوالی درباره بناهای میراث فرهنگی که در زمین های بنیاد مستضعفان قرار دارد، گفت: اگر این املاک و اماکن تاریخی در اختیار میراث فرهنگی است، حتما وظیفه آنهاست که اقدام به مرمت این بناهای تاریخی کنند. البته اگر ملکی در اختیار بنیاد است و میراث فرهنگی آن را ثبت تاریخی کرده باشد، ما موظفیم این املاک را حفظ کنیم تا تعیین تکلیف شود و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

رئیس بنیاد مستضعفان در پاسخ به سوالی مبنی بر افزایش قیمت زمین و املاک در اثر مزایده های این بنیاد، تصریح کرد: در همه ایران قیمت ملک بالا رفته است. آیا در آنجاها هم مزایده بنیاد باعث شده؟ متوسط گیری کنند که قیمت ملک در بیرجند نسبت به 3 سال قبل چقدر گران شده، در نقاط دیگر ایران هم ارزیابی کنند. حتما اینطور نیست که افزایش قیمت ملک در بیرجند بیشتر از سایر نقاط کشور باشد.

وی یادآور شد: تمام تلاش ما این است که منافع مزایده های بنیاد مستضعفان برای مردم استان باشد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۲۴۲۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان